Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WOiZ)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/178

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Pozycja
    Strategiczne planowanie kadrowe
    (Wydawnictwo Media Press, 2008) Penc-Pietrzak, Ilona
    Modem management requires the skill of strategie planning, especially human resources planning. It is so important because human resources are a very precious capital of organization. The article presents characteristics, tasks and stages of this planning, irregularities and mistakes made by planners and rules of effective human resources planning.
  • Pozycja
    Inżynieria projektowania strategii przedsiębiorstwa : konstrukcja i technologia
    (Centrum Doradztwa i Informacji Difin, 2004) Berliński, Lechosław; Penc-Pietrzak, Ilona; Marciniak, Stanisław
    [...] W związku z powyższym, celem książki jest w dużym stopniu nowe zaprezentowanie koncepcji strategii, konstrukcji jej modeli i technologii jej budowy dla potrzeb zarządzania w kolejnych fazach cyklu jej życia, jakimi są planowanie, wdrażanie i ekspansja. Książka ma charakter zarówno teoretyczny, jak i praktyczny. Wzbogaca w pewnych obszarach naukę i praktykę zarządzania przedsiębiorstwem. Napisano ją bowiem w oparciu o badania empiryczne, obszerne studia literatury przedmiotu oraz publikacje autorów. Proponowane rozwiązania są zweryfikowane empirycznie - a więc stanowią nowe lub wzbogacone paradygmaty zarządzania. Pozycja może być wykorzystana zarówno do celów edukacyjnych, jak i praktycznych, ma też wątki naukowe. Zgodnie z celem opracowania i istotą inżynierii projektowania strategii przedsiębiorstwa, książka składa się z dwóch części, a mianowicie: • części pierwszej, poświęconej konstrukcji strategii, • części drugiej, poświęconej technologii budowy strategii.[...]
  • Pozycja
    Competitive strategy in turbulent environment
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2014) Penc-Pietrzak, Ilona; Lewandowski, Jerzy; Lodz University of Technology. Faculty of Organization and Management.; Otto, Jacek; Rosińska-Bukowska, Magdalena
    A competition and a competitiveness of a company are very important issues in the field of management and particularly in strategic management. An increase of a company’s competitive potential as well as obtaining and maintaining a competitive advantage in the long term leads to an increase of a company’s profitability, increases a market share, provides a better satisfaction of clients’ needs and an improvement of a company’s image in the environment. The managers must get well to know the mechanisms of competition and the rules of market game in the sectors in which the companies operate and must manage them in a way which will increase a company’s competitiveness. They should formulate a strategy which allows a company to survive on the market and to develop when the competition is strengthened.