Książki, monografie, podręczniki, rozdziały (WTMiWT)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/179

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 10 z 12
  • Pozycja
    Rynek włókien celulozowych o właściwościach specjalnych w Polsce i na świecie : analiza marketingowa
    (Politechnika Łódzka. Katedra Włókien Sztucznych. Katedra Gospodarki Światowej i Marketingu, 2008) Łaszkiewicz, Bogumił; Koszewska, Małgorzata; Malinowska-Olszowy, Monika; Wysokińska, Zofia
  • Pozycja
    Innowacje w sektorze tekstylno-odzieżowym na rynku europejskim
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Wysokińska, Zofia; Janusz, Tadeusz; Jasiński, Leszek
    Celem książki jest zaprezentowanie Czytelnikowi wybranych problemów związanych z poprawą innowacyjności przemysłu tekstylno-odzieżowego w celu poprawy jego zdolności do konkurowania zarówno na rynku krajowym, europejskim jak i na rynku globalnym. Produkcja tekstyliów i odzieży od końca lat dziewięćdziesiątych cechuje się w Europie tendencją spadkową ze względu na wysoką konkurencję krajów o niższych kosztach pracy, głownie Indii i Chin. Jak wykazuje szereg badań empirycznych podejmowanych w wielu krajach najlepszą drogą do poprawy konkurencyjności wyrobów tekstylno-odzieżowych jest poprawa ich innowacyjności zarówno w sferze produkcji i technologii jak i nowoczesności produktów i ich lepszego dostosowania do indywidualizujących się w coraz większym stopniu potrzeb odbiorców. Wiele firm, zwłaszcza odzieżowych, najsilniej narażonych na konkurencję firm azjatyckich o niskich kosztach pracy, chcąc utrzymać się na rynku, wybrało strategię outsourcingu jako swego rodzaju innowacji organizacyjnej. W książce innowacje produktowe zostały zaprezentowane na przykładzie takich rynków wyrobów tekstylno-odzieżowych, jak rynek tekstyliów dekoracyjnych, technicznych i medycznych oraz rynek odzieży ochronnej i sportowej. Książka jest adresowana do pracowników i studentów Uniwersytetów i Uczelni Technicznych, jak również do środowiska biznesu działającego na rynku tekstylno-odzieżowym w kraju i za granicą.
  • Pozycja
    Identyfikacja procesu dziania na szydełkarkach
    (Polska Akademia Nauk. Oddział w Łodzi, 2008) Kowalski, Krzysztof Józef; Wojnarowski, Józef
  • Pozycja
    Innovative materials & technologies in made-up textile articles and footwear
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Frydrych, Iwona; Pawłowa, Maria; Gniotek, Krzysztof; Bakar, Mohamed
  • Pozycja
    Strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw odzieżowych na rynku europejskim
    (Wydawca: ,,Śląsk" Sp. z o.o. Wydawnictwo Naukowe, 2006) Grandys, Ewa; Nowak, Alojzy Z.; Więźlak, Włodzimierz
    [...] Praca składa się z czterech rozdziałów, w których przedstawiono: • W rozdziale 1 dokonano przeglądu zapoznanych strategii marketingowych oraz ich zakresów podmiotowych. Analizę wykonano w sposób selektywny, z uwzględnieniem możliwości prezentowanych strategii do wykorzystania w przedsiębiorstwach odzieżowych. Elementy teoretyczne zostały skonfrontowane z praktyką gospodarczą polskich przedsiębiorstw odzieżowych. • Analiza w poprzednim rozdziale byłaby niecelowa, gdyby w rozdziale 2 nie ukazano procesu tworzenia się europejskiego rynku tekstylnego, jego uwarunkowań wynikających z porozumień Światowej Organizacji Handlu oraz produktywności i kosztów osobowych rynku odzieżowego poszczególnych krajów Unii Europejskiej. • W rozdziale 3 przedstawiono zakres stosowania wyspecjalizowanych metod analizy rynku i ich wykorzystania do podejmowania decyzji strategicznych. Po czym poprzez konfrontację teoretycznych elementów strategicznych skorelowanych z macierzą BCG (Boston Consulting Group), z rzeczywistymi decyzjami badanych zakładów konfekcjonujących ubiory ukazano rozbieżności, które mogą stanowić źródło niepowodzeń na JRE. Wykazano również, że polski przemysł odzieżowy nie jest homogeniczny. Wewnętrzne zróżnicowanie związane jest z rodzajem kreowanego produktu ( wyroby własne, usługa konfekcjonowania odzieży, łączenie obu form działania). Identyfikacja modelu organizacyjnego i związanych z nim metod pracy, skorelowanych z oferowanym produktem jest tematem drugiej części omawianego rozdziału. • W rozdziale 4 wykazano, że określenie i wdrożenie optymalnej strategii marketingowej w firmie odzieżowej przyczynia się do zwiększenia prawdopodobieństwa uzyskania przewagi konkurencyjnej na europejskim rynku odzieży. W tym celu poddano analizie wpływ stosowanych strategii w badanych firmach, na wyniki ich pracy. Konsekwencją tej analizy był podział badanych przedsiębiorstw na takie, w których rozpoczął się proces marginalizacji oraz na przygotowane do konkurowania na JRE. W rozdziale tym odrębnej analizie poddano działalność eksportową, zarówno wyrobów własnych jak i usług konfekcjonowania odzieży oraz zaprezentowano przykłady innych form ekspansji polskich przedsiębiorstw odzieżowych na rynki zagraniczne. Pozwoliło to na ukazanie korelacji pomiędzy rozwojem eksportu a uzyskaniem przewagi konkurencyjnej na rynku odzieży. Narzędziem wykorzystanym w tej części pracy była analiza SWOT. Z całą pewnością przedstawiony zakres pracy nie wyczerpuje w pełni obszernego spektrum zagadnień jakimi są strategie marketingowe polskich przedsiębiorstw odzieżowych na rynku Unii Europejskiej. Może to być przyczynkiem do dalszej kontynuacji badań w tym obszarze. Prezentowana praca powinna jednak umożliwić lepsze poznanie problematyki związanej z funkcjonowaniem tych przedsiębiorstw na europejskim rynku. Obiegowa wiedza z tego zakresu jest powierzchowna i zdezaktualizowana. [...]
  • Pozycja
    Rotacyjne wieloprzesmykowe formowanie nowego asortymentu tkanin
    (Polska Akademia Nauk, Oddział w Łodzi, 2007) Masajtis, Józef; Wojnarowski, Józef
  • Pozycja
    Palność polimerów i materiałów polimerowych
    (Wydawnictwa Naukowo-Techniczne, 2007) Janowska, Grażyna; Przygocki, Władysław; Włochowicz, Andrzej; Żuchowska, Danuta; Jantas, Roman
    [...] Książka składa się z 8 rozdziałów, z których każdy można rozbudować do obszernej monografii. W pierwszych trzech rozdziałach omówiono podstawowe prawa rządzące złożonymi procesami fizycznymi i chemicznymi decydującymi o dynamice palności polimerów. Dotyczą one zjawisk zapłonu i rozprzestrzeniania się płomieni przebiegających w sposób kontrolowany lub żywiołowy. Prawa te są wspólne dla wszystkich materiałów palnych, a więc paliw stałych, płynnych, gazowych i polimerów. Spalanie czy palenie materiałów jest bowiem chemiczną reakcją utleniania, przebiegającą z wydzielaniem ciepła. W rozdziale 4 omówiono zjawisko dymotwórczości polimerów oraz właściwości trujące dymów. Rozdział 5 zawiera dyskusję metod badań palności polimerów. Metody badawcze i przyrządy pomiarowe dostarczają informacji o przebiegu procesu spalania polimerów i decydują o postępie w badaniach mechanizmów palności tych materiałów. W okresie po 1960 r. w laboratoriach opracowano bardzo dużą liczbę środków zwiększających odporność polimerów na spalanie. Wiele spośród nich znalazło powszechne zastosowanie. Nadal są prowadzone intensywne poszukiwania nowych, coraz bardziej skutecznych antypirenów. Rezultaty tych poszukiwań są prezentowane głównie w obszernej literaturze patentowej. Problemowi uniepalniania polimerów zostały poświęcone rozdziały 6 i 7. Ostatni, ósmy rozdział obejmuje podstawy nowoczesnej, niezwykle obiecującej dziedziny badań nanokompozytów polimerowych. Zdają się one spełniać marzenia badaczy poszukujących antypirenów. Nanoantypireny są dodawane w małych ilościach, wyróżniają się dużą skutecznością w uniepalnianiu polimerów. Dodatek ich poprawia właściwości użytkowe materiałów polimerowych.[...]
  • Pozycja
    Multimonomery : synteza, właściwości, zastosowanie
    (Polska Akademia Nauk, Oddział w Łodzi, 2007) Jantas, Roman; Włochowicz, Andrzej
    [...] W niniejszym opracowaniu omówiono zagadnienia związane z otrzymywaniem i charakterystyką fizykochemiczną oligomerycznych i polimerycznych wielofunkcyjnych układów zawierających boczne grupy funkcyjne różnego typu i charakterze, w których występują reaktywne podwójne wiązania >C=C< zdolne do polimeryzacji, kopolimeryzacji i nukleofilowej addycji alifatycznych amin oraz fotopolimeryzacji w stanie stałym. Analizowano wpływ wybranych parametrów na proces matrycowej polimeryzacji i kopolimeryzacji oraz na budowę powstających produktów. Wskazano również na możliwość wykorzystania multimonomerów jako związków sieciujących do wytwarzania sieci polimerowych o niekonwencjonalnej budowie i właściwościach.
  • Pozycja
    Modelowanie właściwości przędz bawełnianych na podstawie parametrów surowca
    (Polska Akademia Nauk. Oddział w Łodzi, 2005) Frydrych, Iwona; Masajtis, Józef
  • Pozycja
    60 lat Wydziału Włókienniczego 1947/48-2001, Wydziału Inżynierii i Marketingu Tekstyliów 2001-2007/08 Politechniki Łódzkiej : historia i osiągnięcia (lata 1997-2007)
    (Wydział Inżynierii i Marketingu Tekstyliów Politechniki Łódzkiej, 2007) Kopias, Kazimierz; Szosland, Janusz