Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 9 z 9
  • Pozycja
    Zmiany w obszarze funkcji personalnej wynikające z implementacji koncepcji "work-life balance"
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Stankiewicz-Mróz, Anna
    Research suggests that improving the balance between working lives and lives outside work can bring real benefits for employers and employees. Poor work-life balance can lead to stress and absenteeism, and low output. Helping employees achieve work-life balance is integral to generał health and wellbeing, increasing their work satisfaction and motivation. They are likely to be more committed, more flexible and more responsive to the business and customers' needs. Getting and keeping the right staff and getting the best from them will help to increase productivity. Costs associated with recruitment, training and absenteeism will reduce and employees will be more engaged motivated and committed.
  • Pozycja
    Czynniki ograniczające transfer wiedzy w sytuacji fuzji firm
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Stankiewicz-Mróz, Anna
    Knowledge sharing in the context of post merger integration poses unique challenges to the human management. Often post merger knowledge sharing occurs across the boundary of two previous separate organizations. Thus, one can easily speculate that all of the problematic elements of knowledge in organizations will be amplified in post merger integration contexts. This paper present basie barriers in knowledge transfer in post merger situation.
  • Pozycja
    Foreign economic activity of enterprises. Textbook
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2018) Stankiewicz-Mróz, Anna; Perederii, Viktor; Novak, Valentyna; Ilienko, Oksana; Kyrylenko, Oksana; Gurina, Ganna; Razumova, Kateryna; Danilova, Elvira; Petrovska, Svitlana; Lytvynenko, Larysa; Red. nauk. Wydz. : Lewandowski, Jerzy; Żemigała, Marcin; Korzh, Marina
    [...] In the proposed textbook the methodical bases of organization and planning of foreign economic activity of transport enterprises with disclosure of its specific features, considering international norms and traditions of cooperation, are presented. Relying on the disclosure of legal possibilities of realization of types of foreign economic activity, the essence of the procedures of their organization, the features of contractual activities in the organization of trade cooperation with foreign counterparties and the main content of the stages related to the performance of contractual obligations are revealed. The authors emphasized specific details of the sequence of actions in the organization of foreign trade operations and their implementation, which will ensure logical consistency and systematic presentation of the material and promote full understanding the material. The textbook aims to give the reader theoretical knowledge and practical skills in organizing foreign trade activities by transport enterprises.
  • Pozycja
    Wprowadzenie do organizacji i zarządzania
    (Oficyna Ekonomiczna, 2005) Lendzion, Jarosław Piotr; Stankiewicz-Mróz, Anna; Buława, Monika; Lachiewicz, Stefan
    [...] Pierwsza część książki jest poświęcona teoriom organizacji i zarządzania. Omówiono w niej nurt klasyczny oraz zaprezentowano ewolucję teorii organizacji i zarządzania, omawiając nurt behawioralny, neoklasyczny oraz szkołę systemową. Przedstawiono także nowe, dyskusyjne podejście do zarządzania - teorię chaosu. Znajomość teorii pozwala zrozumieć, w jakim stopniu nowe koncepcje są zakorzenione w tradycyjnych poglądach, oraz umożliwia porządkowanie i systematyzowanie wiedzy. Dostarcza także wskazówek, jak należy działać w złożonej rzeczywistości organizacyjnej. W drugiej części podręcznika zaprezentowano sposób tworzenia organizacji, począwszy od planowania, a skończywszy na realizowaniu procesu zarządzania. Ponieważ skuteczność owego procesu w znacznej mierze zależy od kompetencji zarówno menedżerów, jak i personelu wykonawczego, w nowoczesnych organizacjach priorytetowe znaczenie przypisuje się problematyce związanej z rozwojem i modelowaniem kompetencji. Efektywne funkcjonowanie musi być obecnie oparte na inwestowaniu w wiedzę i kapitał intelektualny organizacji. Dla sprawności zarządzania ważne jest także, aby personel firmy potrafił myśleć kategoriami celów organizacji. Sprzyja temu wykorzystywanie założeń zarządzania partycypacyjnego. W trzeciej części podręcznika przedstawiono nowe tendencje oraz metody zarządzania organizacjami. Zmieniająca się rzeczywistość wymaga dzisiaj dynamicznego zarządzania, wiążącego się z dokonywaniem radykalnych przeobrażeń (np. przez wykorzystanie reengineeringu), uelastycznianiem ( np. przez zastosowanie outsourcingu czy też wprowadzenie struktur projektowych), zwiększaniem sprawności i efektywności dzięki właściwemu wykorzystaniu kompetencji personelu, wzorowaniu się na najlepszych praktykach (benchmarking) oraz koncentracji na jakości (TQM). W dobie rozwoju społeczeństwa informacyjnego warunkiem przetrwania i skutecznego konkurowania z innymi staje się racjonalne wykorzystanie wiedzy we wszystkich procesach biznesowych. Umiejętne zarządzanie wiedzą sprzyja efektywności przedsiębiorstwa, wpływa na jego innowacyjność oraz budowanie satysfakcji i lojalności klientów. Na zakończenie należy dodać, że nawet najlepszy podręcznik zarządzania nie sprawi, iż nagle staniemy się skutecznymi i sprawnymi przywódcami, obdarzonymi cechami, jakie powinien mieć menedżer XXI wieku. Wiedzę teoretyczną traktować trzeba jako fundament, na którym rozwijać się będą umiejętności zdobywane każdego dnia w trudnej i odpowiedzialnej pracy kierowniczej.
  • Pozycja
    Forma zatrudnienia i czas pracy jako czynniki budujące motywację pielęgniarek.
    (Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2017) Cwanda, Kamila; Jabłońska, Natalia; Bartczyk, Natalia; Stankiewicz-Mróz, Anna
  • Pozycja
    Analiza sieci społecznych jako narzędzie optymalizacji przebiegu integracji po przejęciach przedsiębiorstw
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Stankiewicz-Mróz, Anna
    Analiza sieci społecznych (Social Network Analysis ‒ SNA) to interdyscyplinarna metoda, która służy do pomiaru i analizy relacji zachodzących zarówno wewnątrz organizacji, jak i między organizacjami .W efekcie badania SNA można zidentyfikować m.in. powiązania kapitałowe, istotne dla podejmowania strategicznych decyzji czy też zdiagnozować powiązania zachodzące wzdłuż łańcucha tworzenia wartości. Wykorzystując wyniki badania można wskazać firmy, potencjalne cele przejęcia. Prezentacja organizacji, zarówno przed, jak i po przejęciu w formie sieci pozwala identyfikować osoby kluczowe dla budowania relacji współpracy, koordynacji pracy oraz transferu wiedzy. Działanie to jest szczególnie przydatne z punktu widzenia konstruowania nowej architektury organizacji po przejęciu oraz efektywności prowadzenia integracji potransakcyjnej. Celem niniejszego artykułu jest przeanalizowanie możliwości wykorzystania SNA jako narzędzia optymalizowania przebiegu integracji oraz redukowania ryzyka niepowodzenia transakcji, wynikającego z nieudanego scalania połączonych firm
  • Pozycja
    Oblicza współczesnego zarządzania z perspektywy studentów
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Bielecki, Maciej; Stankiewicz-Mróz, Anna
    Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw w nieprzewidywalnym, turbulentnym otoczeniu stawia przed menedżerami konieczność dysponowania rozległą, wieloobszarową wiedzą. Szeroki wachlarz różnorodnych kompetencji, umiejętności i wykształcenia pozwala menadżerom XXI wieku podejmować racjonalne i efektywne decyzje. Dostarczanie aktualnej wiedzy oraz kształtowanie wymaganych kompetencji jest przedmiotem wieloetapowego kształcenia na studiach wyższych. W trakcie tego procesu studenci podejmują swoje pierwsze menadżerskie wyzwania, zderzając się ze światem realnych przedsiębiorstw jako praktykanci lub stażyści. Wielu z nich zakłada własne firmy, próbując zweryfikować zdobytą wiedzę w praktyce. Istnieje także grupa studentów, działających aktywnie w rzeczywistości akademickiej i stawiająca swoje pierwsze kroki w świecie nauki. Bardzo często grupa ta składa się z członków kół naukowych, którzy w wielu przypadkach są organizatorami konferencji, sympozjów lub seminariów. Przy okazji tych aktywności pojawiają się pierwsze artykuły, pozwalające młodym adeptom szkół zarządzania, przedstawiać swoje pomysły na badania oraz prezentować poglądy związane z szeroko rozumianą sferą zarządzania. Niniejsza monografia „Oblicza współczesnego zarządzania z perspektywy studentów” stanowi swoisty kalejdoskop zainteresowań autorów. W prezentowanej monografii można znaleźć rozdziały związane bezpośrednio z procesem zarządzania w szkole wyższej. Analizie poddano ocenę działań promocyjnych czy też architekturę informacyjną wydziałowej strony www. W podobnym obszarze wiedzy można także ulokować bardzo ważną ocenę ryzyka zawodowego studentów, czy też w nieco szerszej formie uwarunkowania pozyskiwania środków na sport młodzieżowy. Bardzo istotnym zagadnieniem jest kultura organizacyjna szkoły wyższej, którą analizować można poprzez artefakty behawioralne. Temu zagadnieniu poświęcone jest opracowanie dotyczące szkoleń z savoir vivre’u jako narzędzia kreowania pożądanych zachowań organizacyjnych wśród studentów.
  • Pozycja
    Motywowanie pozapłacowe jako czynnik budowania zaangażowania pracowników z pokolenia Y
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Kaczyńska, Magdalena; Kałuziak, Klaudia; Stankiewicz-Mróz, Anna
    Osiąganie przewagi konkurencyjnej przez organizację zależy przede wszystkim od zaangażowania jej pracowników. W procesie budowania zaangażowania nie ma możliwości posługiwania się schematami wielokrotnego użytku. W obliczu szybko zmieniających się warunków oraz konkurencji o najlepszych pracowników firma musi znajdować ciągle nowe sposoby pobudzania motywacji oraz kreowania długookresowego zaangażowania afektywnego pracowników. Szczególną rolę w procesie budowania zaangażowania przypisuje się systemom motywacyjnym „szytym na miarę”, uwzględniającym rzeczywiste potrzeby i oczekiwania pracowników, które zmieniają się w różnych fazach życia. W ramach niniejszego opracowania skoncentrowano się na wybranej grupie pracowników – reprezentantach Pokolenia Y. Celem referatu jest znalezienie odpowiedzi na pytanie: jakie znaczenie mają instrumenty motywowania pozapłacowego w procesie budowania zaangażowania młodych pracowników.
  • Pozycja
    Kontrola versus zaufanie. Nadzór nad pracownikami w erze koncepcji empowerment
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Stankiewicz-Mróz, Anna
    W artykule omówiono istotę, znaczenie i zależność pomiędzy zaufaniem a kontrolą. Dodatkowym czynnikiem poddanym analizie była koncepcja empowerment. Badania wykazały, że funkcjonowanie organizacji w czasach burzliwych wiąże się z koniecznością tworzenia warunków do wykorzystywania koncepcji empowerment, która ułatwia firmie radzenie sobie z sytuacjami kryzysowymi. Wymaga to jednak zmniejszenia kontroli oraz przeprofilowania roli i zachowań menedżerów. Kluczowym działaniem dla ponad jednej trzeciej badanych firm powinno stać się odbudowywanie zaufania pracowników do kierownictwa. W tym celu konieczne jest wypracowanie systemów efektywnej komunikacji ze szczególnym miejscem dla sprzężeń zwrotnych.