Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WOiZ)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/178

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 10 z 34
  • Pozycja
    Efektywność działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Martin, Marek; Kotowicz-Jawor, Joanna (Rec.); Domański, Czesław (Rec.)
    „Głównym celem naukowym sformułowanym w ramach niniejszej pracy jest identyfikacja i analiza czynników determinujących efektywność działalności badawczorozwojowej i innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce. Autor stawia sobie również za cel identyfikację i charakterystykę wpływu różnych nakładów na działalność badawczorozwojową, w tym wewnętrznej i zewnętrznej działalności B+R, na tle innych rodzajów nakładów na działalność innowacyjną oraz nakładów nieinnowacyjnych przedsiębiorstw w kraju na dynamikę rozwoju przedsiębiorstw.”
  • Pozycja
    Proces integracji po transakcjach przejęć przedsiębiorstw: aspekty organizacyjne i kadrowe
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Stankiewicz- Mróz, Anna; Olesiński, Zbigniew (Rec.); Rutka, Ryszard (Rec.)
    „W niniejszej rozprawie starano się określić – na podstawie danych empirycznych – model integracji potransakcyjnej, w oparciu o który realizowany jest proces scalania organizacji po akwizycji. Ważne było także ustalenie listy czynniki determinujących przebieg integracji poakwizycyjnej oraz określenie na ile istotny jest ich wpływ. W opracowaniu przyjęto procesowe podejście do kwestii integracji potransakcyjnej. Cele pracy realizowano poprzez analizę koncepcji i wyników badań polskich i zagranicznych autorów prezentowanych w literaturze problemu oraz badania własne.”
  • Pozycja
    Wizerunek w marketingu przedsiębiorstw
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Wilk, Iwona; Kalińska-Kula, Magdalena (Rec.); Grzegorczyk, Wojciech (Rec.)
    „Kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa nabiera coraz większego znaczenia w miarę wzrostu konkurencyjności rynków. Coraz mniejsze różnice pomiędzy cechami ofert przedsiębiorstw sprawiają, że klienci, podejmując decyzje zakupowe, kierują się również aktualnym wizerunkiem tych przedsiębiorstw. Wizerunek staje się zatem istotnym narzędziem kreowania przewagi konkurencyjnej. Wizerunek przedsiębiorstwa jest efektem postrzegania przedsiębiorstwa przez wszystkich jego interesariuszy, jednak najważniejszym adresatem działań wizerunkowych jest klient, który kształtuje swój wizerunek przedsiębiorstwa na podstawie jego aktywności marketingowej realizowanej w obszarze podejmowanych działań. Celem niniejszej monografii jest przedstawienie problematyki kreowania wizerunku przedsiębiorstwa przez pryzmat jego aktywności marketingowej na rynku z uwzględnieniem zarówno relacyjnego, jak i proekologicznego aspektu tych działań.”
  • Pozycja
    Społeczno-polityczne konteksty zarządzania. Kartografie i konstelacje
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2024) Pietrzak, Edyta B.; Zadworny, Dominik (Red.); Kostera, Monika (Rec.); Świątek-Barylska, Ilona (Rec.)
  • Pozycja
    Zarządzanie wizerunkiem szkół średnich
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Byczkowska, Magdalena; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Red. nauk. Wydz. Koszewska, Małgorzata; Grzegorczyk, Wojciech (Rec.); Rudawska, Edyta (Rec.)
    "Placówki edukacyjne, w tym szkoły średnie odgrywają zasadniczą rolę w rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kraju. Jednak na przestrzeni lat postrzeganie pozycji i znaczenia tych placówek ulegało przeobrażeniom. Od początku lat 90. ubiegłego stulecia obserwujemy zmiany, które spowodowały nasilenie konkurencji między szkołami średnimi. Na rynku pojawia się wiele rozmaitych ofert edukacyjnych, a ich ocenę i wybór utrudnia niematerialny charakter usługi edukacyjnej. W konsekwencji wizerunek szkoły może być jej wyróżnikiem i jednocześnie instrumentem konkurowania. Podstawą zarządzania wizerunkiem szkoły jest regularne komunikowanie się między jej otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, tak aby pozyskać ich przychylność (to znaczy spełnić bądź przewyższyć oczekiwania) i w konsekwencji uzyskać zadowalającą pozycję rynkową. [...]"
  • Pozycja
    W świecie współczesnej techniki – w stronę etyki odpowiedzialności
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2022) Sośnicka, Joanna
    The world has changed. This very poetic statement is certainly a truism. However, one only needs to think of this change in a qualitative sense, and this graceful sentence becomes truly profound. In ancient and pre-modern times, life did not, change very frequently. It was mainly determined by nature and a social circumstances. The pace of technological development over the last two centuries, however, has been constant in its acceleration. Moreover, what is equally significant, man’s natural environment began to change and lose its natural character. Being surrounded by more and more technical devices became “natural”. One may risk making the metaphorical claim that technology has supplanted its nature. About this “change” and its influence on man’s ethical actions, about possible evaluation of this change and about the place that ethics will have (or should have) in the new system treats the following text.
  • Pozycja
    Determinanty implementacji usługi IT
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2022) Korpula, Wojciech; Szymański, Grzegorz
    The quality of implementing IT services may be differentiated on the market. Nowadays, we have broad access to technology and scientific literature that support company strategies. What makes the difference is the KPI of IT service implementation, including (1) Time to deliver, (2) Cost, (3) Risk management, (4) Flexibility in implementation to react to global drivers (e.g. epidemic) during delivery. The purpose of this article is to answer questions regarding the components of service delivery. A good understanding of each stage and any related risks is crucial. Each phase has been described in detail with its associated challenges, starting with analysing the customer’s request and how IT companies can respond. The prepared analysis of the individual elements of the process is the basis for preparing the order fulfillment document. Once the customer and company have signed off, there will be more information on transitioning to the delivery team. In the delivery part of this document, we will dive into the implementation details. Descriptions of available and practically used methodologies and standards are provided. The summary will collect the results of the incorrectly addressed needs during the project, such as a wrong tool or methods used to deliver it.
  • Pozycja
    Algorytmy sterowania sygnalizacją świetlną w procesie optymalizacji stanu skrzyżowań komunikacyjnych w miastach
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2022) Malinowski, Dominik; Labuch, Jolanta
    This article presents the current state of knowledge on the optimisation of traffic light control systems. It describes the most important and commonly used traffic light control systems and the approaches for determining their optimal solutions. This article also presents the authors’ empirical research on a chosen intersection with particular a focus on time losses in given phase of the cycle. The authors also propose a device which allows for collecting and analysing the parameters of intersections in order to optimise the realtime parameters and to use the phases of this cycle.
  • Pozycja
    Wyzwania zrównoważonego rozwoju dla zarządzania branżą spożywczą
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2022) Majtczak, Magdalena
    Recently, the topic of sustainable development has been gaining popularity. The desire to improve the quality of the environment is becoming extremely important. Moreover, many noticeable changes have taken place in the food industry. From a national perspective, the choice is mainly for products from family-owned, traditional companies, marked on the label with the description bio, organic or eco. From the European perspective, the focus is on biodegradable packaging, technological innovation and adequate supply. The pandemic and increased customer awareness have also influenced the important requirements of sustainability. Many companies on the market support other companies in achieving a sustainable level, for example, by decarbonizing and reducing their carbon footprint. These changes are affecting our world; therefore, today’s society and economists are turning to other models and strategies for doing business.
  • Pozycja
    Zarządzanie systemami opartymi o sztuczną inteligencję w teorii i praktyce
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2022) Urbaniak-Mastalerz, Izabela
    This study presents the issues of managing systems based on artificial intelligence in theory and in practice based on actual cases. This article indicates selected problems related to the management of such systems based on artificial intelligence in the aspects of copyright, liability and the scope of regulations. The author will attempt to resolve the problem of how to interpret the most important issues related to the management of systems based on artificial intelligence in selected legal aspects. Based on the available statistics, conclusions from the issues discussed, available judgments and decisions of competent authorities in Poland and around the world will be the starting point for making an assessment in this area.