Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Szajerman, Dominik"
Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Affective Pathfinding in Video Games(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2018) Daszuta, Marcin; Wróbel, Filip; Rynkiewicz, Filip; Szajerman, Dominik; Napieralski, PiotrTo allow player submerge in created environment of a video game, agents called Non-Player Characters (NPCs) should act believably. One of the most vital aspect, in case of NPCs is pathfinding. There are a few methods that allow change path finding algorithms to become more human-like. Yet, those are not considering many vital aspects of human decisions regarding path choosing. The main purpose of this paper is to present known approaches and show example of a new approach that wider considers psychological aspects of decision making in case of choosing a path.Pozycja A Memory Model for Emotional Decision-Making Agent in a Game(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2018) Rogalski, Jakub; Szajerman, DominikVirtual characters are an important part of many modern computer games. This paper describes a graph-based memory system designed for artificial agents that also simulate simple emotions. The system was tested using virtual simulation environment and it showed many new and desirable AI behaviours. These behaviours include simple preferences, reactions based on bot’s opinion of a stimuli or improvement of bot’s ability to find objects to interact with.Pozycja Weak Supervision in Enemy Detection Based on Computer Game Output Video Stream(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Rajtar, Jakub; Szajerman, DominikThis work contains a solution for image classification and enemy detection in the output video stream of a computer game. Weak supervision was used to achieve the goal. It shows that an image dataset with a certain number of incorrect classification labels can be used to correctly build a classification model that distinguishes between images containing and not containing an enemy. Based on the results of such classification stage and the use of class activation maps, a method for detecting enemies on positively classified images was proposed. The tedious process of image labeling, which is necessary for supervised learning, does not occur here.Pozycja Wizualizacja zjawisk topnienia i sublimacji(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Szajerman, Dominik; Red. nauk. Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej: Poniszewska-Marańda, Aneta; Yatsymirskyy, Mykhaylo; Napieralski, PiotrNiniejsza monografia dotyczy wizualizacji zjawisk topnienia i sublimacji, które są przejściem fazowym z ciała stałego odpowiednio do cieczy i gazu. Modelem granicy miedzy dwoma fazami jest powierzchnia międzyfazowa, dlatego topnienie i sublimacja mogą być rozpatrywane jako przesuwanie powierzchni międzyfazowej z towarzysząca mu wymiana ciepła. Wizualizacja omawianych zjawisk wymaga omówienia różnych jej aspektów – od sposobu reprezentacji danych graficznych, przez algorytmy przetwarzania tych danych i ich optymalizacje, problemy renderingu czasu rzeczywistego, po metody weryfikacji jej wyników. Wymienione kwestie zostały zebrane w niniejszej ksiażce.