Artykuły (WM)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/206
Przeglądaj
4 wyniki
collection.search.results.head
Pozycja Payload Oscillations Minimization via Open Loop Control.(Lodz University of Technology. Faculty of Mechanical Engineering. Department Division of Dynamics., 2017) Kosucki, AndrzejThe results of tests of payload oscillations, forced by linear control function which allows to minimize payload sway after acceleration phase and after overhead crane stopping are presented in this paper. The analysis of solution of this problem has been carried out. The algorithm of operation for real drive system which takes into account the possibilities of driving of an overhead crane is also presented. The impact of inaccuracies of measurement of the ropes length on minimizing a displacements of payload during the duty cycle is shown as well. The correctness of the method is confirmed by results both simulation and experimental tests.Pozycja The Dynamic Model of Plane Mechanism with Variable Ratio.(Lodz University of Technology. Faculty of Mechanical Engineering. Department Division of Dynamics., 2016) Cink, Jacek; Kosucki, AndrzejThe paper contains the proposal how to reduce many–elements plane mechanism with one degree of freedom to chosen axis or line as one–element model of mechanism. Mostly the place of reduction is driving element in rotary motion (for example, shaft of electric motor) or element in linear motion (for example, piston rod of hydraulic cylinder). The way of determining reduced load and reduced mass of the model is described. Presented mathematical description let determine: firstly, required driving torque or force to provide the suitable acceleration when loads of element are known and secondly, the acceleration (angular or linear) of driving element as result of known driving torque or force and loads of element.Pozycja Wybrane metody kształtowania prędkości mechanizmów jazdy w celu minimalizacji wahań ładunku(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Cink, Jacek; Kosucki, AndrzejThe method CST of speed control of mechanism is described in the paper. For experimentally verified model of carriage with load suspended on ropes and driving traversing mechanism the simulation tests are done. The control CST and trapezoidal control function, providing damping of load oscillations during steady motion and after all working motion, are compared.Pozycja Badania eksperymentalne zaworu ciśnieniowego o zmodyfikowanej konstrukcji(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Olejnik, Maciej; Kosucki, AndrzejW artykule przedstawiono badania eksperymentalne dynamiki hydrostatycznego układu napędowego sterowanego rozdzielaczem, zasilanego pompą o stałej wydajności jednostkowej i wyposażonego w zawór ciśnieniowy o zmodyfikowanej konstrukcji. Przedstawiono schematy konstrukcyjny i ideowy zaworu i opisano zasadę jego działania. Badania przeprowadzone na eksperymentalnym stanowisku badawczym umożliwiły uzyskanie charakterystyk statycznych i dynamicznych zaworu zmodyfikowanego. Określono wpływ współczynnika dławienia oraz natężenia przepływu na działanie zaworu zmodyfikowanego. Przedstawiono także porównanie charakterystyk statycznych zaworu zmodyfikowanego i zaworu o zwyczajnej konstrukcji.