Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8
Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8
Przeglądaj
32 wyniki
Wyniki wyszukiwania
Pozycja Efektywność działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Martin, Marek; Kotowicz-Jawor, Joanna (Rec.); Domański, Czesław (Rec.)„Głównym celem naukowym sformułowanym w ramach niniejszej pracy jest identyfikacja i analiza czynników determinujących efektywność działalności badawczorozwojowej i innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce. Autor stawia sobie również za cel identyfikację i charakterystykę wpływu różnych nakładów na działalność badawczorozwojową, w tym wewnętrznej i zewnętrznej działalności B+R, na tle innych rodzajów nakładów na działalność innowacyjną oraz nakładów nieinnowacyjnych przedsiębiorstw w kraju na dynamikę rozwoju przedsiębiorstw.”Pozycja Proces integracji po transakcjach przejęć przedsiębiorstw: aspekty organizacyjne i kadrowe(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Stankiewicz- Mróz, Anna; Olesiński, Zbigniew (Rec.); Rutka, Ryszard (Rec.)„W niniejszej rozprawie starano się określić – na podstawie danych empirycznych – model integracji potransakcyjnej, w oparciu o który realizowany jest proces scalania organizacji po akwizycji. Ważne było także ustalenie listy czynniki determinujących przebieg integracji poakwizycyjnej oraz określenie na ile istotny jest ich wpływ. W opracowaniu przyjęto procesowe podejście do kwestii integracji potransakcyjnej. Cele pracy realizowano poprzez analizę koncepcji i wyników badań polskich i zagranicznych autorów prezentowanych w literaturze problemu oraz badania własne.”Pozycja Wizerunek w marketingu przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Wilk, Iwona; Kalińska-Kula, Magdalena (Rec.); Grzegorczyk, Wojciech (Rec.)„Kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa nabiera coraz większego znaczenia w miarę wzrostu konkurencyjności rynków. Coraz mniejsze różnice pomiędzy cechami ofert przedsiębiorstw sprawiają, że klienci, podejmując decyzje zakupowe, kierują się również aktualnym wizerunkiem tych przedsiębiorstw. Wizerunek staje się zatem istotnym narzędziem kreowania przewagi konkurencyjnej. Wizerunek przedsiębiorstwa jest efektem postrzegania przedsiębiorstwa przez wszystkich jego interesariuszy, jednak najważniejszym adresatem działań wizerunkowych jest klient, który kształtuje swój wizerunek przedsiębiorstwa na podstawie jego aktywności marketingowej realizowanej w obszarze podejmowanych działań. Celem niniejszej monografii jest przedstawienie problematyki kreowania wizerunku przedsiębiorstwa przez pryzmat jego aktywności marketingowej na rynku z uwzględnieniem zarówno relacyjnego, jak i proekologicznego aspektu tych działań.”Pozycja Zarządzanie portfelem projektów w przedsiębiorstwach przemysłowych. Teoria i praktyka zarządzania projektami - analiza przypadku dla produkcji jednostkowej(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Niziołek, Konrad; Dzikowski, Damian; Dudek, Marek; Roszko-Wójtowicz, Elżbieta[...]Celem głównym niniejszej monografii jest: ocena możliwości wdrożenia usprawnień w zakresie zarządzania portfelem projektów w przedsiębiorstwie produkcyjnym. Realizacji celu ogólnego przyporządkowano następujące cele szczegółowe:krytyczny przegląd literatury z zakresu zarządzania projektami ze szczególnym naciskiem na: zarządzanie portfelem projektów oraz planowanie projektów (zleceń) produkcyjnych; • próba usystematyzowania prezentowanych w literaturze poglądów i rozwiązań w zakresie zarządzania projektami; • ocena sposobu zarządzania portfelem projektów w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym przy występujących ograniczeniach zasobów ludzkich, czasu i infrastrukturze; • opracowanie propozycji zmian i przeprowadzenie symulacji w wybranym przedsiębiorstwie produkcyjnym; • rekomendacje dla praktyki będącej efektem oceny konsekwencji wdrożenia zaproponowanych rozwiązań. Niniejsza monografia wpisuje się w nurt badań nad praktycznym wykorzystaniem metodologii zarządzania projektami do usprawniania działań organizacyjnych i składa się z dwóch części, z których pierwsza ma charakter teoretyczny, a druga ma charakter empiryczny.[...]Pozycja Model of food traceability process in the context of warehouse management(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Walaszczyk, Anna; Szymonik, AndrzejThe purpose of the study is to develop a good traceability management model with a special consideration for the stage of their storage in the supply chain. The added value of the model design is to draw attention to the type of product which are goods requiring storage at a controlled temperature and to a specifi c part of the food supply chain which is storage. Goods requiring storage at a controlled temperature are items of particular sensitivity [6] and the quality of frozen foods is dependent upon the strength or weakness of each link in the supply chain [10].[...]Pozycja Nawyki zakupowe i preferencje opakowaniowe konsumentów przy wyborze produktów mleczarskich(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Lenart, MonikaPozycja Zarządzanie w obszarze utrzymania ruchu w przedsiębiorstwie produkcyjnym(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Gralewski, JacekProdukcja jest jednym z głównych obszarów gospodarki. W jej wyniku powstaje energia, produkty lub usługi materialne, przez co staje się ona kluczowym elementem wszelkich działań człowieka. Odpowiednio zorganizowana działalność produkcyjna powinna odbywać się w przemyślanych warunkach technicznych oraz organizacyjnych. Wieloaspektowość produkcji związanej z jej techniczno-organizacyjnym wymiarem odnosi się również do współzależności wszystkich obszarów działalności przedsiębiorstwa, jak i koegzystowania z innymi jednostkami produkcyjnymi i usługowymi.[...]Pozycja Innowacyjne rozwiązania w obszarze logistyki miejskiej - case study na przykładzie wybranego miasta(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Piętak, Bartosz; Galińska, BarbaraW dzisiejszych czasach obserwuje się znaczny rozwój procesów urbanizacyjnych oraz przyrost liczby ludności zamieszkującej tereny miejskie. Według danych Głównego Urzędu Statystycznego w Polsce, z końcem 2019 roku w miastach mieszkało 23,1 mln mieszkańców, co stanowi 60% polskiego społeczeństwa. Podobnie przedstawia się sytuacja poza granicami kraju. W wielu częściach świata, szczególnie w krajach obu Ameryk oraz Japonii, odsetek osób zamieszkujących miasta jest bardzo wysoki (nawet do 93% w Japonii). Ponadto, według prognoz, do 2050 roku w miastach żyć będzie około 70% światowej ludności [4]. Taki rozwój sytuacji powoduje wzrost zagęszczenia i zatłoczenia miast, co może negatywnie wpływać na jakość i komfort życia mieszkańców oraz powodować problemy ze sprawnym przepływem dóbr materialnych i usług wewnątrz aglomeracji. W celu zapobiegania tym niekorzystnym zjawiskom istotnym elementem dla samorządów miejskich jest sprawnie funkcjonująca logistyka miejska.[...]Pozycja Spedycja i obsługa terminala kontenerowego - analiza studium przypadku(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Krok, Aneta; Galińska, Barbara[...] Celem niniejszego rozdziału jest opis funkcjonowania firmy transportowo-spedycyjnej, która na terenie województwa łódzkiego jest jednym z kluczowych operatorów logistycznych. Zakres badań obejmuje dokładną charakterystykę przedsiębiorstwa wraz z przedstawieniem jego struktury oraz realizowanego zakresu usług, identyfikacja nieprawidłowości oraz zaproponowanie koncepcji usprawnień. Zidentyfikowano przy tym dwa problemy badawcze: - brak synchronizowanego programu do obsługi kierowcy, co powoduje wydłużenie jego obsługi, - zbyt mała powierzchnia składowa dostępna na terenie zakładu.[...]Pozycja Wieloaspektowość Współczesnej Logistyki – Transport, Miasto, Konsumenci(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Galińska, Barbara; Nyszk, Wojciech Zdzisław; Sierpiński, Grzegorz[...] Monografia jest wynikiem analizy różnych aspektów współczesnej logistyki. Ma ona charakter studium teoretyczno-empirycznego i została przygotowana w oparciu o: - studia literaturowe z zakresu transportu, spedycji, magazynowania, systemów informacyjno-informatycznych oraz aspektów społecznych; - studia przypadków, które zostały opracowane na podstawie badań autorów oraz doświadczeń rzeczywistych przedsiębiorstw, realizujących projekty usprawnienia z obszaru logistyki. Książka została podzielona na siedem rozdziałów, których treść odnosi się do wieloaspektowości współczesnej logistyki. Poruszono w niej zagadnienia odnoszące się do transportu (przewóz ładunków, spedycja), miasta (bezpieczeństwo ruchu drogowego, innowacyjne rozwiązania w obszarze logistyki miejskiej) czy łańcucha logistycznego (konsumenci, sektor utrzymania ruchu, gospodarka magazynowa).[...]