Artykuły (WOiZ)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/182

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
  • Pozycja
    Koncepcja dynamicznych kompetencji jako paradoks w zarządzaniu
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Penc-Pietrzak, Ilona
    Koncepcja dynamicznych kompetencji stanowi paradoks w zarządzaniu, ponieważ bazuje na dwóch pozornie wykluczających się elementach: sztywnych rutynach organizacyjnych i dynamicznych kompetencjach. Rutyny zapewniają powtarzalność i stabilność działań, natomiast dynamiczne kompetencje umożliwiają elastyczne dostosowanie się firmy do wymogów otoczenia. Autorka stawia tezę, że w turbulentnym otoczeniu przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać dynamiczne kompetencje dla zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej, w sposób rutynowy zmieniając rutyny organizacyjne. Zależności między tymi elementami autorka prezentuje w proponowanym modelu powstawania kompetencji dynamicznych.
  • Pozycja
    Centra zaawansowanych technologii źródłem innowacyjności MSP
    (Difin, 2006) Owczarek, Konstanty; Żurak-Owczarek, Cecylia
    Przyczyny gwałtownego wzrostu popytu na innowacje, znacznie wyprzedzającego ich podaż, są wynikiem olbrzymiej presji konsumentów, konkurencji i nowych uregulowań prawnych. Wszystko to powoduje, że tradycyjny mechanizm od wynalazku do innowacji, a następnie do jej komercjalizacji jest już niewystarczający. Celem artykułu jest zaprezentowanie nowych dynamicznych koncepcji procesu innowacji opartych na współpracy.[...]
  • Pozycja
    The role of flexibility in building the competitiveness of small and medium enterprises
    (2014) Matejun, Marek
    Flexibility is perceived as the key factor determining the competitiveness and a competitive edge of contemporary organizations, as it is one of the most basic qualitative features of this category of entities. Taking this into account, the author of the article decided to present and evaluate the possibilities and conditions for using fl exibility in building competitiveness of SMEs. The aim of the article was achieved through conducting surveys on the sample of 61 companies from the Lodz region.