2023, no. 1
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/4733
Przeglądaj
Pozycja Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie budowania marki pracodawcy(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Lendzion, JarosławAktualnie zauważane zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw przyczyniły się do wzrostu zainteresowania marką pracodawcy oraz metodyką jej tworzenia, a także unowocześnienia stosowanych przez firmy rozwiązań w tym obszarze zarządzania. Employer branding, marka pracodawcy, opisuje reputację pracodawcy jako miejsca pracy i jego propozycję wartości dla pracowników, w przeciwieństwie do bardziej ogólnej marki korporacyjnej i reputacji klientów. Efektywne dotarcie do kandydatów poszukujących pracy wymaga stosowania odpowiednich, dopasowanych do odbiorców narzędzi, które powinny uwzględniać doświadczenie i status kandydata, preferowane sposoby komunikowania się z otoczeniem, czy też wyznawane wartości życiowe. Szybki rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w procesie budowania marki pracodawcy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie sposobów włączenia mediów społecznościowych w proces budowaniu marki pracodawcy.