Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
  • Pozycja
    Nowe zadania w zarządzaniu zasobami ludzkimi
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Penc, Józef
    The personnel policy is crucial for every company. Its efficiency raises levels of personnel qualifications, good interpersonal relationships, organizational changes and quality of company's products. New competences in HRM are required for the personnel policy to become main source of competitive advantages.
  • Pozycja
    Decyzje i zmiany w organizacji : w poszukiwaniu skutecznych sposobów działania
    (Difin, 2007) Penc, Józef; Otto, Jacek
    Książka zawiera wszechstronne omówienie procesów decyzyjnych w organizacji włącznie z problematyką wprowadzania w życie decyzji wywołujących zmiany w jej potencjale, strukturze i kulturze. Decydowanie jest intelektualną stroną pracy każdego menedżera, polega na dokonywaniu wyborów, które przesądzają o odniesieniu przez firmę sukcesu. Książka zawiera refleksję nad procesami podejmowania decyzji w zarządzaniu, analizę barier utrudniających racjonalne decydowanie i omówienie specyfiki narzędzi wspomagających procesy decyzyjne. Jej lektura powinna ułatwić menedżerom profesjonalne zarządzanie dzięki dochodzeniu do rozsądnych decyzji, czyli świadomemu wyborowi kierunku działania z dostępnych alternatyw w celu osiągnięcia pożądanego rezultatu.
  • Pozycja
    Role i umiejętności menedżerskie : sekrety sukcesu i kariery
    (Difin, 2005) Penc, Józef
    Wyzwania przyszłości i procesy integracji tworzą nowy paradygmat zarządzania, który zmienia zasadniczo status i obowiązki menedżera. Menedżerowie muszą stawać się liderami, którzy wiedzą czego chcą, dlaczego tego chcą i jak można to osiągnąć, a także potrafią przekonać innych do własnych wizji, by zapewnić sobie ich współpracę i wsparcie. Muszą więc sięgać po nowe wartości i instrumenty, zmieniać styl funkcjonowania swych organizacji, aby sprostać zadaniom stawianym przez cele wynikające z potrzeb humanizacji biznesu. To zaś wymaga nowego nastawienia umysłu, nowego spojrzenia i percepcji, tworzenia i wdrażania nowatorskich koncepcji i rozwiązań. Praktycznych wskazówek i sugestii może im dostarczyć w tym zakresie nauka. Wiele z nich zawiera niniejsza książka.
  • Pozycja
  • Pozycja
    Zarządzanie Innowacyjne. Sterowanie zmianami w procesie integracji europejskiej
    (Wyższa Szkoła Studiów Międzynarodowych, 2007) Penc, Józef; Jagas, Józef
    Zarządzanie innowacyjne umożliwia sprawne kierowanie całym procesem innowacyjnym, który obejmuje całokształt działań związanych z rozpoznaniem potrzeb, przygotowaniem, opracowaniem i wdrożeniem innowacji a następnie jej zweryfikowaniem na rynku. Zarządzanie to łączy się dzisiaj ściśle z zarządzaniem strategicznym, gdyż innowacja bez strategii może być nieefektywna, a jej powstanie i wdrożenie nawet znacznie utrudnione. Autor ma nadzieję, że prezentowana książka zainspiruje menedżerów do wzbogacania swej wiedzy i bardziej wnikliwego oraz kompleksowego analizowania zagadnień praktyki w szerokim kontekście ocen efektywności. Kieruje ją przede wszystkim do menedżerów, studentów i naukowców z intencją, że zapoznanie się z zaprezentowanymi w niej poglądami ułatwi im rozwijanie własnych koncepcji skutecznego zarządzania organizacjami w zmieniającym się dynamicznie otoczeniu i lepsze ich prosperowanie dzięki tworzeniu rzeczy nowych lub starych, ale w sposób bardziej nowoczesny i oszczędniejszy, dzięki wprowadzaniu innowacji we wszystkich dziedzinach swego działania i sferach życia organizacji. Autor ma też nadzieję, że lektura tej książki pobudzi ich myślenie kompleksowe, logiczne analizowanie, siłę wyobraźni i kreatywność w działaniu.
  • Pozycja
    Nowoczesne kierowanie ludźmi : wywieranie wpływu i współdziałanie w organizacji
    (Difin, 2007) Penc, Józef; Adamska, Maria
    Książka jest pozycją traktującą o istocie, metodach i stylach kierowania ludźmi w nowej organizacji - organizacji opartej na wie­dzy. W takiej organizacji najważniejsza jest umiejętność menedżera takiego współdziałania z ludźmi, by cały swój potencjał wiedzy i energii angażowali w efektywne działanie organizacji, uzyskując przy tym satysfakcję. Wielu naszych menedżerów takich umiejętności jeszcze nie posiada. Transformacja spowolniła ten proces, zmiany wstrząsowe dla przedsiębiorstw okazały się traumatyczne: wielu pracowników straciło pracę, a ci, co ją zachowali, stali się kapitałem zmiennym podlegającym szybkiej erozji. Stosunki pracy uległy anomii, a podjęte wysiłki dla wprowadzenia nowych wartości, norm i wzorów zawartych w kulturze kapitalistycznej i rynkowej nie zaowocowały aktywnym udziałem pracowników w sferze zarządzania ani też troską kierownictwa o lepsze ich warunki pracy i życia w pracy. Obecnie stosunki między pracownikami a przedsiębiorcami ulegają zmianie: pracownicy przestają być „zasobami ludzkimi” i występują jako posiadacze kapitału wiedzy i umiejętności, jako kapitał intelektualny. Ten kapitał staje się w nowoczesnej firmie krytycznym czynnikiem konkurencji i kreowania sukcesu. Rośnie też rywalizacja między przedsiębiorstwami o jego pozyskanie. Umiejęt­ność gospodarowania zasobami kapitału ludzkiego staje się coraz cenniejsza. Rozsądne nim zarządzanie stanowi dziś wyzwanie dla wszystkich nowocześnie myślących menedżerów. W podjęciu tego wyzwania powinna im pomóc niniejsza książka. Jej lektura powinna ich lepiej przygotować do podjęcia zadań jutra. Tworzą one bowiem nowy kontekst wymuszający nowe wzory myślenia i działania.