Czasopisma naukowe PŁ / TUL Scientific Journals

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/5575

W zbiorze "Czasopisma naukowe PŁ / TUL Scientific Journals" będą znajdować się czasopisma naukowe wydawane przez Wydawnictwo PŁ.

Wiadomości

Obecnie są one przenoszone z platformy e-czasopism naukowych, która została stworzona na bazie OJS (Open Journal System).
Link dostępu do platformy e-czasopisma PŁ

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
  • Pozycja
    Projekt narzędzia usprawniającego proces kontroli niezgodności w zakładzie produkcyjnym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Jasiaczyk, Weronika; Staniec, Iwona; Depta, Adam
    Prowadzenie analizy procesów pod kątem niezgodności umożliwia przedsiębiorstwu ciągłe doskonalenie. Zbudowanie narzędzia w zakresie eliminacji niezgodności umożliwiającego kontrolę nad realizacją działań zapobiegawczych i akwizycję danych jest więc działaniem koniecznym. W literaturze przedmiotu mało jest przykładów pokazujących praktyczne zastosowanie metod Ishikawy, Pareto-Lorenza czy FMEA oraz stworzonych na ich podstawie narzędzi w zakładach produkcyjnych w celu usprawnienia procesu sterowania. Celem przedstawionych rozważań jest analiza procesu kontroli niezgodności w badanym zakładzie produkcyjnym, wskazanie przyczyn generujących największą liczbę zarejestrowanych niezgodności oraz zaprojektowanie narzędzia pozwalającego usprawnić dany proces i zminimalizować występowanie wad. W tym celu przedstawiono możliwości zastosowania metody Ishikawy, Pareto-Lorenza oraz FMEA.
  • Pozycja
    Academic burnout among higher education students
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Staniec, Iwona; Hanczka, Aleksandra; Szczygieł, Nina
  • Pozycja
    Harmonogramowanie wizyt za pomocą aplikacji Booksy
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Kiciński, Mateusz; Depta, Adam; Staniec, Iwona
    Osiągnięcie upragnionego sukcesu przez każdego przedsiębiorcę jest możliwe dzięki wykorzystaniu podstawowych funkcji zarządzania, którymi są: planowanie, organizowanie, koordynowanie i motywowanie. W dzisiejszych czasach, mimo rosnących wymagań klientów i pracowników, pomocne może okazać się wykorzystanie nie tylko nowych technologii, rozumianych jako nowoczesne maszyny na liniach produkcyjnych czy urządzenia do wykonywania zabiegów, ale także aplikacje mobilne dostępne na smartfonach. Aplikacje mobilne nie muszą służyć wyłącznie rozrywce – obecnie coraz więcej małych, średnich i dużych przedsiębiorstw korzysta z nich w celu ułatwienia sobie pracy i budowania relacji z klientami. Tworzenie własnej aplikacji często wiąże się z niską wydajnością oraz bardzo wysokimi kosztami, na które nie mogą sobie pozwolić przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Najczęstszą wadą takiej aplikacji jest również brak integracji z innymi systemami, co obecnie daje przewagę konkurencyjną. Na rynku aplikacji mobilnych istnieje wiele rodzajów oprogramowania, które można wykorzystać w abonamencie pozwalającym na modyfikację danego programu do wymaganych preferencji firmy. Aplikacje mobilne stają się podstawowym narzędziem ułatwiającym nie tylko zarządzanie biznesem, ale także zarządzanie relacjami z klientami.
  • Pozycja
    Klasyfikacja ABC/XYZ w zarządzaniu gospodarką materiałową w przedsiębiorstwie produkcyjnym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Kaczorowska, Zuzanna; Staniec, Iwona; Szczygieł, Nina
    Celem artykułu jest przedstawienie wad i zalet metody ABC/XYZ wykorzystywanej w procesie zarządzania zapasami. W artykule, na podstawie otrzymanych danych, została przeprowadzona analiza ABC, XYZ oraz stworzona macierz ABC/XYZ i Kraljica. Celem przedstawionej analizy jest usprawnienie pracy działu zajmującego się wytwarzaniem oraz magazynowaniem asortymentu poprzez określenie strategii zakupu dla poszczególnych grup. W wyniku klasyfikacji otrzymano podział towarów na grupy asortymentowe wraz ze wskazaniem strategii uzupełniania niedoborów.
  • Pozycja
    Prognozowanie popytu na nowo wprowadzany produkt
    (Lodz University of Technology Press, 2019) Idczak, Maja; Staniec, Iwona
    W pracy przedstawiono możliwość wykorzystania metody analogii historycznych do przeprowadzenia prognozy popytu dla nowo wprowadzanego na rynek produktu. Metodę zastosowano w praktycznym przypadku analizowanego przedsiębiorstwa X. Opisano, jak sobie poradzono z wadami i zaletami tej metody.
  • Pozycja
    Analiza rynku meblarskiego
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Kaczorowska, Zuzanna; Staniec, Iwona; Szczygieł, Nina
    Analiza rynku umożliwia weryfikację potencjału tkwiącego w danym segmencie. Co więcej, pomaga zdobyć przewagę nad konkurencją oraz wzmocnić dotychczasową pozycję na rynku. Dzięki temu przedsiębiorstwo może właściwie ukierunkować swoje działania. Niniejszy artykuł został opracowany na podstawie danych GUS i zawiera analizę uwarunkowań branżowych dla przedsiębiorstw z branży meblarskiej. Analizie poddano m.in. wielkość eksportu, wielkość produkcji mebli w Polsce, przychód netto itd.
Licencje