Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WOiZ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/178
Przeglądaj
1 wyniki
collection.search.results.head
Pozycja International business : outline of strategic and marketing issues(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Olczak, Artur; Scientific Editor of the Division : Lewandowski, Jerzy; Otto, Jacek; Urbaniak, MaciejW monografii International Business. Outline of Strategic and Marketing Issues autor starał się zarysować, to co jego zdaniem stanowi istotę biznesu - tworzenie nowych rynków i aktywność firm na tych rynkach. Fundamentem jest kreatywna koncepcja i model biznesu, które umozliwiają zdobycie międzynarodowej przewagi konkurencyjnej. W tym sensie biznes międzynarodowy można określic jako ,,totalną koncepcję działania firmy prowadzoną na rynkach zagranicznych. Książka składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym nakreślono rolę i funkcje jakie pełni biznes w międzynarodowej gospodarce, a także jak wpływa makrootczenie na biznes międzynarodowy. W rozdziale drugim opisano uwarunkowania i czynniki sektorowe, które determinują decyzje związane z wejściem na rynek międzynarodowy. Zawarte treści dotyczą rozważań na temat sił sprzyjających globalizowaniu sektora i stosowania skutecznych strategii ekspansji międzynarodowej w określonym sektorze. Rozdział trzeci przybliża istotę orientacji międzynarodowych przedsiębiorstw, które determinują wybór strategii biznesu i działań marketingowych. Orientacje (profile) międzynarodowe zostały opisane w odniesieniu również do specyfiki rynku europejskiego. W czwartym rozdziale zaprezentowano wybrane nowoczesne koncepcje i modele biznesu; opisano procesy udoskonalania oraz wprowadzania nowego modelu biznesu, a także związki modelu ze strategią. W rozdziale piątym omówiono podstawowe koncepcje przewagi konkurencyjnej, a także w jaki sposób dąży się do udoskonalania i budowania przewagi poprzez benchmarking. W tym miejscu nawiązano również do opisywanego wcześniej łańcucha wartości - podkreślając znaczenie procesów logistycznych, organizacji produkcji i zaopatrzenia w budowaniu przewagi konkurencyjnej.