Czasopisma naukowe PŁ / TUL Scientific Journals

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/5575

W zbiorze "Czasopisma naukowe PŁ / TUL Scientific Journals" będą znajdować się czasopisma naukowe wydawane przez Wydawnictwo PŁ.

Wiadomości

Obecnie są one przenoszone z platformy e-czasopism naukowych, która została stworzona na bazie OJS (Open Journal System).
Link dostępu do platformy e-czasopisma PŁ

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Pozycja
    Adaptacja kooperatywna
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Stańczyk-Hugiet, Ewa; Cyfert, Szymon
    Artykuł podejmuje zagadnienie adaptacji, ujmując je jako podstawową strategię w selektywnym otoczeniu. Odwołując się do dorobku ewolucyjnego wyjaśnia,że w otoczeniu dużej prędkości współpraca jest najlepszą strategią adaptacji. Jednocześnie wskazuje, że strategia kooperatywnej adaptacji sprzyja procesom samoorganizacji, a z drugiej strony samoorganizacja jest determinowana poprzez kształtowanie relacji z właściwymi partnerami.
  • Pozycja
    O potrzebie stosowania controllingu personalnego w uczelni niepublicznej
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Janczyk-Strzała, Elżbieta; Lachiewicz, Stefan
    Zasoby ludzkie są jednym z cenniejszych zasobów, jakimi dysponują uczelnie niepubliczne w Polsce. Ciągły wzrost konkurencyjności na rynku edukacyjnym oraz oczekiwań ze strony klientów uczelni niepublicznych zmuszają je bowiem do zapewnienia dotychczasowej jakości świadczonych usług. Możliwe jest to m.in. poprzez optymalizację wykorzystania potencjału dostępnych uczelni zasobów ludzkich. Można bowiem powiedzieć, iż ukształtowanie przyszłej pozycji konkurencyjnej uczelni od jej wyników w zakresie zarządzania zasobami ludzkimi. Te zaś pozwala osiągnąć koncepcja controllingu personalnego, którą autorka proponuje „przeszczepić” z innych sektorów gospodarki i wykorzystać na gruncie akademickim.
  • Pozycja
    Koncepcja dynamicznych kompetencji jako paradoks w zarządzaniu
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Penc-Pietrzak, Ilona
    Koncepcja dynamicznych kompetencji stanowi paradoks w zarządzaniu, ponieważ bazuje na dwóch pozornie wykluczających się elementach: sztywnych rutynach organizacyjnych i dynamicznych kompetencjach. Rutyny zapewniają powtarzalność i stabilność działań, natomiast dynamiczne kompetencje umożliwiają elastyczne dostosowanie się firmy do wymogów otoczenia. Autorka stawia tezę, że w turbulentnym otoczeniu przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać dynamiczne kompetencje dla zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej, w sposób rutynowy zmieniając rutyny organizacyjne. Zależności między tymi elementami autorka prezentuje w proponowanym modelu powstawania kompetencji dynamicznych.
Licencje