Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WOiZ)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/178

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Pozycja
    Fundamentals of effective business strategies
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Berliński, Lechosław; Wodziński, Piotr; Lachiewicz, Stefan; Piasecki, Bogdan
    "...głównym celem tej pozycji jest próba wyjaśnienia współczesnego pojęcia ,,skutecznej strategii biznesu" i jej sensu oraz możliwości praktycznych. W związku z tym w niniejszym opracowaniu skoncentrowano się syntetycznie jedynie na takich słowach kluczowych, jak: skuteczna strategia biznesu, modelowa koncepcja strategii i jej bezpieczeństwo oraz ryzyko i jakość zarządzania strategią. Świadomie też zrezygnowano z fragmentów empirycznych, koncentrując się jedynie na elementach teoretycznych, ale o praktycznym, oprócz naukowego, charakterze. Bardziej obszerny wykład naukowo-pragmatyczny można znaleźć w licznych publikacjach oraz książce autora niniejszego opracowania pt. ,,Modelowanie strategii biznesu" (jest w niej pełna dokumentacja empiryczna). Cel opracowania znajduje odzwierciedlenie w jego konstrukcji i treściach merytorycznych poszczególnych rozdziałów. ..."
  • Pozycja
    Przedsiębiorstwo. T. 2, Zarządzanie w otoczeniu
    (AJG Zakład Pracy Chronionej - Oficyna Wydawnicza, 2004) Berliński, Lechosław; Gralak, Henryk; Sitkiewicz, Franciszek; Okniański, Józef; Nogalski, Bogdan
    [...] Zagadnienia związane z wzajemnymi relacjami pomiędzy przedsiębiorstwem a otoczeniem stanowią jedno z podstawowych wyzwań przyszłości. Skuteczne zarządzanie w turbulentnym oraz przyszłym otoczeniu ma zatem znaczenie wręcz kapitalne dla menedżerów. Dlatego temat otoczenia musiał zostać podjęty - jako niezbędny dla kompleksowego „potraktowania" przedsiębiorstwa. Celem tomu drugiego jest więc „wyjście" z wnętrza podmiotu i zaprezentowanie problemów zarządzania całościowo, tj. z uwzględnieniem jego otoczenia. Otoczenie to przedmiot rozważań niniejszej publikacji. Koncepcja opracowania dotyczy prezentacji tych zagadnień niejako w trzech częściach. Część pierwsza autorstwa L. Berlińskiego zawarta jest w rozdziałach I, II i III i odnosi się do teoretycznych oraz praktycznych problemów zarządzania przedsiębiorstwem w otoczeniu. Część druga obejmująca rozdziały IV, V i VI, której autorem jest H. Gralak dotyczy zagadnień związanych z funkcjonowaniem makrootoczenia. Część trzecia to rozdziały VII, VIII i IX autorstwa F. Sitkiewicza traktujące o problematyce mikrootoczenia i jego interakcji z przedsiębiorstwem.[...]
  • Pozycja
    Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa : konstrukcja i technologia
    (Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2004) Berliński, Lechosław; Penc-Pietrzak, Ilona; Marciniak, Stanisław
    [...] W związku z powyższym, celem książki jest w dużym stopniu nowe zaprezentowanie koncepcji strategii, konstrukcji jej modeli i technologii jej budowy dla potrzeb zarządzania w kolejnych fazach cyklu jej życia, jakimi są planowanie, wdrażanie i ekspansja. Książka ma charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Wzbogaca w pewnych obszarach naukę i praktykę zarządzania przedsiębiorstwem. Napisano ją bowiem w oparciu o badania empiryczne, obszerne studia literatury przedmiotu oraz publikacje autorów. Proponowane rozwiązania są zweryfikowane empirycznie - a więc stanowią nowe lub wzbogacone paradygmaty zarządzania. Pozycja może być wykorzystana zarówno do celów edukacyjnych, jak i praktycznych, ma też wątki naukowe. Zgodnie z celem opracowania i istotą inżynierii projektowania strategii przedsiębiorstwa, książka składa się z dwóch części, a mianowicie: • części pierwszej, poświęconej konstrukcji strategii, • części drugiej, poświęconej technologii budowy strategii.[...]