Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8
Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8
Przeglądaj
455 wyniki
Wyniki wyszukiwania
Pozycja Efektywność działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Martin, Marek; Kotowicz-Jawor, Joanna (Rec.); Domański, Czesław (Rec.)„Głównym celem naukowym sformułowanym w ramach niniejszej pracy jest identyfikacja i analiza czynników determinujących efektywność działalności badawczorozwojowej i innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce. Autor stawia sobie również za cel identyfikację i charakterystykę wpływu różnych nakładów na działalność badawczorozwojową, w tym wewnętrznej i zewnętrznej działalności B+R, na tle innych rodzajów nakładów na działalność innowacyjną oraz nakładów nieinnowacyjnych przedsiębiorstw w kraju na dynamikę rozwoju przedsiębiorstw.”Pozycja Proces integracji po transakcjach przejęć przedsiębiorstw: aspekty organizacyjne i kadrowe(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Stankiewicz- Mróz, Anna; Olesiński, Zbigniew (Rec.); Rutka, Ryszard (Rec.)„W niniejszej rozprawie starano się określić – na podstawie danych empirycznych – model integracji potransakcyjnej, w oparciu o który realizowany jest proces scalania organizacji po akwizycji. Ważne było także ustalenie listy czynniki determinujących przebieg integracji poakwizycyjnej oraz określenie na ile istotny jest ich wpływ. W opracowaniu przyjęto procesowe podejście do kwestii integracji potransakcyjnej. Cele pracy realizowano poprzez analizę koncepcji i wyników badań polskich i zagranicznych autorów prezentowanych w literaturze problemu oraz badania własne.”Pozycja Wizerunek w marketingu przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Wilk, Iwona; Kalińska-Kula, Magdalena (Rec.); Grzegorczyk, Wojciech (Rec.)„Kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa nabiera coraz większego znaczenia w miarę wzrostu konkurencyjności rynków. Coraz mniejsze różnice pomiędzy cechami ofert przedsiębiorstw sprawiają, że klienci, podejmując decyzje zakupowe, kierują się również aktualnym wizerunkiem tych przedsiębiorstw. Wizerunek staje się zatem istotnym narzędziem kreowania przewagi konkurencyjnej. Wizerunek przedsiębiorstwa jest efektem postrzegania przedsiębiorstwa przez wszystkich jego interesariuszy, jednak najważniejszym adresatem działań wizerunkowych jest klient, który kształtuje swój wizerunek przedsiębiorstwa na podstawie jego aktywności marketingowej realizowanej w obszarze podejmowanych działań. Celem niniejszej monografii jest przedstawienie problematyki kreowania wizerunku przedsiębiorstwa przez pryzmat jego aktywności marketingowej na rynku z uwzględnieniem zarówno relacyjnego, jak i proekologicznego aspektu tych działań.”Pozycja Doktryny zjednoczeniowe ojców Europy – wielkie nazwiska wielkie marki. Znaczenie doktryn zjednoczeniowych dla kształtowania wieloszczeblowego zarządzania strukturą ponadnarodową(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Greta, Marianna; Kowalski, Jarosław; Tomczak-Woźniak, Ewa; Otto, Jacek (Rec.); Lewandowski, Krzysztof (Rec.)"„Aby drogę mierzyć przyszłą, trzeba pomnieć, skąd się wyszło” – tymi słowami Cyprian Kamil Norwid chciał uświadomić nam wielkie znaczenie przeszłości, którą traktować należy jako drogowskaz do budowania dobrej i bezpiecznej przyszłości. Zgodnie z tym mottem, by zrozumieć integrację europejską, jej cele, sens istnienia, a także konieczność jej kontynuacji i pogłębiania, należy powrócić do źródeł Wspólnot Europejskich. Tymi źródłami zaś są doktryny Ojców Europy oraz pozostałych „konstruktorów” i realizatorów europejskiego procesu integracji, ludzi, których wyobraźnia intelektualna wykraczała ponad wąskie widzenie interesów narodowych. Mimo upływu lat i przeobrażeń gospodarczo-politycznych w Europie, dorobek integracyjny ojców zintegrowanej Europy nie stracił na wartości. Ich przekonania i idee, składające się na doktryny integracyjne, są ponadczasowe i stanowią swoisty „spadek” europejskich społeczeństw po Ojcach Europy. I tak, jak każdy dobry ojciec, również twórcy Wspólnot Europejskich nie chcieliby byśmy ten „spadek” roztrwonili. Dlatego też, aby cieszyć się sukcesami integracji i wspólnie zwalczać jej problemy, należy pielęgnować pamięć o głównym przesłaniu Ojców Europy, a mianowicie o konieczności utrzymania pokoju, bezpieczeństwa i stabilizacji w Europie. W tym celu przygotowaliśmy poniższą monografię poświęconą Ojcom Europy, aczkolwiek towarzyszą jej też inne wątki ściśle związane z doktrynami integracyjnymi autorów europejskiego zjednoczenia."Pozycja Społeczno-polityczne konteksty zarządzania. Kartografie i konstelacje(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2024) Pietrzak, Edyta B.; Zadworny, Dominik (Red.); Kostera, Monika (Rec.); Świątek-Barylska, Ilona (Rec.)Pozycja Innowacyjność MSP w regionie. Implikacje współpracy administracji publicznej i środowiska biznesu(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2018) Barańska-Fischer, Mirella; Pomykalski, Andrzej (Rec.); Lisowska, Renata (Rec.)„Znaczenie sposobów i charakteru oddziaływania państwa i jego organów administracyjnych na życie całego społeczeństwa w XXI wieku nieustannie wzrasta. Systematyczne kreowanie nowych regulacji prawnych i zasad współżycia społecznego wiąże się, z jednej strony, z wielką odpowiedzialnością ekonomiczną organów administracyjnych za właściwe zarządzanie majątkiem państwa, redystrybucją dochodów obywateli, z drugiej zaś wymaga od decydentów zarządzających rozwojem poszczególnych jednostek terytorialnych (np. regionami) niezwykłego zaangażowania się w projekcję ich wewnętrznej architektury. Kluczem sukcesu organizacji publicznych jest, zdaniem J.M. Brysona, satysfakcja ich grup otoczenia. Sposób, metody lub techniki komunikowania się organizacji z jej interesariuszami determinują jej efektywne funkcjonowanie w środowisku społecznym, stanowią istotny czynnik konkurencyjności kraju, regionu lub rynków lokalnych. Relacje z otoczeniem sektora publicznego determinuje szereg zmiennych i uwarunkowań terytorialnych. Zasadniczą kwestią, rodzącą wiele polemik w środowisku publicznym, jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: jak należy współpracować (kooperować) z podmiotami zewnętrznymi, by móc mówić o partnerstwie, a najlepiej o strategicznym partnerstwie, np. w relacjach na linii: urzędnik administracji publicznej – przedsiębiorca? W tym właśnie zakresie potrzebna jest decydentom firm, czy organom administracji publicznej nowa wiedza. […]”Pozycja Inżynier z duszą humanisty(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Sośnicka, Joanna (Red.); Pietrzak, Edyta; Dobrołowicz, JustynaPozycja The role of direct taxes in the state budget structure revenue - the case of Bulgaria and Poland(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Wojciechowska-Toruńska, IwonaPozycja The role of emotional factors in the financial phenomena(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Ścianowska, AgnieszkaPozycja Online payments in Polish e-commerce sector(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Szymański, Grzegorz