Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 10 z 13
  • Pozycja
    Budowanie relacji z konsumentami w kontekście rozwoju portali społecznościowych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Siuda, Dagna; Grębosz, Magdalena
    [...] Celem referatu jest zaprezentowanie mechanizmów budowania relacji pomiędzy marką a konsumentami za pomocą portali społecznościowych. Rozdział został opracowany w oparciu o studia literatury obcojęzycznej, wzbogaconej o polskie opracowania z zakresu teorii zarządzania marką, marketingu oraz mediów społecznościowych. Wykorzystano także wyniki własnych badań jakościowych prowadzonych metodą etnografii wirtualnej1, polegających na pobieraniu treści z wyselekcjonowanych źródeł (obserwacja nieuczestnicząca) oraz na czynnym udziale badaczy w aktywnościach online członków wirtualnych społeczności marek, mającym na celu wywołanie wypowiedzi i moderowanie dyskusji (obserwacja uczestnicząca).[...]
  • Pozycja
    Wizerunek marki i jej wartość a rozwój zrównoważony
    (Wydawnictwo Media Press, 2009) Grębosz, Magdalena
  • Pozycja
    The new challenges of reverse logistics
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2009) Kazimierska, Marianna; Grębosz, Magdalena
  • Pozycja
    Brand management
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Grębosz, Magdalena; Scientific Editor of the Division : Lewandowski, Jerzy; Domański, Tomasz; Otto, Jacek
    Nowadays, the problems of brand management, strategy, and promotion are an extremely relevant issue. A strong brand constitutes a basic competitive advantage and is one of the factors ensuring the success of a company. Brand management has become an indispensable element of business activity, and the brand itself - an effective marketing tool. Formulating a brand strategy and selecting methods of its promotion depend to a great degree on the type and size of the market on which a company operates. An effective brand must reach consumers and be accepted by them. The creation of a brand with a strong personality is the first step to success. The next step is brand promotion with the use of all communication means such as advertising, public relations, point-of-sale promotion, organization of brand events, sponsoring, or promotion by company personnel. All of these elements allow for establishing and conducting a dialogue with consumers by means of an appropriately prepared process of communication. Successful branding adds customer value and can provide protection from price competition and pressures towards commoditization. The purpose of this book is to introduce you to the theory and practice of branding. This book aims to be concise, returning to and examining the core foundations of branding. The book has necessarily been divided into a number of chapters in order to provide some form of structure. I owe special thanks to prof. dr hab. Tomasz Domanski and dr hab. Jacek Otto, prof. PL, who revised this book.
  • Pozycja
    International expansion based on Uppsala model – cases of McDonald’s and Sfinks Poland
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Hak, Andrzej; Grębosz, Magdalena
    In the paper, the possibilities of entering foreign markets are described and the Uppsala model of internationalisation is analysed. The Uppsala model became one of the McDonald’s’ success factors, that can be multiplied by another food chains. In the paper, the internationalization process of the McDonald’s Corporation is presented to outline possible opportunities for Sfinks Polska as a developing and promising Polish business going abroad.
  • Pozycja
    Social Media Marketing
    (Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Grębosz, Magdalena; Siuda, Dagna; Szymański, Grzegorz; Otto, Jacek; Dębski, Maciej
    Globalizacja rynków oraz dynamiczny rozwój technologii informacyjno komunikacyjnych sprawiają, że przedsiębiorstwa muszą systematycznie dostosowywać się do nowych warunków działania. W konsekwencji w warunkach współczesnego rynku, nowe media stały się istotnym obszarem działalności marketingowej przedsiębiorstw. Internet jest obecnie kluczowym kanałem komunikacyjnym, przez co stanowi wyzwanie dla menadżerów. Regularnie zwiększa się liczba abonentów, użytkowników, reklamodawców i firm docierających do klientów drogą elektroniczną, co sprawia, że Internet umożliwia skuteczną promocję przedsiębiorstw. Budowanie i umacnianie relacji z konsumentami – będące stałym elementem budowania przewagi konkurencyjnej na rynku – jest w dzisiejszych czasach możliwe między innymi dzięki możliwości współtworzenia wartości dodanej dla konsumenta w ramach działań szeroko pojętego marketingu społecznościowego, zwanego także social media marketing.
  • Pozycja
    Customer Behaviours towards Co-Branded Products of the Textile Industry
    (Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych (IBWCh) , Łódź, Polska, 2014) Grębosz, Magdalena; Otto, Jacek
    Companies from the textile sector seek new methods of market expansion and increasing brand value. These methods include brand extension, brand licensing, acquisition of patent rights and co-branding, that is the strategy of double branding products when two distinct partner brand names are used on one product. Different studies show that the influence of co-branding on the behaviour of the consumer and their perception of products is high. For the authors, it was important to demonstrate the impact of co-branding on customer preferences concerning textile products for the example chosen. The aim of the research was to identify behaviours of consumers from the Lodz Voivodeship (Poland) when a co-branding strategy is used. As was proved in the study, the consumers give priority to a co-branded textile product in relation to a classic textile product. However, at the same time, those consumers do not give priority to a more expensive co-branded textile product in relation to the classic textile product. As was also proved in the study, the preferences of different groups of customers are not the same and the demographic, socio-professional and geographical characteristics of customers influence their behaviour towards the example of a co-branded textile product.
  • Pozycja
    Multidimensional character of globalisation
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Grębosz, Magdalena; Hak, Andrzej
    Globalization, as a basic megatrend of the modem world development is a complex and multidimensional phenomenon Its multi-dimensional character consists of three main parts: political, economic and sociocultural In this paper, authors analyse the globalization concept, its dimensions as well as possible costs and benefits in the context of international expansion of enterprises and the process of global companies ' emergence. Simultaneously, the authors also study the multidimensional issues of globalisation basing on the example of McDonald's Corporation
  • Pozycja
    Możliwości rozwoju przedsiębiorstw poprzez realizację strategii co-brandingu.
    (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2012) Grębosz, Magdalena
    W artykule poruszono problematykę co-brandingu jako formy współdziałania przedsiębiorstw, mającej na celu rozwój poprzez stworzenie nowego produktu i wykreowanie nowej marki lub wprowadzenie na rynek produktu sygnowanego przez dwie marki partnerskie. Co-branding daje możliwość rozwoju przedsiębiorstw poprzez realizację strategii ekspansji w ramach rozwoju produktu i rynku. Wyniki badań empirycznych – przeprowadzonych wśród 1000 respondentów z województwa łódzkiego – potwierdzają, iż zastosowanie strategii co-brandingu wpływa pozytywnie na zachowania konsumentów.
  • Pozycja
    Narzędzia komunikacji wewnętrznej w zarządzaniu przedsiębiorstwem
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Grębosz, Magdalena; Mikulska, Anna
    Komunikacja wewnętrzna umożliwia informowanie, integrowanie oraz motywowanie pracowników. We wdrażaniu i realizacji strategii komunikacji wewnętrznej w organizacji, kluczową rolę odgrywa kadra kierownicza. Celem artykułu jest analiza narzędzi komunikacji wewnętrznej wykorzystywanych w przedsiębiorstwie X przez kadrę kierowniczą różnych szczebli. Istotne jest także wskazanie znaczenia komunikacji wewnętrznej jako elementu marketingu wewnętrznego.