Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WOiZ)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/178

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 10 z 20
  • Pozycja
    Czynniki ograniczające transfer wiedzy w sytuacji fuzji firm
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Stankiewicz-Mróz, Anna
    Knowledge sharing in the context of post merger integration poses unique challenges to the human management. Often post merger knowledge sharing occurs across the boundary of two previous separate organizations. Thus, one can easily speculate that all of the problematic elements of knowledge in organizations will be amplified in post merger integration contexts. This paper present basie barriers in knowledge transfer in post merger situation.
  • Pozycja
    Zarządzanie wiedzą personalną w organizacji
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Jędrych, Elżbieta
    Personal Knowledge Management (PKM) is necessary to any company which aims to survive and successfully compete on the market. It is the base of changes in personal function changes. Organizational HRM stays in challenge of changes both in surround environment and inside of today's organizations. It is strongly necessary to dispose of knowledge and skills on the field of collection, diffusion as well as storage of Personal Knowledge to fulfill those needs. Those skills are necessary for Personal Division and other units responsible for HRM in organization.
  • Pozycja
    Kształtowanie kultury BHP skutecznym elementem systemu zarządzania
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Boczkowska, Katarzyna; Niziołek, Konrad
    The paper presents the results of its author's own research carried out in the small and medium size enterprises sector. It presents the analysis of safety evaluation of the organizational culture, in particular it describes selected activities of Polish organisations, the evidence of managerial professionalism, in health and safety management. It is most important of implementation systems based of Polish standards in the 18000 series.
  • Pozycja
    Modelowanie strategii kadrowych w przedsiębiorstwie
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Berliński, Lechosław
    Corporate strategy is a concrete and effective in business terms concept of functioning of a company in the future in the environment which is constantly changing in an unexpected and turbulent way. It is an art of formulating concepts of a peaceful struggle for success, that is an approval on the part of the environment (particularly the market) which is satisfactory for the company as well as an interna! approval. Thus strategy is the most important system of management of the future of a modern company. It constitutes a set of logically ordered elements, informative materiał, and a set of guidelines, procedures and methods of developing the strategy for management in the future. Modelling is one of the basie tools of strategie management, including personnel management. It consists in proj ecting actual states or those that are desired in the future.Corporate strategy model MSB consists of two submodels: a descriptive one ( which is qualitative and of alfa kind) as well as a financial one (which is quantitative and of number kind). Strategie models should be based on a domain character - corresponding to the functions of the organization. Pursuant to the generał model, the descriptive model of personnel strategy should encompass the following: - image and social and personnel mission, the truth about knowledge capital, - intentions and options in terms of personnel which correspond to strategie objectives, - social policy, personnel policy and knowledge management systems, that is realisation strategies, - expert and motivation offer of intemal and extemal kind; this component constitutes a part of the strategie offer.
  • Pozycja
    Przedsiębiorstwo. T. 2, Zarządzanie w otoczeniu
    (AJG Zakład Pracy Chronionej - Oficyna Wydawnicza, 2004) Berliński, Lechosław; Gralak, Henryk; Sitkiewicz, Franciszek; Okniański, Józef; Nogalski, Bogdan
    [...] Zagadnienia związane z wzajemnymi relacjami pomiędzy przedsiębiorstwem a otoczeniem stanowią jedno z podstawowych wyzwań przyszłości. Skuteczne zarządzanie w turbulentnym oraz przyszłym otoczeniu ma zatem znaczenie wręcz kapitalne dla menedżerów. Dlatego temat otoczenia musiał zostać podjęty - jako niezbędny dla kompleksowego „potraktowania" przedsiębiorstwa. Celem tomu drugiego jest więc „wyjście" z wnętrza podmiotu i zaprezentowanie problemów zarządzania całościowo, tj. z uwzględnieniem jego otoczenia. Otoczenie to przedmiot rozważań niniejszej publikacji. Koncepcja opracowania dotyczy prezentacji tych zagadnień niejako w trzech częściach. Część pierwsza autorstwa L. Berlińskiego zawarta jest w rozdziałach I, II i III i odnosi się do teoretycznych oraz praktycznych problemów zarządzania przedsiębiorstwem w otoczeniu. Część druga obejmująca rozdziały IV, V i VI, której autorem jest H. Gralak dotyczy zagadnień związanych z funkcjonowaniem makrootoczenia. Część trzecia to rozdziały VII, VIII i IX autorstwa F. Sitkiewicza traktujące o problematyce mikrootoczenia i jego interakcji z przedsiębiorstwem.[...]
  • Pozycja
    Teoria i praktyka zarządzania organizacjami gospodarczymi
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2006) Lewandowski, Jerzy; Bendkowski, Józef; Borowiecki, Ryszard; Lisiński, Marek; Tomaszewicz, Łucja
    Dokonywanie ciągłych zmian powinno być strategią każdego przedsiębiorstwa, które chcąc utrzymać się na rynku będzie musiało sprostać wymaganiom określonym przez klientów, konkurencje, ustawodawstwo dotyczące zapewnienia bezpieczeństwa pracy, ochrony środowiska itp. Aby osiągnąć ww. wymagania, przedsiębiorstwa będą musiały uwzględnić dwa rodzaje postępowania: • zorientowanego na otoczenie zewnętrzne, • zorientowanego na własne zasoby. Rodzi się wiele pytań dotyczących możliwości spełnienia wymagań stawianych przedsiębiorstwom. Odpowiedzią na te pytania mogą być współczesne koncepcje zarządzania organizacjami. Założenia tych koncepcji przewidują niekiedy radykalną zmianę w dotychczasowych sposobach myślenia i prowadzenia działalności gospodarczej. Teoria nauk o zarządzaniu zawiera wiele koncepcji, wśród których można wyróżnić: Business Process Reengineering (BPR), Total Quality Management (TQM), Lean Management (LM), Outsourcing, Benchmarking, Make or Buy i inne. Złożoność zagadnień składających się na funkcjonowanie współczesnego przedsiębiorstwa wymusza podejmowanie prac naukowo-badawczych, których wyniki powinny zawierać rozwiązania wyżej wymienionych problemów. Zdecydowano się na opracowanie monograficzne prezentujące wybrane zagadnienia badawcze dotyczące zarządzania organizacjami gospodarczymi. Tematyka monografii obejmuje wyniki badań dotyczących zarządzania organizacjami gospodarczymi. W szczególności dotyczą one: • nowego spojrzenia na motywację w procesie zarządzania przedsiębiorstwem, • outsourcingu i zleceń kontraktowych w przedsiębiorstwach, • bezpieczeństwa pracy i ochrony środowiska, • koncepcji Lean Management w administracji, • nowoczesnych tendencji w zarządzaniu marketingowym, • innowacji w doskonaleniu systemu zarządzania itp. Mam nadzieję, że zaprezentowana wiedza okaże się być użyteczna dla teoretyków i praktyków zajmujących się badaniami zarządzania organizacjami gospodarczymi.
  • Pozycja
    Innowacyjność jako czynnik podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów na jednolitym rynku europejskim : praca zbiorowa
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2007) Otto, Jacek; Stanisławski, Robert; Maciaszczyk, Aleksandra; Greta, Marianna; Kasperkiewicz, Witold
    [...] Niniejsza monografia stanowi kolejną publikację przygotowaną w Katedrze Integracji Europejskiej i Marketingu Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej, poświęconą zagadnieniom funkcjonowania przedsiębiorstw na Jednolitym Rynku Europejskim (w szczególności sektora MSP). W tym roku tematyką ujętą w ramy tego wydawnictwa stała się innowacyjność, z uwagi na swoje znaczenie w procesie podnoszenia szeroko rozumianej konkurencyjności gospodarek krajów członkowskich Unii Europejskiej. Aktualność problematyki przyczyniła się do dużego zainteresowania nią wielu ośrodków naukowych w Polsce. Efektem ich zaangażowania jest ta monografia. Wyrażamy nadzieję, że przyczyni się ona do pogłębienia wiedzy z zakresu innowacyjności oraz stanie się przyczynkiem do dalszej analizy ujętego w niej problemu, i to zarówno wśród naukowców, jak i praktyków. Z uwagi na zróżnicowaną problematykę niniejsza monografia została podzielona na dwie części. W pierwszej zatytułowanej „Innowacyjność w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów Unii Europejskiej" omówiono kwestie dotyczące szeroko rozumianej innowacyjności i jej wpływu na otoczenie. Analizę rozpoczęto od określenia znaczenia „gospodarki opartej na wiedzy" dla przedsiębiorstwa, poprzez rolę czynnika ludzkiego w procesie podnoszenia innowacyjności przedsiębiorstw oraz innowacyjną współpracę regionalną, skończywszy na nowych rozwiązaniach technicznych (technologiach informatycznych). Długa część monografii „Znaczenie innowacji dla rozwoju polskiego sektora MSP na Jednolitym Rynku Europejskim" całkowicie została poświęcona rozwojowi innowacyjności sektora MŚP. Ujęte w niej zagadnienia obejmują ogólną charakterystykę sektora MSP w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej, analizują instrumenty wsparcia sektora z uwzględnieniem szczególnej roli funduszy strukturalnych oraz znaczenie innowacyjności na przykładzie wybranych branż i przemysłów. Należy podkreślić, że zawarte w tej publikacji problemy stanowią punkt wyjścia do dalszej dyskusji i pogłębiania wiedzy w zakresie znaczenia procesów innowacyjnych dla przedsiębiorstw. Wymaga to dogłębnych studiów i bacznej obserwacji zachodzących zjawisk gospodarczych. Polecając Państwu tę publikację mamy nadzieję, że spotka się ona z przychylnym przyjęciem i konstruktywnymi propozycjami doskonalenia zawartych w niej treści.
  • Pozycja
    Trends and ideas in management
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2007) Lewandowski, Jerzy; Sekieta, Marek; Banaszak, Zbigniew; Bendkowski, Józef; Chlebus, Edward; Jasiński, Zdzisław; Lachiewicz, Stefan; Matuszek, Józef; Pacholski, Leszek; Trzcieliński, Stefan; Santarek, Krzysztof
  • Pozycja
    Menedżerowie w strukturach władzy organizacji gospodarczych
    (Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2007) Lachiewicz, Stefan; Kosińska, Ewa; Trocki, Michał
    Władza w organizacji gospodarczej to możliwość wpływu na określone zasoby organizacji, aby działały zgodnie z wolą organów władzy, w tym menedżerów. Autor, biorąc pod uwagę zmiany zachodzące w polskiej gospodarce, pokazał, jak zmienia się rola menedżerów, a więc jak zmieniają się ich kwalifikacje, spełniane funkcje, stosowane metody i style kierowania, relacje z właścicielami i grupami interesów. W książce zawarto wiele praktycznych wskazówek, które mogą być przydatne dla kadry kierowniczej firm, członków rad nadzorczych i grup właścicielskich, a także dla studentów zarządzania w wyższych uczelniach różnych typów oraz uczestników kursów i szkoleń doskonalących umiejętności menedżerskie.
  • Pozycja