Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WOiZ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/178
Przeglądaj
93 wyniki
collection.search.results.head
Pozycja Ergonomia niepełnosprawnym : środowisko pracy(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2000) Lewandowski, Jerzy; Lecewicz-Bartoszewska, Joanna; Charytonowicz, Jerzy; Górska, Ewa; Kabsch, Aleksander; Krupa, Tadeusz; Nowak, Ewa; Pacholski, LeszekCzy ergonomia nakierowana na człowieka niepełnosprawnego wymaga nowej definicji? Definicji, która oprócz zdolności uwzględniałaby jego możliwości i potrzeby, by środowisko, w którym żyje i pracuje człowiek nie w pełni sprawny, nie stanowiło dla niego zagrożenia. Na te i inne pytania starali się odpowiedzieć autorzy tego opracowania. Problematyka „Ergonomii niepełnosprawnych" ujęta jest w różne formy: prace naukowo-badawcze, projekty techniczne, projekty wzornicze, opracowania dla przemysłu, analizy statystyczne itp. Rozległy jest również obszar uwzględnianych zagadnień. Jest to jakość życia i potrzeby osób niepełnosprawnych, ocena środowiska ich pracy, możliwości pełnego funkcjonowania w społeczeństwie. Są to problemy projektowania, jak i projekty na rzecz osób niepełnosprawnych. Licznie prezentowane są zagadnienia inżynierii medycznej i ergonomii w rehabilitacji niepełnosprawnych. Uwzględnione zostały także aspekty prawne, społeczne, organizacyjne. Skoncentrowanie uwagi na środowisku pracy osób niepełnosprawnych podyktowane było faktem, iż w zakładach pracy, szkołach, miejscach użyteczności publicznej człowiek, a szczególnie niepełnosprawny, nie ma wpływu na ergonomiczne kształtowanie swojego materialnego otoczenia. Ponadto w środowisku pracy, ze względu na liczność jego komponentów, występują wszystkie problemy stanowiące obszar działań ergonomii„ Serdecznie dziękuję autorom za ich twórczy wkład w powstanie tej książki. Jestem przekonany, że ich opracowania przyczynią się do zapewnienia lepszych, bardziej godnych warunków życia i pracy osób nie w pełni sprawnych, umożliwią, satysfakcjonujące te osoby, pełniejsze wykorzystanie ich potencjalnych możliwości.Pozycja Wprowadzenie do teorii kulturowych uwarunkowań rozwoju gospodarczego(Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, Warszawa, 2007) Bogalska-Martin, EwaPozycja Przejęcia : strategie i procedury(Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne, 2008) Howson, Peter; Rankine, Denzil; Płuciennik, Agnieszka; Pietrzak, TomaszW oddanym do rąk Czytelnika poradniku opisano krok po kroku proces skutecznego przejęcia przedsiębiorstwa. Stanowi on nieocenione narzędzie dla każdej firmy chcącej rozszerzać swoją działalność przez przejmowanie innych firm. W książce można znaleźć odpowiedź na pytanie, dlaczego przejęcia kończą się niepowodzeniem oraz jak należy do nich podchodzić na każdym etapie transakcji. W odniesieniu do fazy planowania udzielono wskazówek, jak poszukiwać kandydatów do przejęcia, jak prowadzić z nimi wstępne negocjacje oraz jak przeprowadzić analizę due diligence. W książce znalazły się również cenne, praktyczne rady, jak należy dokonywać wyceny i jak prowadzić negocjacje. Ponadto zawarto w niej wskazówki pomocne podczas sporządzania umowy kupna-sprzedaży oraz gdy pojawi się problem integracji połączonych firm. W książce można także znaleźć przydatne analizy przypadków, które mają na celu poprowadzenie Czytelnika przez cały proces przejęcia, aż do szczęśliwego końca.[...]Pozycja International business : outline of strategic and marketing issues(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Olczak, Artur; Scientific Editor of the Division : Lewandowski, Jerzy; Otto, Jacek; Urbaniak, MaciejW monografii International Business. Outline of Strategic and Marketing Issues autor starał się zarysować, to co jego zdaniem stanowi istotę biznesu - tworzenie nowych rynków i aktywność firm na tych rynkach. Fundamentem jest kreatywna koncepcja i model biznesu, które umozliwiają zdobycie międzynarodowej przewagi konkurencyjnej. W tym sensie biznes międzynarodowy można określic jako ,,totalną koncepcję działania firmy prowadzoną na rynkach zagranicznych. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym nakreślono rolę i funkcje jakie pełni biznes w międzynarodowej gospodarce, a także jak wpływa makrootczenie na biznes międzynarodowy. W rozdziale drugim opisano uwarunkowania i czynniki sektorowe, które determinują decyzje związane z wejściem na rynek międzynarodowy. Zawarte treści dotyczą rozważań na temat sił sprzyjających globalizowaniu sektora i stosowania skutecznych strategii ekspansji międzynarodowej w określonym sektorze. Rozdział trzeci przybliża istotę orientacji międzynarodowych przedsiębiorstw, które determinują wybór strategii biznesu i działań marketingowych. Orientacje (profile) międzynarodowe zostały opisane w odniesieniu również do specyfiki rynku europejskiego. W czwartym rozdziale zaprezentowano wybrane nowoczesne koncepcje i modele biznesu; opisano procesy udoskonalania oraz wprowadzania nowego modelu biznesu, a także związki modelu ze strategią. W rozdziale piątym omówiono podstawowe koncepcje przewagi konkurencyjnej, a także w jaki sposób dąży się do udoskonalania i budowania przewagi poprzez benchmarking. W tym miejscu nawiązano również do opisywanego wcześniej łańcucha wartości - podkreślając znaczenie procesów logistycznych, organizacji produkcji i zaopatrzenia w budowaniu przewagi konkurencyjnej.Pozycja Zmiany w obszarze funkcji personalnej wynikające z implementacji koncepcji "work-life balance"(Wydawnictwo Media Press, 2008) Stankiewicz-Mróz, AnnaResearch suggests that improving the balance between working lives and lives outside work can bring real benefits for employers and employees. Poor work-life balance can lead to stress and absenteeism, and low output. Helping employees achieve work-life balance is integral to generał health and wellbeing, increasing their work satisfaction and motivation. They are likely to be more committed, more flexible and more responsive to the business and customers' needs. Getting and keeping the right staff and getting the best from them will help to increase productivity. Costs associated with recruitment, training and absenteeism will reduce and employees will be more engaged motivated and committed.Pozycja Czynniki ograniczające transfer wiedzy w sytuacji fuzji firm(Wydawnictwo Media Press, 2008) Stankiewicz-Mróz, AnnaKnowledge sharing in the context of post merger integration poses unique challenges to the human management. Often post merger knowledge sharing occurs across the boundary of two previous separate organizations. Thus, one can easily speculate that all of the problematic elements of knowledge in organizations will be amplified in post merger integration contexts. This paper present basie barriers in knowledge transfer in post merger situation.Pozycja Wirtualne społeczności jako źródło pozyskiwania pracowników(Wydawnictwo Media Press, 2008) Pietras, Agnieszka; Szczepańczyk, MaciejThis article makes an attempt to characterize modem and altemative form of job searching. It submits a case study of employee's recruitment in virtual word by the example of Second Life platform. The authors try to answer the question if virtual word could be a source of employee's recruitment for real organization.Pozycja Analiza wpływu studiów podyplomowych organizowanych na Politechnice Łódzkiej na rozwój pracowników(Wydawnictwo Media Press, 2008) Pierzchała, Paulina; Nowak, MalwinaThe main purpose of the article is presenting an influence of the postgraduate studies organized at the Technical University of Łódź within the Development of Human Resources Sectorial Operative Program on the development of employees.Pozycja Strategiczne planowanie kadrowe(Wydawnictwo Media Press, 2008) Penc-Pietrzak, IlonaModem management requires the skill of strategie planning, especially human resources planning. It is so important because human resources are a very precious capital of organization. The article presents characteristics, tasks and stages of this planning, irregularities and mistakes made by planners and rules of effective human resources planning.Pozycja Nowe zadania w zarządzaniu zasobami ludzkimi(Wydawnictwo Media Press, 2008) Penc, JózefThe personnel policy is crucial for every company. Its efficiency raises levels of personnel qualifications, good interpersonal relationships, organizational changes and quality of company's products. New competences in HRM are required for the personnel policy to become main source of competitive advantages.