Artykuły (WBAIŚ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/153
Przeglądaj
Pozycja Kropki, kropki, kropki... potrzebna czy niepotrzebna tradycja w kształceniu studentów I roku w Instytucie Architektury i Urbanistyki PŁ? Spostrzeżenia na okoliczność jubileuszu i nie tylko(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2011) Staszewska-Furmanek, Anita; Bolanowski, Tomasz; Palej, AnnaPierwszy styk studenta I roku Instytutu Architektury i Urbanistyki PŁ z przygotowaniem do zawodu odbywa się w ramach przedmiotu wstęp do projektowania architektonicznego, prowadzonego przez Zakład Projektowania Zabudowy Mieszkaniowej i Usługowej. Jednym z kursowych zadań w ramach tego przedmiotu jest opracowanie zatytułowane wybrany detal architektoniczny. Oprócz założonych celów dydaktycznych pozwala ono na zapis tych elementów architektury łódzkiej, których pokazanie ze względu na wartość, charakter i różnorodność, a niejednokrotnie zły stan techniczny jest celowe. Prace są prezentowane na wystawach organizowanych w Instytucie i poza nim. Jednocześnie opracowanie to tworzy tradycję kształcenia studentów 1. roku IAiU PŁ.Pozycja Projektowania trudne początki - refleksje z okazji jubileuszu i nie tylko(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2011) Bolanowski, Tomasz; Kantarek, Anna AgataCo roku o prawo do studiowania w Instytucie Architektury i Urbanistyki Politechniki Łódzkiej stara się rzesza kandydatów. Jednym z przedmiotów pierwszego semestru wprowadzającym w sprawy zawodowe jest projektowanie architektoniczne wstępne. Nauka odbywa się wielotorowo. Najbardziej zauważalna i oczywista jest nauka warsztatu. Studenci przyswajają podstawowe techniki kreślarskie. Jednocześnie poznają fachową terminologię, zdobywają umiejętność prezentacji własnych projektów przy pomocy różnych technik: kreślenia, szkicowania, budowania makiet. Uczą się także organizacji pracy, systematyczności, pracy w grupie.