Artykuły (WOiZ)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/182

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
  • Pozycja
    Wdrożenie koncepcji 3M w przedsiębiorstwie produkcyjnym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2020) Szymański, Grzegorz; Grzesiak, Mateusz
    Wdrażanie poszczególnych aspektów modelu 3M powinno odbywać się w odpowiedniej kolejności i przy ciągłej analizie wyników z innych stosowanych metod LM. Ponadto minimalizacja lub nawet niwelacja strat w modelu 3M to racjonalne rozwiązanie, które ogranicza lub optymalizuje zadania generujące koszty całego systemu produkcyjnego. Niższe koszty produkcji, elastyczność systemu produkcji oraz stabilność i powtarzalność procesów sprawiają, że przedsiębiorstwo jest konkurencyjne na rynku, dzięki jakościowym produktom i niskim kosztom. Ważne jest jednak, aby brać pod uwagę perspektywę klienta i zidentyfikować główne obszary strat modelu 3M.
  • Pozycja
    Rola CSR w działalności firmy The Coca Cola Company
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2018) Klimkiewicz, Karolina; Szymański, Grzegorz
    Z biegiem lat powstaje coraz więcej koncepcji wspomagających przedsiębiorstwa w ich codziennej działalności. Coraz częściej wdrażaną koncepcją w obszarze działań strategicznych firm jest Corporate Social Responsibility, czyli CSR. Organizacje działające na rynku zaczynają zwracać uwagę nie tylko na zysk, ale także na potrzeby społeczne. Celem artykułu jest omówienie koncepcji CSR, czyli Społecznej Odpowiedzialności Biznesu oraz zwrócenie uwagi na rolę, jaką odgrywa ona w działalności dużych przedsiębiorstw na rynku. W opracowaniu zaprezentowano Społeczną Odpowiedzialność Biznesu, jej istotę, wady, zalety oraz korzyści, jakie przynosi. Na przykładzie przedsiębiorstwa The Coca Cola Company omówiono projekty, jakie organizacja realizowała na przestrzeni ostatnich lat. Opisano takie akcje, jak Odpowiedzialny Marketing, Plant Bottle, EkoCenter, Eko- Cycle oraz Fundusz Kropli Beskidu.
  • Pozycja
    Analiza efektu ROPO w branży spożywczej
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Szymański, Grzegorz; Kuliberda, Przemysław
    Branża spożywcza w Polsce charakteryzuje się dużą dynamiką rozwoju. W ciągu ostatnich 10 lat, wartość rynku wzrosła o blisko 50%. Natomiast sprzedaż internetowa artykułów spożywczych wzrasta rocznie średnio tylko o 20%. Obecnie żywność stanowi segment o najmniejszej popularności w sektorze e-commerce w Polsce. W 2014 roku funkcjonowały 424 sklepy internetowe. Efekt ROPO (Research Online, Purchase Offline) jest negatywnym zjawiskiem w e-commerce. Celem publikacji jest identyfikacja skali wielkości efektu ROPO w branży spożywczej w Polsce.
  • Pozycja
    Postawa dzieci wieku wczesnoszkolnego do reklamy telewizyjnej
    (2014) Szymański, Grzegorz
    Oglądanie telewizji jest wciąż najbardziej popularnym sposobem spędzania wolnego czasu wśród młodzieży. Reklama telewizyjna w ostatnim okresie przechodzi przeobrażenie, ewoluując od tradycyjnych spotów reklamowych do lokowania produktu. Dzieci, zwłaszcza wieku wczesnoszkolnego, chętnie oglądają przerywniki reklamowe, a brak odpowiedniej wiedzy sprawia, że przekazywane treści przyjmują za fakty i rzeczywistość, stając się ofiarą mechanizmów psychologicznych. Stosunek dzieci do przekazów reklamowych jest ogólnie pozytywny. Jednak wraz z wiekiem zdecydowanie zwiększa się niechęć do reklamy telewizyjnej, co jest spowodowane bogatszym zasobem wiedzy oraz świadomością istnienia mechanizmów oddziaływania w świecie reklamy.
  • Pozycja
    Innowacje w przedsiębiorstwie na przykładzie handlu internetowego
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Stanisławski, Robert; Szymański, Grzegorz
    Innowacje ogrywają dla przedsiębiorstw ogromną rolę, gdyż podnoszą ich konkurencyjność na rynkach (w otoczeniu), stając się jednocześnie „ akceleratorem" ich rozwoju innowacyjnego. Wśród różnych rodzajów innowacji duże znaczenie mają innowacje marketingowe, czego przykładem może być stosowanie handlu elektronicznego i takich jego narzędzi, jak: m-commerce (elektronicznego handlu mobilnego), f-commerce (social commerce) oraz zakupów grupowych. Rozwój handlu internetowego (i wymienionych powyżej jego innowacyjnych form sprzedaży) w dzisiejszych stał się ważnym kanałem sprzedaży dla wielu podmiotów, dzięki jego ogromnemu zasięgowi i dużej elastyczności. Celem artykułu j est dokonanie analizy znaczenia i rozwoju tego handlu w Polsce. Analizę przeprowadzono w oparciu o badania własne oraz raporty ogólnopolskie związane z tą problematyką, obejmujące ostatnie kilka lat.
  • Pozycja
    Przyszłość e-learningu w uczelniach wyższych regionu łódzkiego.
    (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2011) Szymański, Grzegorz
    Rynek światowego e-learningu, chcąc sprostać nowym wyzwaniom rozwija się bardzo dynamicznie. Coraz więcej firm interesuje się technikami i technologiami wspomagającymi i optymalizującymi proces szkolenia, coraz więcej ma już za sobą pierwsze próby wdrożenia mechanizmów nauczania zdalnego. Współcześnie najbardziej doświadczonym rynkiem e-learningowym jest rynek amerykański, gdzie należy szukać drogowskazów, inspiracji dla wykorzystywania technologii w szkoleniach elektronicznych stosowanych w Polsce.
  • Pozycja
    Wyzwania współczesnych menedżerów w handlu internetowym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Szymański, Grzegorz
    Rozwój handlu internetowego w ostatnich latach nie zwalnia swojej dynamiki, coraz więcej przedsiębiorstw wprowadza na rynek platformy sklepowe. Duża konkurencyjność sektora e-commerce wymusza na menedżerach podążanie za trendami, ale i stawia nowe wyzwania wyróżnienia się wśród tysięcy egzystujących podmiotów handlu internetowego. Wydaje się, iż kluczowym zagadnieniem najbliższych lat jest znalezienie właściwej i skutecznej formy promocji pozwalającej przyciągnąć nowych klientów.