Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Stanisławski, Robert"
Teraz wyświetlane 1 - 8 z 8
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Innowacje w przedsiębiorstwie na przykładzie handlu internetowego(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Stanisławski, Robert; Szymański, GrzegorzInnowacje ogrywają dla przedsiębiorstw ogromną rolę, gdyż podnoszą ich konkurencyjność na rynkach (w otoczeniu), stając się jednocześnie „ akceleratorem" ich rozwoju innowacyjnego. Wśród różnych rodzajów innowacji duże znaczenie mają innowacje marketingowe, czego przykładem może być stosowanie handlu elektronicznego i takich jego narzędzi, jak: m-commerce (elektronicznego handlu mobilnego), f-commerce (social commerce) oraz zakupów grupowych. Rozwój handlu internetowego (i wymienionych powyżej jego innowacyjnych form sprzedaży) w dzisiejszych stał się ważnym kanałem sprzedaży dla wielu podmiotów, dzięki jego ogromnemu zasięgowi i dużej elastyczności. Celem artykułu j est dokonanie analizy znaczenia i rozwoju tego handlu w Polsce. Analizę przeprowadzono w oparciu o badania własne oraz raporty ogólnopolskie związane z tą problematyką, obejmujące ostatnie kilka lat.Pozycja Innowacyjność jako czynnik podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów na jednolitym rynku europejskim : praca zbiorowa(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2007) Otto, Jacek; Stanisławski, Robert; Maciaszczyk, Aleksandra; Greta, Marianna; Kasperkiewicz, Witold[...] Niniejsza monografia stanowi kolejną publikację przygotowaną w Katedrze Integracji Europejskiej i Marketingu Międzynarodowego Politechniki Łódzkiej, poświęconą zagadnieniom funkcjonowania przedsiębiorstw na Jednolitym Rynku Europejskim (w szczególności sektora MSP). W tym roku tematyką ujętą w ramy tego wydawnictwa stała się innowacyjność, z uwagi na swoje znaczenie w procesie podnoszenia szeroko rozumianej konkurencyjności gospodarek krajów członkowskich Unii Europejskiej. Aktualność problematyki przyczyniła się do dużego zainteresowania nią wielu ośrodków naukowych w Polsce. Efektem ich zaangażowania jest ta monografia. Wyrażamy nadzieję, że przyczyni się ona do pogłębienia wiedzy z zakresu innowacyjności oraz stanie się przyczynkiem do dalszej analizy ujętego w niej problemu, i to zarówno wśród naukowców, jak i praktyków. Z uwagi na zróżnicowaną problematykę niniejsza monografia została podzielona na dwie części. W pierwszej zatytułowanej „Innowacyjność w procesie podnoszenia konkurencyjności przedsiębiorstw i regionów Unii Europejskiej" omówiono kwestie dotyczące szeroko rozumianej innowacyjności i jej wpływu na otoczenie. Analizę rozpoczęto od określenia znaczenia „gospodarki opartej na wiedzy" dla przedsiębiorstwa, poprzez rolę czynnika ludzkiego w procesie podnoszenia innowacyjności przedsiębiorstw oraz innowacyjną współpracę regionalną, skończywszy na nowych rozwiązaniach technicznych (technologiach informatycznych). Długa część monografii „Znaczenie innowacji dla rozwoju polskiego sektora MSP na Jednolitym Rynku Europejskim" całkowicie została poświęcona rozwojowi innowacyjności sektora MŚP. Ujęte w niej zagadnienia obejmują ogólną charakterystykę sektora MSP w Polsce na tle krajów Unii Europejskiej, analizują instrumenty wsparcia sektora z uwzględnieniem szczególnej roli funduszy strukturalnych oraz znaczenie innowacyjności na przykładzie wybranych branż i przemysłów. Należy podkreślić, że zawarte w tej publikacji problemy stanowią punkt wyjścia do dalszej dyskusji i pogłębiania wiedzy w zakresie znaczenia procesów innowacyjnych dla przedsiębiorstw. Wymaga to dogłębnych studiów i bacznej obserwacji zachodzących zjawisk gospodarczych. Polecając Państwu tę publikację mamy nadzieję, że spotka się ona z przychylnym przyjęciem i konstruktywnymi propozycjami doskonalenia zawartych w niej treści.Pozycja Konkurencyjność a lokalizacja przedsiębiorstwa. Kontekst wirtualizacyjny(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Nowicki, Michał; Lisowska, Renata; Stanisławski, RobertMonografia ma za cel zasygnalizować rolę lokalizacji i instrumentów jej wirtualizacji dla potrzeb podnoszenia skuteczności w kształtowaniu konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw. Spoglądając całościowo na treść teoriopoznawczej części monografii, można powiedzieć, że mikro, małe i średnie podmioty gospodarcze są w stanie skutecznie kreować swoją konkurencyjność dzięki świadomej i aktywnej eksploatacji specyficznych cech i uwarunkowań konkurencyjnej lokalizacji oraz korzystając z różnorodnych instrumentów wirtualizacji realnej płaszczyzny działania. Czyniąc to, są zdolne uzyskać przewagę nad rywalami rynkowymi, którzy zrezygnowali z wykorzystywania aspektów lokalizacyjnych lub wykorzystują je, ale w sposób nieumiejętny i nieefektywny. Dowody potwierdzające tą tezę zostały zaprezentowane w części empirycznej opracowania, prezentującej wyniki badań własnych autora, dotyczących zjawiska kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw w oparciu o wielopłaszczyznowo postrzeganą lokalizację oraz implementację wybranych narzędzi i instrumentów służących jej wirtualizacji. Treści zaprezentowane tak w teoriopoznawczej, jak i empirycznej części, potwierdzają słuszność stanowiska wskazującego, że aktywne eksploatowanie tak realnej, jak i wirtualnej płaszczyzny lokalizacji, pozytywnie przekłada się na perspektywy kształtowania konkurencyjności współczesnych przedsiębiorstw. Należy zatem rekomendować opieranie ich działań o eksploatację nowocześnie postrzeganej lokalizacji, stanowiącej współcześnie jeden z atrakcyjniejszych zasobów strategicznych, tj. zasobów rzadkich, dostępnych tylko dla wąskiej grupy konkurentów, trudnych do imitowania i/lub substytucji.Pozycja Kształcenie menedżerów na uczelni technicznej(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Depta, Adam; Kierner, Grzegorz; Jarczyński, Jacek; Lachiewicz, Stefan; Matejun, Marek; Staniec, Iwona; Stanisławski, Robert; Staniec, Iwona; Marczak, Michał; Łobos, KrzysztofPraca przedstawia działania Kierownictwa i Pracowników Wydziału Organizacji i Zarządzania Politechniki Łódzkiej na rzecz jakości kształcenia przyszłych i obecnych menedżerów. Zwrócono w niej szczególną uwagę na ważne aspekty z punktu widzenia kształtowania programów studiów, doboru atrakcyjnych form kształcenia, jak i kierunków nauczania. Przedstawione w pracy badania jakości i satysfakcji nauczania odbywają się w oparciu o innowacyjne podejście uwzględniające analizę pożądanej i realnie zdobywanej macierzy kompetencji. Pierwsze pięć rozdziałów pracy przedstawia metodologię i mnogość doświadczeń praktycznych leżących u podstaw jakości kształcenia. S4 one pewnego rodzaju przewodnikiem dla osób zajmujących się jakością kształcenia menedżerów na uczelniach wyższych. Kolejne trzy rozdziały to zwrócenie uwagi na przyszłość kształcenia menedżerów ze szczególnym naciskiem na ustawiczne kształcenie, zapotrzebowanie przedsiębiorców oraz na fakt promowania przedsiębiorczości akademickiej w postaci działalności typu spin-off i spin-out. Prezentowana pozycja jest wycinkowym przedstawieniem koniecznych zmian, jakie dokonują się na polskich uczelniach wyższych, aby w dobie zagrożenia niżem demograficznym wygrać konkurencję na rynku edukacyjnym.Pozycja Open innovation a rozwój innowacyjny mikro, małych i średnich przedsiębiorstw.(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2017) Stanisławski, Robert; Sopińska, Agnieszka; Zastempowski, MaciejPozycja Skłonność do innowacji wśród małych i średnich przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Stanisławski, RobertInnowacje dla małych i średnich przedsiębiorstw stanowią „siłę napędową" wpływającą na ich rozwój i poprawę pozycji konkurencyjnej na różnych rodzajach rynków. Ich rozwój poprzez innowacje (rozwój innowacyjny) obejmuje powiązanie ze sobą trzech istotnych elementów: zdolności do innowacji, skłonności do innowacji oraz otoczenia. Powiązanie pomiędzy tymi elementami jest na tyle silne, że pozwala na stworzenie trójczynnikowego modelu rozwoju innowacyjnego (IRI). Zachowanie stanu równowagi pomiędzy zdolnością a skłonnością jest warunkiem niezbędnym do dokonywania zmian innowacyjnych. Zasadniczym celem artykułu jest dokonanie analizy skłonności (jako jednego z elementów TRI) w oparciu o wybrane mierniki będące efektami dokonanych wdrożeń. Ogólnie przyjęto założenie, że im efekty wdrożeń są lepiej oceniane przez podmioty, tym skłonność do innowacji jest większa.Pozycja Sposób na pieniądz.(Wojskowa Drukarnia w Łodzi, 2006) Bednarek, Artur; Boczkowska, Katarzyna; Chybalski, Filip; Dubla, Marcin; Dziubecki, Mariusz; Kobus, Iwona; Lefik, Marcin; Łukasik, Joanna; Marcinkiewicz, Edyta; Matuszewska, Aleksandra; Niziołek, Konrad; Rogalska, Katarzyna; Romek, Dorota; Staniec, Iwona; Stanisławski, Robert; Wielicka-Antczak, Małgorzata; Witkowska, Dorota; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Staniec, Iwona; Marczak, Michał[...] Celem całości opracowania jest przybliżenie Czytelnikowi: wybranych możliwości inwestycyjnych na rynku finansowym i poza nim, wybranych metod i technik wspomagających podejmowanie decyzji inwestycyjnych, czynników psychologicznych, ekonomicznych i finansowych ograniczających decyzje inwestycyjne. Przygotowując opracowanie doszliśmy do wniosku, że ze względu na konieczność klasyfikacji posiadanego materiału, przedstawimy go Państwu w czterech obszarach tematycznych. Pierwszy to prezentacja wad i zalet możliwości inwestycyjnych na polskim rynku finansowym. Drugi obszar to proponowane oraz analizowane metody i techniki inwestowania, jako narzędzia wspomagające decyzje inwestycyjne. Trzeci obszar to prezentacja: ograniczeń inwestycyjnych związanych z naszymi zachowaniami i odczuciami - czyli uwarunkowania decyzji inwestycyjnych oraz kryteriów dokonywania pewnych wyborów. Czwarty obszar to różne sposoby pozyskania kapitału między innymi poprzez przygotowywanie się do wykonywania poszukiwanych w przyszłości zawodów, nabywanie nietypowych umiejętności, prowadzenie atrakcyjnych działalności lub ograniczanie obecnych kosztów.Pozycja Znaczenie innowacyjności w procesie zarządzania małym i średnim przedsiębiorstwem w Polsce w kontekście zjawisk globalizacji europejskiej(Centrum Doradztwa i Informacji Difin, Warszawa, 2007) Stanisławski, Robert