Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
  • Pozycja
    Zarządzanie relacjami z dostawcami w kontekście bezpieczeństwa łańcucha dostaw
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2017) Walaszczyk, Anna
    [...] W rozdziale przedstawiona zostanie problematyka zarządzania relacjami z dostawcami w ujęciu systemowym, uzupełniona o wyniki badań własnych w tym zakresie a także studium przypadku związane z podejmowaną tematyką, przedstawiające na przykładzie wybranego przedsiębiorstwa, wdrożenie elementów standardu zarządzania bezpieczeństwem w łańcuchu dostaw.[...]
  • Pozycja
    Model of food traceability process in the context of warehouse management
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Walaszczyk, Anna; Szymonik, Andrzej
    The purpose of the study is to develop a good traceability management model with a special consideration for the stage of their storage in the supply chain. The added value of the model design is to draw attention to the type of product which are goods requiring storage at a controlled temperature and to a specifi c part of the food supply chain which is storage. Goods requiring storage at a controlled temperature are items of particular sensitivity [6] and the quality of frozen foods is dependent upon the strength or weakness of each link in the supply chain [10].[...]
  • Pozycja
    Kultura bezpieczeństwa żywności jako wymaganie-wyzwanie dla przedsiębiorstw łańcucha żywnościowego
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Walaszczyk, Anna; Mnich, Joanna
    W opracowaniu podjęto się próby przybliżenia problematyki Kultury Bezpieczeństwa Żywności, bazując na wymaganiach normalizacyjnych oraz przeglądzie literatury przedmiotu. W rozważaniach teoretycznych nawiązano do Przemysłu 4.0., uzasadniając fakt niemożności funkcjonowania pewnych obszarów związanych z zarządzaniem organizacją – bez udziału człowieka. W teorii opracowania przybliżono także termin just culture oraz food crime. Celem praktycznym opracowania, jest analiza studium przypadku w zakresie wdrożenia Kultury Bezpieczeństwa Żywności, na przykładzie przedsiębiorstwa branży spożywczej i opracowanie w tym celu kwestionariusza badawczego, wykonanie analizy badania, opracowanie Planu Rozwoju Kultury Bezpieczeństwa Żywności oraz zaprojektowanie instrukcji zgłaszania problemów przez pracowników.
  • Pozycja
    Zasady zarządzania jakością fundamentem zarządzania organizacjami
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Walaszczyk, Anna; Bugdol, Marek; Skrzypek, Elżbieta
    Niniejsza monografia obejmuje swoim zakresem siedem rozdziałów i każdy z nich odnosi się do jednej z zasad zarządzania jakością, wśród których wyróżnia się: Orientację na klienta, Przywództwo, Zaangażowanie ludzi, Podejście procesowe, Doskonalenie, Podejmowanie decyzji na podstawie dowodów oraz Zarządzanie relacjami. Struktura monografii jest zbudowana na zasadzie standardu, obejmującego dla każdej z zasad zarządzania jakością, układ zawierający po pierwsze przegląd literaturowy i wymagań normalizacyjnych, po drugie rozszerzenie wybranego tematu wpisującego się w temat danej zasady i po trzecie przedstawienie aspektu praktycznego poprzez opis studium przypadku lub pokazanie wyników badania własnego.
  • Pozycja
    Wdrażanie standardów zarządzania bezpieczeństwem żywności w teorii i praktyce.
    (Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Walaszczyk, Anna
    Ważność problematyki zarządzania bezpieczeństwem żywności nie wymaga uzasadnienia. Od zawsze był to temat ważny dla każdego uczestnika łańcucha żywnościowego, począwszy od producenta materiału siewnego, a skończywszy na konsumencie. Najważniejszym elementem składającym się na złożoną dziedzinę zarządzania bezpieczeństwem żywności jest jej zapewnienie. Zapewnienie bezpieczeństwa żywności polega na zagwarantowaniu konsumentowi, że po jej spożyciu nie będą występowały niekorzystne dla niego efekty uboczne, wynikające na przykład z zatrucia. Gdy do zapewnienia bezpieczeństwa żywności dodamy jeszcze aspekty związane między innymi z nadzorem nad właściwą dokumentacją, monitorowaniem, odpowiedzialnością kierownictwa czy audytami, to wówczas mamy do czynienia z zarządzaniem bezpieczeństwem żywności.
  • Pozycja
    Bariery w zarządzaniu jakością w gospodarstwach rolnych branży mleczarskiej.
    (Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2012) Walaszczyk, Anna; Grzesiak, Iwona
    Zarządzanie jakością w gospodarstwach rolnych jest bardzo trudne, gdyż istnieje wiele czynników - barier uniemożliwiających prawidłowe funkcjonowanie takiego gospodarstwa. Jest to taka dziedzina gospodarki, która w bardzo dużym stopniu uzależniona jest od warunków klimatycznych panujących na danym obszarze, a w tym również od ukształtowania terenu i stosunków glebowych. W sektorze tym ważną rolę stanowią także czynniki poza-przyrodnicze, takie jak sposoby gospodarowania, wielkość gospodarstw, wkład kapitału i pracy czy obowiązująca polityka rolna. Całokształt działań realizowanych w gospodarstwach rolnych, dąży tak jak w przypadku wszystkich innych przedsiębiorstw, do osiągnięcia jak najwyższego poziomu zadowolenia klienta, który decyduje o przetrwaniu jednostki gospodarczej na rynku. W artykule przedstawiono wyniki badań w zakresie barier w zarządzaniu jakością w gospodarstwach rolnych branży mleczarskiej.
  • Pozycja
    Wskaźniki monitorowania procesów - studium przypadku
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Walaszczyk, Anna; Błaszczyk, Magdalena
    W artykule przedstawiona została problematyka projektowania wskaźników monitorowania procesów jako zadania, które mają do zrealizowania przedsiębiorstwa, które chcą doskonalić swoje procesy. Projektowanie wskaźników monitorowania procesów jest jednym z obligatoryjnych wymagań dotyczących firm funkcjonujących w środowisku np. systemu ISO 9001. Zwykle proces projektowania tychże wskaźników przysparza organizacjom problemów, z uwagi na spełnienie aspektu adekwatności wskaźnika/miernika do charakteru procesu, który będzie nim mierzony. Artykuł w swojej praktycznej części, opiera się na wynikach obserwacji bezpośredniej w przedsiębiorstwach w zakresie podejmowanego tematu oraz doświadczeń autorskich wynikających z implementacji systemów zarządzania jakością. Celem głównym artykułu jest przedstawienie propozycji wskaźników, które mogą być wykorzystane przez organizacje realizujące procesy podobne do tych, realizowanych w przedsiębiorstwie stanowiącym podmiot analizowanego studium przypadku.