Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Pozycja
    Marketing w handlu i usługach
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2007) Otto, Jacek; Olczak, Artur; Red. nauk. Wydz. : Lewandowski, Jerzy; Penc, Józef; Urbaniak, Maciej
    [...] Głównym celem książki jest przedstawienie podstaw teoretycznych marketingu w handlu i usługach, uwzględniając przy tym kontekst zagadnień ogólniejszych, uniwersalistycznych, które mogą pomóc lepiej zrozumieć charakter zmian i nowych trendów w marketingu, których nie sposób pominąć. Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzenia do problematyki handlu i usług oraz ich roli i funkcji, jakie pełnią w nowoczesnej gospodarce. Starano się uwypuklić przede wszystkim nowe kierunki i zmiany zachodzące w obu sektorach w kontekście otoczenia międzynarodowego. W rozdziale drugim poświęcono uwagę głównie czynnikom i uwarunkowaniom, które mają istotny wpływ na wybór określonej koncepcji działań marketingowych w handlu i usługach. Zawarte tutaj rozważania dotyczą także budowania „wartościowych" relacji z klientami. Dla ich kształtowania i zarządzania nimi nieodzowne staje się wprowadzanie systemów typu CRM. Rozdział trzeci przybliża istotę koncepcji marketingu relacji oraz podstawowe instrumenty tej koncepcji, takie jak: jakość, marketing wewnętrzny, komunikacja interaktywna, programy lojalności. W ostatnim rozdziale zaprezentowano wybrane działania marketingowe stosowane w handlu. Omówione zostały przede wszystkim kluczowe elementy marketingu w handlu detalicznym, takie jak: lokalizacja, wizerunek firmy handlowej, zadania personelu sprzedaży oraz metody i techniki zarządzania merchandisingiem. Rozważania zawarte w tym rozdziale zostały uzupełnione przedstawieniem nowych form organizacji przedsiębiorstw handlowych działających w strukturach sieciowych. Publikacja jest przeznaczona głównie dla studentów uczelni ekonomicznych, szczególnie kierunków zarządzania i marketingu. Może być również przydatna osobom pracującym w sektorze handlu i usług. Autorzy wyrażają nadzieję, iż książka okaże się pożyteczną lekturą i spotka się z życzliwym przyjęciem.
  • Pozycja
    E-sprzedaż w zarządzaniu relacjami z klientem - wyniki badań
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Walasek, Robert
    Głównym celem referatu jest próba scharakteryzowania wpływu nowoczesnych technik e-sprzedaży na tworzenie długookresowych partnerskich związków z klientami. W opracowaniu przedstawiono główne narzędzia współczesnej e-sprzedaży- wykorzystywane przez przedsiębiorstwa w celu maksymalizacji wartości dla konsumenta. Scharakteryzowano wartość wirtualnego rynku w Polsce oraz jego tendencje rozwojowe. Zaprezentowano również wywód i przedstawiono wyniki badania empirycznego dotyczące wykorzystania i wpływu różnego rodzaju technik e-sprzedaży na tworzenie dłuższych relacji z klientami, którzy współcześnie stanowią podstawowy zasób przedsiębiorstwa.