Artykuły (WBAIŚ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/153
Przeglądaj
Pozycja Kształcenie architekturą - świadomość przestrzenna od przedszkola(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2011) Bernatek, KatarzynaWszyscy chcielibyśmy żyć w kraju, z którego nie chce się wyjeżdżać. W środowisku sprzyjającym i zachęcającym do wykonywania codziennych obowiązków, ale i do działań ponad minimum. Aby kiedyś osiągnąć taki stan rzeczy, warto poświęcić więcej uwagi i wysiłku próbom uświadomienia nie-architektom, co wpływa na kształt otoczenia i jakie procesy je kształtują, że ważny jest udział w jego tworzeniu oraz, że powinno być to umożliwione. Przekazując tę wiedzę już dzieciom, stwarza się potencjał na przyszłość. Dorastanie w zadbanym środowisku, o odpowiedniej jakości, wzbudza potrzebę kształtowania go z należytą troską w kolejnych latach życia. Pewne procesy wymagają czasu, niekiedy rozkładają się na pokolenia — warto więc zacząć działać i wykorzystać doświadczenia innych państw, w których poświęcono tej kwestii wiele uwagi - dobrym przykładem są państwa skandynawskie, takie jak Szwecja i Norwegia.