Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8
Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8
Przeglądaj
45 wyniki
Filtry
Ustawienia
Wyniki wyszukiwania
Pozycja Efektywność działalności badawczo-rozwojowej przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Martin, Marek; Kotowicz-Jawor, Joanna (Rec.); Domański, Czesław (Rec.)„Głównym celem naukowym sformułowanym w ramach niniejszej pracy jest identyfikacja i analiza czynników determinujących efektywność działalności badawczorozwojowej i innowacyjnej przedsiębiorstw w Polsce. Autor stawia sobie również za cel identyfikację i charakterystykę wpływu różnych nakładów na działalność badawczorozwojową, w tym wewnętrznej i zewnętrznej działalności B+R, na tle innych rodzajów nakładów na działalność innowacyjną oraz nakładów nieinnowacyjnych przedsiębiorstw w kraju na dynamikę rozwoju przedsiębiorstw.”Pozycja Proces integracji po transakcjach przejęć przedsiębiorstw: aspekty organizacyjne i kadrowe(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Stankiewicz- Mróz, Anna; Olesiński, Zbigniew (Rec.); Rutka, Ryszard (Rec.)„W niniejszej rozprawie starano się określić – na podstawie danych empirycznych – model integracji potransakcyjnej, w oparciu o który realizowany jest proces scalania organizacji po akwizycji. Ważne było także ustalenie listy czynniki determinujących przebieg integracji poakwizycyjnej oraz określenie na ile istotny jest ich wpływ. W opracowaniu przyjęto procesowe podejście do kwestii integracji potransakcyjnej. Cele pracy realizowano poprzez analizę koncepcji i wyników badań polskich i zagranicznych autorów prezentowanych w literaturze problemu oraz badania własne.”Pozycja Wizerunek w marketingu przedsiębiorstw(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Wilk, Iwona; Kalińska-Kula, Magdalena (Rec.); Grzegorczyk, Wojciech (Rec.)„Kreowanie pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa nabiera coraz większego znaczenia w miarę wzrostu konkurencyjności rynków. Coraz mniejsze różnice pomiędzy cechami ofert przedsiębiorstw sprawiają, że klienci, podejmując decyzje zakupowe, kierują się również aktualnym wizerunkiem tych przedsiębiorstw. Wizerunek staje się zatem istotnym narzędziem kreowania przewagi konkurencyjnej. Wizerunek przedsiębiorstwa jest efektem postrzegania przedsiębiorstwa przez wszystkich jego interesariuszy, jednak najważniejszym adresatem działań wizerunkowych jest klient, który kształtuje swój wizerunek przedsiębiorstwa na podstawie jego aktywności marketingowej realizowanej w obszarze podejmowanych działań. Celem niniejszej monografii jest przedstawienie problematyki kreowania wizerunku przedsiębiorstwa przez pryzmat jego aktywności marketingowej na rynku z uwzględnieniem zarówno relacyjnego, jak i proekologicznego aspektu tych działań.”Pozycja Społeczno-polityczne konteksty zarządzania. Kartografie i konstelacje(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2024) Pietrzak, Edyta B.; Zadworny, Dominik (Red.); Kostera, Monika (Rec.); Świątek-Barylska, Ilona (Rec.)Pozycja Zarządzanie wizerunkiem szkół średnich(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Byczkowska, Magdalena; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Red. nauk. Wydz. Koszewska, Małgorzata; Grzegorczyk, Wojciech (Rec.); Rudawska, Edyta (Rec.)"Placówki edukacyjne, w tym szkoły średnie odgrywają zasadniczą rolę w rozwoju społeczeństwa, gospodarki i kraju. Jednak na przestrzeni lat postrzeganie pozycji i znaczenia tych placówek ulegało przeobrażeniom. Od początku lat 90. ubiegłego stulecia obserwujemy zmiany, które spowodowały nasilenie konkurencji między szkołami średnimi. Na rynku pojawia się wiele rozmaitych ofert edukacyjnych, a ich ocenę i wybór utrudnia niematerialny charakter usługi edukacyjnej. W konsekwencji wizerunek szkoły może być jej wyróżnikiem i jednocześnie instrumentem konkurowania. Podstawą zarządzania wizerunkiem szkoły jest regularne komunikowanie się między jej otoczeniem wewnętrznym i zewnętrznym, tak aby pozyskać ich przychylność (to znaczy spełnić bądź przewyższyć oczekiwania) i w konsekwencji uzyskać zadowalającą pozycję rynkową. [...]"Pozycja Projekt narzędzia usprawniającego proces kontroli niezgodności w zakładzie produkcyjnym(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Jasiaczyk, Weronika; Staniec, Iwona; Depta, AdamProwadzenie analizy procesów pod kątem niezgodności umożliwia przedsiębiorstwu ciągłe doskonalenie. Zbudowanie narzędzia w zakresie eliminacji niezgodności umożliwiającego kontrolę nad realizacją działań zapobiegawczych i akwizycję danych jest więc działaniem koniecznym. W literaturze przedmiotu mało jest przykładów pokazujących praktyczne zastosowanie metod Ishikawy, Pareto-Lorenza czy FMEA oraz stworzonych na ich podstawie narzędzi w zakładach produkcyjnych w celu usprawnienia procesu sterowania. Celem przedstawionych rozważań jest analiza procesu kontroli niezgodności w badanym zakładzie produkcyjnym, wskazanie przyczyn generujących największą liczbę zarejestrowanych niezgodności oraz zaprojektowanie narzędzia pozwalającego usprawnić dany proces i zminimalizować występowanie wad. W tym celu przedstawiono możliwości zastosowania metody Ishikawy, Pareto-Lorenza oraz FMEA.Pozycja Academic burnout among higher education students(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Staniec, Iwona; Hanczka, Aleksandra; Szczygieł, NinaPozycja Specyfika pracy zdalnej i jej wpływ na pracownika(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Penc-Pietrzak, IlonaPraca zdalna w ostatnich latach stała się popularną i pożądaną formą na polskim rynku pracy. Została ona w dużym stopniu wymuszona przez pandemię COVID-19, jednak jej specyfika spowodowała, że wielu pracowników i pracodawców chciałoby ją utrzymać chociaż częściowo także po pandemii. Część pracowników nadal postrzega ją jako pewnego rodzaju przywilej i ułatwienie w realizowaniu obowiązków rodzinnych. Innym kojarzy się ona z pandemią i zakazem opuszczania mieszkania bez wyraźnej potrzeby. Ocena pracy zdalnej jest zatem subiektywna, uzależniona od zawodu i kwalifikacji wykonującego ją pracownika, jego sytuacji rodzinnej i zdrowotnej, a nawet miejsca zamieszkania. Opinie pracowników na ten temat stały się przedmiotem różnorodnych badań, w tym badań własnych autorki. Pokazują one, że istnieje duże zapotrzebowanie na tę formę pracy, jednak nie w pełnym wymiarze godzin. Najczęściej respondenci chcieliby pracować z domu 2-3 dni w tygodniu roboczym. Jest to zjawisko o tak dużej skali, że istnieje potrzeba szybkiego uregulowania przepisów dotyczących pracy zdalnej. Prawdopodobnie nastąpi to w najbliższym czasie, gdyż projekt przepisów wprowadzających zmiany w Kodeksie pracy trafił już do sejmu.Pozycja Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie budowania marki pracodawcy(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Lendzion, JarosławAktualnie zauważane zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw przyczyniły się do wzrostu zainteresowania marką pracodawcy oraz metodyką jej tworzenia, a także unowocześnienia stosowanych przez firmy rozwiązań w tym obszarze zarządzania. Employer branding, marka pracodawcy, opisuje reputację pracodawcy jako miejsca pracy i jego propozycję wartości dla pracowników, w przeciwieństwie do bardziej ogólnej marki korporacyjnej i reputacji klientów. Efektywne dotarcie do kandydatów poszukujących pracy wymaga stosowania odpowiednich, dopasowanych do odbiorców narzędzi, które powinny uwzględniać doświadczenie i status kandydata, preferowane sposoby komunikowania się z otoczeniem, czy też wyznawane wartości życiowe. Szybki rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w procesie budowania marki pracodawcy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie sposobów włączenia mediów społecznościowych w proces budowaniu marki pracodawcy.Pozycja Harmonogramowanie wizyt za pomocą aplikacji Booksy(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Kiciński, Mateusz; Depta, Adam; Staniec, IwonaOsiągnięcie upragnionego sukcesu przez każdego przedsiębiorcę jest możliwe dzięki wykorzystaniu podstawowych funkcji zarządzania, którymi są: planowanie, organizowanie, koordynowanie i motywowanie. W dzisiejszych czasach, mimo rosnących wymagań klientów i pracowników, pomocne może okazać się wykorzystanie nie tylko nowych technologii, rozumianych jako nowoczesne maszyny na liniach produkcyjnych czy urządzenia do wykonywania zabiegów, ale także aplikacje mobilne dostępne na smartfonach. Aplikacje mobilne nie muszą służyć wyłącznie rozrywce – obecnie coraz więcej małych, średnich i dużych przedsiębiorstw korzysta z nich w celu ułatwienia sobie pracy i budowania relacji z klientami. Tworzenie własnej aplikacji często wiąże się z niską wydajnością oraz bardzo wysokimi kosztami, na które nie mogą sobie pozwolić przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Najczęstszą wadą takiej aplikacji jest również brak integracji z innymi systemami, co obecnie daje przewagę konkurencyjną. Na rynku aplikacji mobilnych istnieje wiele rodzajów oprogramowania, które można wykorzystać w abonamencie pozwalającym na modyfikację danego programu do wymaganych preferencji firmy. Aplikacje mobilne stają się podstawowym narzędziem ułatwiającym nie tylko zarządzanie biznesem, ale także zarządzanie relacjami z klientami.