Ogólnouczelniane jednostki organizacyjne i inne PŁ / Other TUL Units

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/10

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 10 z 1074
  • Pozycja
    Volume conductivity of polycrystalline tetracene and p-quaterphenyl layers modified under influence of the surface adsorption
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Kania, Sylwester; Kuliński, Janusz; Kościelniak-Mucha, Barbara; Słoma, Piotr; Wojciechowski, Krzysztof
    Volume conductivity of thin organic layers in contact with the ambient atmosphere depends on the volume properties and on the adsorption processes on the free surface of the layer. In order to clarify the role of the surface, experiments were carried out at a temperature close to 293 K to determine the influence of the adsorption dynamics on the change of characteristic relationships observed for the transport of electric charge in vacuum, in the ambient atmosphere and in the controlled atmosphere of the ethyl alcohol vapors. The investigations were carried out for two linear tetracyclic molecular structures, i.e. p-tetraphenyl and tetracene. These molecular systems differ in organization of the rings. The results show an increase in conductivity measured for both compounds when there are the molecules capable of adsorbing to the surface and to transfer or receive charge carriers connected with the process of diffusion or drift transport in the volume of the layer. The nature of the observed increase in conductivity proves that the hopping mechanism is present in the case of conductivity of both tested materials.
  • Pozycja
    Intermolecular interactions for two chosen anthracene derivatives
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Kania, Sylwester; Kuliński, Janusz; Kościelniak-Mucha, Barbara; Słoma, Piotr; Wojciechowski, Krzysztof
    The nature of intermolecular interactions for anthrone and anthraquinone differs due to the symmetry of substitution of the central benzene ring, i.e. anthrone substituted with only one keto group and anthraquinone substituted with two keto groups. In order to interpret the interactions among the molecules, the interaction energies between molecules in crystals were calculated using DFT B3LYP calculations. The results reveal the consistency between calculated “lattice energies” and theirs terms and thermodynamical properties as density, boiling point and melting point of examined compounds.
  • Pozycja
    Życie Uczelni : biuletyn informacyjny Politechniki Łódzkiej nr 168 (2024)
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2024) Politechnika Łódzka; Lodz University of Technology; Chojnacka, Ewa
  • Pozycja
    Turystyka zrównoważona oraz Challenge Based Learning (CBL) z wykorzystaniem czatu GPT oczami studentów Politechniki Łódzkiej w kontekście uniwersytetu ECIU
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Stawicka, Marzena
    "Niniejszy artykuł porusza zagadnienia wpływające na zwiększenie zaangażowania studenta w proces uczenia się języka angielskiego oraz w działania proekologiczne poza uczelnią. Uczenie (się) poprzez wyzwania CBL (ang. Challenge Based Learning) to innowacyjne podejście edukacyjne, które angażuje studentów poprzez rozwiązywanie rzeczywistych problemów. W tekście omawiane są główne założenia CBL oraz sposoby wykorzystania zagadnienia zrównoważonej turystyki w agendzie na rzecz zrównoważonego rozwoju 2030 SDGs (ang. Sustainable Development Goals). Turystyka zrównoważona odgrywa kluczową rolę w osiąganiu celów zrównoważonego rozwoju oraz minimalizowaniu negatywnego wpływu na środowisko i społeczności lokalne. Poprzez włączenie tematu turystyki zrównoważonej do programu zajęć studenci zdobywają wiedzę na temat jej zasad i poznają jej miejsce wśród innych celów zrównoważonego rozwoju. W artykule przedstawione zostały sposoby wykorzystania sztucznej inteligencji, na przykładzie czatu GPT, jako wsparcia nauczyciela w prowadzeniu zajęć. Autorka zaprezentowała opinie studentów związane z tematyką zajęć oraz z techniką CBL, jak również prototypy rozwiązywania problemów wynikających z nieprzestrzegania zasad turystyki zrównoważonej."
  • Pozycja
    Digitalizacja zajęć: jak OneNote wspiera nowoczesną edukację i promuje umiejętności XXI wieku
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Hejduk, Mariola
    "Obecnie rozwijanie sprawności cyfrowych nie jest przypisane tylko konkretnym przedmiotom kierunkowym, lecz staje się integralną częścią wszystkich przedmiotów oferowanych zarówno w szkołach jak i na uczelniach. Spowodowane jest to faktem, że nowoczesna edukacja korzysta z narzędzi technologicznych, a więc efektywne ich wykorzystywanie, zarówno przez studentów jak i nauczycieli, staje się koniecznością. Niniejszy artykuł przedstawia wyniki eksperymentu przeprowadzonego w dziewięciu grupach realizujących lektorat języka angielskiego w Centrum Językowym Politechniki Łódzkiej. Eksperyment polegał na wdrożeniu cyfrowego notesu OneNote do organizacji zajęć i miał na celu nie tylko rozwijanie sprawności cyfrowych wśród studentów PŁ, ale również umiejętności i kompetencji XXI wieku, których posiadanie staje się kluczowe na dzisiejszym rynku pracy."
  • Pozycja
    Chat GPT – użycie sztucznej inteligencji do przygotowania zajęć językowych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Biernat, Dominika; Stefańska, Agnieszka
    "Artykuł jest omówieniem aspektów edukacyjnych związanych z wykorzystaniem Chatu GPT przez nauczycieli języka angielskiego. Przedstawia różne sposoby wykorzystania Chatu w warsztacie nauczyciela na podstawie procesu przygotowania zajęć dla studentów uczelni technicznej. Autorki omawiają kwestie potencjalnych korzyści i wad użycia sztucznej inteligencji, poddając dyskusji kwestie etyczne związane z wykorzystaniem Chatu w edukacji. Dzielą się również praktycznymi wskazówkami ułatwiającymi przygotowanie zadań, prezentując wyzwania, jakie stoją przed nauczycielami i studentami w zakresie integracji sztucznej inteligencji w procesie nauki języka angielskiego."
  • Pozycja
    Wprowadzenie
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Budzińska, Katarzyna; Gałaj, Magdalena
    "Od swojej pierwszej edycji w 2018 roku Konferencja Lektor High-Tech stała się nie tylko miejscem spotkań nauczycieli języków obcych oraz ekspertów z dziedziny edukacji, lecz także inkubatorem innowacyjnych rozwiązań, które odzwierciedlają dynamikę zmian w nauczaniu i uczeniu się. Coroczne wydarzenie, organizowane przez Centrum Językowe Politechniki Łódzkiej, przybiera coraz większą rangę jako punkt odniesienia dla nowych trendów, aplikacji i rozwiązań w nieustannie zmieniającej się edukacji językowej. [...]"
  • Pozycja
    V konferencja dydaktyczno-naukowa dla lektorów i nauczycieli języków obcych. Lektor High-Tech 2023
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Gałaj, Magdalena (Red.); Budzińska, Katarzyna (Red.)
  • Pozycja
    Życie Uczelni : biuletyn informacyjny Politechniki Łódzkiej nr 167 (2024)
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2024) Politechnika Łódzka; Lodz University of Technology; Chojnacka, Ewa
  • Pozycja
    Piesze wyprawy małe i duże. Jak zacząć
    (Biuro ds. Osób Niepełnosprawnych, 2024) Świt, Jakub