Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Kosucki, Andrzej"
Teraz wyświetlane 1 - 7 z 7
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Badania eksperymentalne zaworu ciśnieniowego o zmodyfikowanej konstrukcji(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Olejnik, Maciej; Kosucki, AndrzejW artykule przedstawiono badania eksperymentalne dynamiki hydrostatycznego układu napędowego sterowanego rozdzielaczem, zasilanego pompą o stałej wydajności jednostkowej i wyposażonego w zawór ciśnieniowy o zmodyfikowanej konstrukcji. Przedstawiono schematy konstrukcyjny i ideowy zaworu i opisano zasadę jego działania. Badania przeprowadzone na eksperymentalnym stanowisku badawczym umożliwiły uzyskanie charakterystyk statycznych i dynamicznych zaworu zmodyfikowanego. Określono wpływ współczynnika dławienia oraz natężenia przepływu na działanie zaworu zmodyfikowanego. Przedstawiono także porównanie charakterystyk statycznych zaworu zmodyfikowanego i zaworu o zwyczajnej konstrukcji.Pozycja Badanie transportu ładunków przy wykorzystaniu skojarzonych ruchów mechanizmów suwnic pomostowych.(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Kosucki, AndrzejW pracy omówiono sposób sterowania suwnicą przy transporcie ładunków od punktu oraz związane z tym zagadnienia różnych sposobów kojarzenia ruchów roboczych mostu i wózka. Przedstawione zostały modele dynamiczne zarówno mechanizmów jazdy suwnic, jak i układów falownikowych zasilających te mechanizmy oraz modele wiotko podwieszonych ładunków. Przedstawiono badania weryfikacyjne modeli przeprowadzone na specjalnie przygotowanych stanowiskach badawczych. Przedstawiono wyniki badań symulacyjnych i eksperymentalnych mechanizmów jazdy dźwignic oraz ich ruchów skojarzonych. W przypadku badań symulacyjnych omówiono i zbadano możliwości pracy mechanizmów jazdy w różnych trybach pracy, jak np. wyszukiwanie niekolizyjnej drogi, kompensacja ukosowania, czy sterowanie ruchami suwnicy z wykorzystaniem ładunku. Istotnym, omówionym problemem jest zagadnienie ładunku długiego, któremu poświęcono odrębny rozdział. Jest to przypadek skojarzonych ruchów, obejmujący pracę dwóch suwnic transportujących wspólnie ładunek. Opracowano oraz zweryfikowano model długiego ładunku dla ruchu w płaszczyźnie pionowej zawierającej jego dłuższą oś. Model taki, po wprowadzeniu różnych funkcji wymuszających ruch punktów zaczepienia lin, pozwala na określenie charakteru zachowania się ładunku w czasie ruchów roboczych. Przedstawiono przykładowe próby minimalizowania wahań poprzez odpowiednie kojarzenie ruchów punktów zaczepienia. Zaproponowano układ regulacji położenia punktu zaczepienia transportowanego ładunku względem ładunku, który umożliwia sterowanie ruchami mechanizmów jazdy suwnicy oraz wózka poprzez ręczne wychylenie ładunku Za pomocą opracowanych i zweryfikowanych eksperymentalnie modeli przeprowadzono szereg badań symulacyjnych istniejących układów sterowania oraz układów zaproponowanych do rozwiązania takich problemów jak ukosowanie, jazda suwnic z długimi ładunkami oraz ruchy dostawcze mechanizmów jazdy rozumiane jako sterowanie suwnicą za pomocą wychylania ładunku (w zakresie udźwigów określonym obowiązującymi przepisami). Przedstawione modele są modelami rzeczywistej suwnicy, wrażliwymi na kierunek ruchu całego układu oraz dobrze odwzorowującymi zjawiska w czasie ruchów roboczych suwnic pomostowych.Pozycja The Dynamic Model of Plane Mechanism with Variable Ratio.(Lodz University of Technology. Faculty of Mechanical Engineering. Department Division of Dynamics., 2016) Cink, Jacek; Kosucki, AndrzejThe paper contains the proposal how to reduce many–elements plane mechanism with one degree of freedom to chosen axis or line as one–element model of mechanism. Mostly the place of reduction is driving element in rotary motion (for example, shaft of electric motor) or element in linear motion (for example, piston rod of hydraulic cylinder). The way of determining reduced load and reduced mass of the model is described. Presented mathematical description let determine: firstly, required driving torque or force to provide the suitable acceleration when loads of element are known and secondly, the acceleration (angular or linear) of driving element as result of known driving torque or force and loads of element.Pozycja Payload Oscillations Minimization via Open Loop Control.(Lodz University of Technology. Faculty of Mechanical Engineering. Department Division of Dynamics., 2017) Kosucki, AndrzejThe results of tests of payload oscillations, forced by linear control function which allows to minimize payload sway after acceleration phase and after overhead crane stopping are presented in this paper. The analysis of solution of this problem has been carried out. The algorithm of operation for real drive system which takes into account the possibilities of driving of an overhead crane is also presented. The impact of inaccuracies of measurement of the ropes length on minimizing a displacements of payload during the duty cycle is shown as well. The correctness of the method is confirmed by results both simulation and experimental tests.Pozycja Problemy rozwoju maszyn roboczych(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Kosucki, AndrzejObszary tematyczne Konferencji obejmują zagadnienia logistyki, modelowania, projektowania, badań, eksploatacji, automatyzacji, diagnostyki oraz mechatroniki.Pozycja Wybrane metody kształtowania prędkości mechanizmów jazdy w celu minimalizacji wahań ładunku(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Cink, Jacek; Kosucki, AndrzejW pracy opisano sposób sterowania prędkością mechanizmu według metody CST. Dla opracowanego i zweryfikowanego eksperymentem modelu wózka suwnicowego z napędem i zawieszonym na linach ładunkiem przeprowadzono badania symulacyjne, porównując sterowanie metodą CST ze sterowaniem według funkcji trapezowej zapewniającej wytłumienie wahań ładunku w ruchu ustalonym oraz po zakończeniu całego ruchu roboczegoPozycja Wybrane metody kształtowania prędkości mechanizmów jazdy w celu minimalizacji wahań ładunku(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2015) Cink, Jacek; Kosucki, AndrzejThe method CST of speed control of mechanism is described in the paper. For experimentally verified model of carriage with load suspended on ropes and driving traversing mechanism the simulation tests are done. The control CST and trapezoidal control function, providing damping of load oscillations during steady motion and after all working motion, are compared.