Biblioteka
Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/14
Przeglądaj
6 wyniki
Wyniki wyszukiwania
Pozycja Drapieżna nauka.(Politechnika Łódzka, 2017) Szczepaniak, JolantaOd lat słyszymy takie nazwy jak „drapieżni wydawcy” (predatory publishers), „drapieżne czasopisma” (predatory journals) i „drapieżne konferencje” (predatory conferences) – i niestety są to określenia coraz bardziej nasilających się zjawisk w świecie nauki. Autorzy tych pseudonaukowych tworów żerują głównie na doktorantach i młodych naukowcach, obiecując szybkie publikacje w czasopismach o wysokim wskaźniku Impact Factor. Po co? Podobnie jak w innych formach cyberprzestępczości, przede wszystkim w celu wyłudzenia pieniędzy.Pozycja Autorzy kontra czasopisma.(Politechnika Łódzka, 2017) Szczepaniak, JolantaDla autorów istotne jest, by ich publikacje były dostępne dla jak największej liczby osób. Jednak prawa majątkowe do tekstu posiada wydawca – i to od jego polityki zależy, czy, po jakim czasie i na jakich warunkach autor może swoje teksty udostępniać w otwartych repozytoriach lub na własnej stronie internetowej.Pozycja Autorze, zidentyfikuj się w sieci.(Politechnika Łódzka, 2017) Szczepaniak, JolantaPublish or perish – te słowa zna każdy naukowiec. Przetrwanie w akademickim świecie zależy od wpływu, jaki wywołują publikacje danego autora i gdzie są publikowane. A z publikowaniem wiążą się cytowania – aby było ich jak najwięcej wskazane jest, by publikujący sam aktywnie zabiegał o rozpowszechnianie swoich publikacji i wyników badań, dbał o jak najszersze kontakty z badaczami w kraju i za granicą – czyli dbał o swój naukowy PR. Mogą się do tego przyczynić identyfikatory naukowców.Pozycja Zakupy i zamówienia czytelników.(Politechnika Łódzka, 2016) Szczepaniak, JolantaStudenci i pracownicy naszej uczelni mogą w prosty sposób wpływać na kształt i zawartość bibliotecznych kolekcji. Biblioteka PŁ jest otwarta na sugestie dotyczące uzupełnienia zbiorów tradycyjnych i elektronicznych, a stosowne informacje można dostarczać na różne sposoby: osobiście, mailowo, telefonicznie oraz poprzez formularz online i funkcje serwisów internetowych.Pozycja Akademickie aplikacje.(Politechnika Łódzka, 2016) Szczepaniak, JolantaSmartfony i tablety są popularnymi narzędzi am i nie tylko do komunikacji, rozrywki, robienia zdjęć czy mobilnego internetu. Dzięki dodatkowo instalowanym aplikacjom mogą też ułatwić dostęp do tekstów naukowych - zwłaszcza, gdy mogą być powiązane z płatnymi usługami oferowanymi przez Bibliotekę.Pozycja Webinarium jako forma internetowej edukacji.(Politechnika Łódzka, 2016) Szczepaniak, JolantaPostęp technologiczny wpłyną na każdy rodzaj działalności człowieka - także na sposób, w jaki zdobywa się wiedzę. Kilka lat temu drogę w nauczaniu torował e-learning, powodując liczne dyskusje na temat przyszłości edukacji. Dziś metody nauczania na odległość nie budzą takich kontrowersji i stanowią cenioną i popularną formę nabywania wiedzy i zwiększania kwalifikacji. Jedną ze szczególnych form e-learningu są webinaria - interaktywne wykłady lub szkolenia, uznawane za tanią, prostą i skuteczną formę edukacji.