Wydział Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów / Faculty of Material Technologies and Textile Design / W4

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/4

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
  • Pozycja
    Introduction
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Laska-Leśniewicz, Anna; Malinowska-Olszowy, Monika
  • Pozycja
    Sustainable development and circular economy
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Laska-Leśniewicz, Anna; Malinowska-Olszowy, Monika
  • Pozycja
    Strategia marki - analiza rynku odzieży sportowej na jednolitym rynku europejskim
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2008) Malinowska-Olszowy, Monika; Wysokińska, Zofia; Płowiec, Urszula; Frydrych, Iwona
    Produkcja odzieży sportowej jest jedną z sił napędowych rozwoju tekstyliów tzw. inteligentnych, i właśnie z tego powodu może stać się jednym z nowoczesnych produktów eksportowych pozwalających na konkurencyjność na rynkach międzynarodowych. W tym właśnie kontekście szansą na rozwój polskich przedsiębiorstw jest wykorzystanie nowoczesnych technologii i wyrobów specjalnych typu high-tech. Rynek ten jest rynkiem "ewolucyjnym". Bardzo często, prowadząc różnego rodzaju badania nad nowymi włóknami o unikatowych właściwościach, ma się na uwadze ich przyszłe wykorzystanie jako odzieży sportowej. Wiele użytych technologii należy do najbardziej zaawansowanych na rynku. Rynek odzieży sportowej stwarza ogromne możliwości, ale jednocześnie wymaga ciągłego rozwoju, badań, nieustannej pracy nad doskonaleniem produktu oraz prawidłowo stosowanych narzędzi marketingowych. Ważne jest również znalezienie nisz rynkowych i zaistnienie w nich. Celem projektu jest analiza rynku odzieżowego, ze szczególnym uwzględnieniem rynku odzieży sportowej w Polsce w świetle wymagań stawianych przez Jednolity Rynek Europejski. Istotna jest przede wszystkim analiza i ocena strategii marki, stosowanej przez firmy w Polsce, z punktu widzenia ich skuteczności dla przedsiębiorstw oraz możliwości i umiejętności dostosowania działań polskich przedsiębiorców do uwarunkowań i funkcjonowania na rynku międzynarodowym. Analizie poddany został niezwykle wąski segment. Starano się poddać go obserwacji w możliwie wielu aspektach. Dlatego też praca nabrała charakteru interdyscyplinarnego, łącząc w sobie elementy włókiennictwa, ekonomii, zarządzania i marketingu, prawa, jak również elementy analizy statystycznej.
  • Pozycja
    Włókiennictwo 2020+
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2020) Malinowska-Olszowy, Monika
    Od ponad 2 lat Politechnika Łódzka wraz partnerami realizuje projekt Innowacyjne Włókiennictwo 2020+. Jego głównym celem jest zwiększenie stopnia konkurencyjności oraz umiędzynarodowienie badań naukowych w zakresie włókiennictwa. Pomysłodawcą i koordynatorem projektu jest prof. Izabella Krucińska, która jest dyrektorem Instytutu Materiałoznawstwa Tekstyliów i Kompozytów Polimerowych. Działania w projekcie zmieniły zarówno infrastrukturę Wydziału Technologii Materiałowych i Wzornictwa Tekstyliów, jak i rozwijają prowadzone tu badania.
  • Pozycja
    Rynek włókien celulozowych o właściwościach specjalnych w Polsce i na świecie : analiza marketingowa
    (Politechnika Łódzka. Katedra Włókien Sztucznych. Katedra Gospodarki Światowej i Marketingu, 2008) Łaszkiewicz, Bogumił; Koszewska, Małgorzata; Malinowska-Olszowy, Monika; Wysokińska, Zofia