Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Grębosz, Magdalena"
Teraz wyświetlane 1 - 16 z 16
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Analiza komunikacji wewnętrznej w firmie produkcyjnej(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2012) Mikulska, Anna; Grębosz, MagdalenaW artykule została poruszona problematyka komunikacji wewnętrznej w firmach produkcyjnych. Przedstawiono narzędzia komunikacji wewnętrznej wprowadzone przez firmę X, działającą w branży motoryzacyjnej w celu zapewnienia i utrzymania wysokiego poziomu zaangażowania pracowników w firmie w latach 2008-2010. Dokonana została także analiza skuteczności podjętych działań.Pozycja Brand management(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Grębosz, Magdalena; Scientific Editor of the Division : Lewandowski, Jerzy; Domański, Tomasz; Otto, JacekNowadays, the problems of brand management, strategy, and promotion are an extremely relevant issue. A strong brand constitutes a basic competitive advantage and is one of the factors ensuring the success of a company. Brand management has become an indispensable element of business activity, and the brand itself - an effective marketing tool. Formulating a brand strategy and selecting methods of its promotion depend to a great degree on the type and size of the market on which a company operates. An effective brand must reach consumers and be accepted by them. The creation of a brand with a strong personality is the first step to success. The next step is brand promotion with the use of all communication means such as advertising, public relations, point-of-sale promotion, organization of brand events, sponsoring, or promotion by company personnel. All of these elements allow for establishing and conducting a dialogue with consumers by means of an appropriately prepared process of communication. Successful branding adds customer value and can provide protection from price competition and pressures towards commoditization. The purpose of this book is to introduce you to the theory and practice of branding. This book aims to be concise, returning to and examining the core foundations of branding. The book has necessarily been divided into a number of chapters in order to provide some form of structure. I owe special thanks to prof. dr hab. Tomasz Domanski and dr hab. Jacek Otto, prof. PL, who revised this book.Pozycja Budowanie relacji z konsumentami w kontekście rozwoju portali społecznościowych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Siuda, Dagna; Grębosz, Magdalena[...] Celem referatu jest zaprezentowanie mechanizmów budowania relacji pomiędzy marką a konsumentami za pomocą portali społecznościowych. Rozdział został opracowany w oparciu o studia literatury obcojęzycznej, wzbogaconej o polskie opracowania z zakresu teorii zarządzania marką, marketingu oraz mediów społecznościowych. Wykorzystano także wyniki własnych badań jakościowych prowadzonych metodą etnografii wirtualnej1, polegających na pobieraniu treści z wyselekcjonowanych źródeł (obserwacja nieuczestnicząca) oraz na czynnym udziale badaczy w aktywnościach online członków wirtualnych społeczności marek, mającym na celu wywołanie wypowiedzi i moderowanie dyskusji (obserwacja uczestnicząca).[...]Pozycja Co-branding - motywy, efekty oraz charakterystyka współpracy przedsiębiorstw w świetle badań empirycznych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2009) Grębosz, MagdalenaW artykule poruszona została problematyka zawierania aliansów pomiędzy firmami na przykładzie co-brandingu. Co-branding wyraża się w strategicznej współpracy dwóch firm, uwzględniającej ich interesy, a efektem co-brandingu jest stworzenie nowego produktu/usługi, wykraczającego poza indywidualny obszar działania, kompetencje i możliwości partnerów. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 roku wśród międzynarodowych firm realizujących strategię co-brandingu. Przeanalizowane zostały zarówno motywy i efekty realizacji co-brandingu, jak również problematyka doboru partnerów, ich współpracy oraz wzajemnej oceny.Pozycja Customer Behaviours towards Co-Branded Products of the Textile Industry(Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych (IBWCh) , Łódź, Polska, 2014) Grębosz, Magdalena; Otto, JacekCompanies from the textile sector seek new methods of market expansion and increasing brand value. These methods include brand extension, brand licensing, acquisition of patent rights and co-branding, that is the strategy of double branding products when two distinct partner brand names are used on one product. Different studies show that the influence of co-branding on the behaviour of the consumer and their perception of products is high. For the authors, it was important to demonstrate the impact of co-branding on customer preferences concerning textile products for the example chosen. The aim of the research was to identify behaviours of consumers from the Lodz Voivodeship (Poland) when a co-branding strategy is used. As was proved in the study, the consumers give priority to a co-branded textile product in relation to a classic textile product. However, at the same time, those consumers do not give priority to a more expensive co-branded textile product in relation to the classic textile product. As was also proved in the study, the preferences of different groups of customers are not the same and the demographic, socio-professional and geographical characteristics of customers influence their behaviour towards the example of a co-branded textile product.Pozycja International expansion based on Uppsala model – cases of McDonald’s and Sfinks Poland(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Hak, Andrzej; Grębosz, MagdalenaIn the paper, the possibilities of entering foreign markets are described and the Uppsala model of internationalisation is analysed. The Uppsala model became one of the McDonald’s’ success factors, that can be multiplied by another food chains. In the paper, the internationalization process of the McDonald’s Corporation is presented to outline possible opportunities for Sfinks Polska as a developing and promising Polish business going abroad.Pozycja Les entreprises françaises face aux discriminations dans l'emploi(Université Technique de Lodz Publishing, 2016) Bogalska-Martin, Ewa; Grębosz, Magdalena; Chermeleu, AdiaKsiążka „Firmy francuskie wobec dyskryminacji w sferze zatrudnienia” podejmuje niezwykle aktualny temat dyskryminacji w sferze zatrudnienia, zjawisko rzadko analizowane w pracach naukowych. Obrana w książce perspektywa sytuuje problematykę dyskryminacji w centrum złożonych logik i dynamik społecznych. Wykorzystując perspektywy nauk prawnych, nauk politycznych, socjologii i historii, wsparte rozważaniami w zakresie teorii zarządzania i ekonomii, autorka nadaje zjawisku dyskryminacji statut epistemologiczny, pozwalający na analizę wielowarstwowych procesów i form, które stanowią o jego specyfice [...].Pozycja Możliwości rozwoju przedsiębiorstw poprzez realizację strategii co-brandingu.(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2012) Grębosz, MagdalenaW artykule poruszono problematykę co-brandingu jako formy współdziałania przedsiębiorstw, mającej na celu rozwój poprzez stworzenie nowego produktu i wykreowanie nowej marki lub wprowadzenie na rynek produktu sygnowanego przez dwie marki partnerskie. Co-branding daje możliwość rozwoju przedsiębiorstw poprzez realizację strategii ekspansji w ramach rozwoju produktu i rynku. Wyniki badań empirycznych – przeprowadzonych wśród 1000 respondentów z województwa łódzkiego – potwierdzają, iż zastosowanie strategii co-brandingu wpływa pozytywnie na zachowania konsumentów.Pozycja Multidimensional character of globalisation(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Grębosz, Magdalena; Hak, AndrzejGlobalization, as a basic megatrend of the modem world development is a complex and multidimensional phenomenon Its multi-dimensional character consists of three main parts: political, economic and sociocultural In this paper, authors analyse the globalization concept, its dimensions as well as possible costs and benefits in the context of international expansion of enterprises and the process of global companies ' emergence. Simultaneously, the authors also study the multidimensional issues of globalisation basing on the example of McDonald's CorporationPozycja Narzędzia komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu przedsiębiorstwem(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Grębosz, Magdalena; Mikulska, AnnaKomunikacja wewnętrzna umożliwia informowanie, integrowanie oraz motywowanie pracowników. We wdrażaniu i realizacji strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji, kluczową rolę odgrywa kadra kierownicza. Celem artykułu jest analiza narzędzi komunikacji wewnętrznej wykorzystywanych w przedsiębiorstwie X przez kadrę kierowniczą różnych szczebli. Istotne jest także wskazanie znaczenia komunikacji wewnętrznej jako elementu marketingu wewnętrznego.Pozycja The new challenges of reverse logistics(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2009) Kazimierska, Marianna; Grębosz, MagdalenaPozycja Proces decyzyjny i zarządczy w Unii Europejskiej – znaczenie systemu agencyjnego(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2016) Greta, Marianna; Otto, Jacek; Musiał-Paczkowska, Alicja; Hryniewiecki, Dariusz; Grębosz, Magdalena; Lewandowski, KrzysztofThis study has been devoted to the agency system of the European Union and its place and role in the decisional and management process of this integration grouping. The content of this monograph has been divided into six chapters – five of them describe the EU agencies; chapter I has an introductive character and presents the description of the EU institutional system. In the following chapters (i.e. II, III, IV, V and VI) one can find a detailed description of a genesis, organizational structure, goals and functions of the Community agencies, foreign policy and security agencies, agencies for domestic affairs and judicature and executive agencies. To illustrate goals and functions, the decisional and management activities of the EU agencies have been presented as a decentralized structures supporting EU institutional system, member states and their citizens. The deepening of the integration process has caused, that the agencies have become an indispensible element of the whole institutional system. The agencies have been entrusted with numerous and various tasks depending on the agency`s type. In this way they secure a sophisticated knowledge, beginning from the quality of our professional life and environment, through basic rights, services for the society and the industry, finishing on security, justice and application of the structural aid. All these issues are present in this monograph.Pozycja Social Media Marketing(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Grębosz, Magdalena; Siuda, Dagna; Szymański, Grzegorz; Otto, Jacek; Dębski, MaciejGlobalizacja rynków oraz dynamiczny rozwój technologii informacyjno komunikacyjnych sprawiają, że przedsiębiorstwa muszą systematycznie dostosowywać się do nowych warunków działania. W konsekwencji w warunkach współczesnego rynku, nowe media stały się istotnym obszarem działalności marketingowej przedsiębiorstw. Internet jest obecnie kluczowym kanałem komunikacyjnym, przez co stanowi wyzwanie dla menadżerów. Regularnie zwiększa się liczba abonentów, użytkowników, reklamodawców i firm docierających do klientów drogą elektroniczną, co sprawia, że Internet umożliwia skuteczną promocję przedsiębiorstw. Budowanie i umacnianie relacji z konsumentami – będące stałym elementem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku – jest w dzisiejszych czasach możliwe między innymi dzięki możliwości współtworzenia wartości dodanej dla konsumenta w ramach działań szeroko pojętego marketingu społecznościowego, zwanego także social media marketing.Pozycja Wizerunek marki i jej wartość a rozwój zrównoważony(Wydawnictwo Media Press, 2009) Grębosz, MagdalenaPozycja Współczesne problemy systemów emerytalnych : wybrane zagadnienia(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Chybalski, Filip; Marcinkiewicz, Edyta; Grębosz, Magdalena; Szczepański, MarekSzeroki zakres zainteresowań ekonomistów, finansistów, demografów, polityków społecznych oraz prawników, zajmujących się zabezpieczeniem emerytalnym, owocuje bardzo szerokim spectrum podejść w analizie współczesnych systemów emerytalnych, ich ewolucji, reform, czy też współoddziaływania z rynkami finansowymi czy też gospodarkami. Taki też charakter ma niniejsza monografia. Składa się na nią dziewiętnaście tekstów, które można by podzielić na trzy części. W pierwszej z nich, obejmującej rozdziały od pierwszego do dziesiątego, poruszane są problemy dotyczące całych systemów emerytalnych. Poszczególne teksty w tej części dotyczą kolejno pomiaru ubóstwa oraz redystrybucji w europejskich systemach emerytalnych, roli państwa w zabezpieczeniu emerytalnym, składek oraz świadczeń, oddziaływań pomiędzy systemem emerytalnym a rynkiem pracy, a także wpływu procesu starzenia się emerytów na system opieki zdrowotnej. Druga część monografii obejmuje rozdziały od jedenastego do czternastego. Przewodnim problemem poruszanym w tej grupie tekstów jest model kapitałowy/finansowy w systemie emerytalnym. Autorzy skupiają się w tej części na skutkach, jakie wywołało w polskim systemie emerytalnym ograniczenie roli II filaru i działających w jego ramach otwartych funduszy emerytalnych (OFE). Podejmują również problematykę działalności inwestycyjnej OFE po zmianach ustawowych w tym obszarze, a także czynią rozważania na temat rynku obligacji komunalnych jako obszarze działalności lokacyjnej funduszy. Część trzecia pracy obejmuje teksty od piętnastego do dziewiętnastego i dotyczy problematyki dobrowolnych planów emerytalnych. Temat ten zyskuje na znaczeniu w Polsce wobec oczekiwanych niskich stóp zastąpienia obowiązkowego systemu emerytalnego, dlatego rośnie też wśród naukowców zainteresowanie III filarem emerytalnym oraz innymi formami dobrowolnego i długoterminowego oszczędzania. Teksty w tej części monografii dotyczą znaczenia dobrowolnych funduszy emerytalnych w polskim systemie emerytalnym, ich działalności inwestycyjnej oraz jej efektów. Podjęta została również problematyka pracowniczych programów emerytalnych w aspekcie wybranych regulacji prawnych. Monografia kończy się rozdziałem poświęconym wprowadzeniu odwróconego kredytu hipotecznego w Polsce, który jest coraz częściej postrzegany jako produkt emerytalny przyszłości.Pozycja Zalety i wady realizacji strategii marki lokalnej przez inwestorów francuskich w Polsce - wyniki badań empirycznych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Grębosz, MagdalenaW artykule poruszona została problematyka zarządzania markami lokalnymi przez inwestorów francuskich w Polsce. Przedstawiono zalety i wady realizacji strategii marki lokalnej przez inwestora zagranicznego w Polsce. Przeanalizowane zostały także zależności pomiędzy sposobem pozyskania marki lokalnej oraz rodzajem marki lokalnej a zaletami i wadami jej realizacji przez firmę zagraniczną na rynku polskim. W artykule przedstawione zostały wyniki badań empirycznych przeprowadzonych w 2009 i 2010 roku wśród firm francuskich posiadających w Polsce marki lokalne.