Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WOiZ)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/178

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
  • Pozycja
    Fundamentals of effective business strategies
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Berliński, Lechosław; Wodziński, Piotr; Lachiewicz, Stefan; Piasecki, Bogdan
    "...głównym celem tej pozycji jest próba wyjaśnienia współczesnego pojęcia ,,skutecznej strategii biznesu" i jej sensu oraz możliwości praktycznych. W związku z tym w niniejszym opracowaniu skoncentrowano się syntetycznie jedynie na takich słowach kluczowych, jak: skuteczna strategia biznesu, modelowa koncepcja strategii i jej bezpieczeństwo oraz ryzyko i jakość zarządzania strategią. Świadomie też zrezygnowano z fragmentów empirycznych, koncentrując się jedynie na elementach teoretycznych, ale o praktycznym, oprócz naukowego, charakterze. Bardziej obszerny wykład naukowo-pragmatyczny można znaleźć w licznych publikacjach oraz książce autora niniejszego opracowania pt. ,,Modelowanie strategii biznesu" (jest w niej pełna dokumentacja empiryczna). Cel opracowania znajduje odzwierciedlenie w jego konstrukcji i treściach merytorycznych poszczególnych rozdziałów. ..."
  • Pozycja
    Modelowanie strategii kadrowych w przedsiębiorstwie
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Berliński, Lechosław
    Corporate strategy is a concrete and effective in business terms concept of functioning of a company in the future in the environment which is constantly changing in an unexpected and turbulent way. It is an art of formulating concepts of a peaceful struggle for success, that is an approval on the part of the environment (particularly the market) which is satisfactory for the company as well as an interna! approval. Thus strategy is the most important system of management of the future of a modern company. It constitutes a set of logically ordered elements, informative materiał, and a set of guidelines, procedures and methods of developing the strategy for management in the future. Modelling is one of the basie tools of strategie management, including personnel management. It consists in proj ecting actual states or those that are desired in the future.Corporate strategy model MSB consists of two submodels: a descriptive one ( which is qualitative and of alfa kind) as well as a financial one (which is quantitative and of number kind). Strategie models should be based on a domain character - corresponding to the functions of the organization. Pursuant to the generał model, the descriptive model of personnel strategy should encompass the following: - image and social and personnel mission, the truth about knowledge capital, - intentions and options in terms of personnel which correspond to strategie objectives, - social policy, personnel policy and knowledge management systems, that is realisation strategies, - expert and motivation offer of intemal and extemal kind; this component constitutes a part of the strategie offer.
  • Pozycja
    Przedsiębiorstwo. T. 2, Zarządzanie w otoczeniu
    (AJG Zakład Pracy Chronionej - Oficyna Wydawnicza, 2004) Berliński, Lechosław; Gralak, Henryk; Sitkiewicz, Franciszek; Okniański, Józef; Nogalski, Bogdan
    [...] Zagadnienia związane z wzajemnymi relacjami pomiędzy przedsiębiorstwem a otoczeniem stanowią jedno z podstawowych wyzwań przyszłości. Skuteczne zarządzanie w turbulentnym oraz przyszłym otoczeniu ma zatem znaczenie wręcz kapitalne dla menedżerów. Dlatego temat otoczenia musiał zostać podjęty - jako niezbędny dla kompleksowego „potraktowania" przedsiębiorstwa. Celem tomu drugiego jest więc „wyjście" z wnętrza podmiotu i zaprezentowanie problemów zarządzania całościowo, tj. z uwzględnieniem jego otoczenia. Otoczenie to przedmiot rozważań niniejszej publikacji. Koncepcja opracowania dotyczy prezentacji tych zagadnień niejako w trzech częściach. Część pierwsza autorstwa L. Berlińskiego zawarta jest w rozdziałach I, II i III i odnosi się do teoretycznych oraz praktycznych problemów zarządzania przedsiębiorstwem w otoczeniu. Część druga obejmująca rozdziały IV, V i VI, której autorem jest H. Gralak dotyczy zagadnień związanych z funkcjonowaniem makrootoczenia. Część trzecia to rozdziały VII, VIII i IX autorstwa F. Sitkiewicza traktujące o problematyce mikrootoczenia i jego interakcji z przedsiębiorstwem.[...]
  • Pozycja
    Zarządzanie przedsiębiorstwem : wybrane techniki ekonomiczne
    ("AJG", 2006) Berliński, Lechosław; Gralak, Henryk; Sitkiewicz, Franciszek; Red. nauk. : Berliński, Lechosław
  • Pozycja
    Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa : konstrukcja i technologia
    (Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2004) Berliński, Lechosław; Penc-Pietrzak, Ilona; Marciniak, Stanisław
    [...] W związku z powyższym, celem książki jest w dużym stopniu nowe zaprezentowanie koncepcji strategii, konstrukcji jej modeli i technologii jej budowy dla potrzeb zarządzania w kolejnych fazach cyklu jej życia, jakimi są planowanie, wdrażanie i ekspansja. Książka ma charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Wzbogaca w pewnych obszarach naukę i praktykę zarządzania przedsiębiorstwem. Napisano ją bowiem w oparciu o badania empiryczne, obszerne studia literatury przedmiotu oraz publikacje autorów. Proponowane rozwiązania są zweryfikowane empirycznie - a więc stanowią nowe lub wzbogacone paradygmaty zarządzania. Pozycja może być wykorzystana zarówno do celów edukacyjnych, jak i praktycznych, ma też wątki naukowe. Zgodnie z celem opracowania i istotą inżynierii projektowania strategii przedsiębiorstwa, książka składa się z dwóch części, a mianowicie: • części pierwszej, poświęconej konstrukcji strategii, • części drugiej, poświęconej technologii budowy strategii.[...]