Journal of Management Challenges

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/3606

Journal of Management Challenges, to zbiór oryginalnych publikacji, dotyczących teorii i praktyki z dziedziny zarządzania i inżynierii produkcji w przedsiębiorstwach, wprowadzają czytelnika w świat innowacyjnych technologii, rozwiązań strategicznych niezbędnych do rozwoju istniejących i nowo powstających firm.



Journal of Management Challenges is a collection of original publications on the theory and practice in the field of management and production engineering in enterprises, introducing the reader to the world of innovative technologies, strategic solutions necessary for the development of existing and newly established companies.



Strona wydawcy : https://wydawnictwo.p.lodz.pl

Strona czasopisma : https://eczasopisma.p.lodz.pl/JMC

DOI : 10.34658/jmc



Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 10 z 12
  • Pozycja
    Projekt narzędzia usprawniającego proces kontroli niezgodności w zakładzie produkcyjnym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Jasiaczyk, Weronika; Staniec, Iwona; Depta, Adam
    Prowadzenie analizy procesów pod kątem niezgodności umożliwia przedsiębiorstwu ciągłe doskonalenie. Zbudowanie narzędzia w zakresie eliminacji niezgodności umożliwiającego kontrolę nad realizacją działań zapobiegawczych i akwizycję danych jest więc działaniem koniecznym. W literaturze przedmiotu mało jest przykładów pokazujących praktyczne zastosowanie metod Ishikawy, Pareto-Lorenza czy FMEA oraz stworzonych na ich podstawie narzędzi w zakładach produkcyjnych w celu usprawnienia procesu sterowania. Celem przedstawionych rozważań jest analiza procesu kontroli niezgodności w badanym zakładzie produkcyjnym, wskazanie przyczyn generujących największą liczbę zarejestrowanych niezgodności oraz zaprojektowanie narzędzia pozwalającego usprawnić dany proces i zminimalizować występowanie wad. W tym celu przedstawiono możliwości zastosowania metody Ishikawy, Pareto-Lorenza oraz FMEA.
  • Pozycja
    Academic burnout among higher education students
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Staniec, Iwona; Hanczka, Aleksandra; Szczygieł, Nina
  • Pozycja
    Specyfika pracy zdalnej i jej wpływ na pracownika
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Penc-Pietrzak, Ilona
    Praca zdalna w ostatnich latach stała się popularną i pożądaną formą na polskim rynku pracy. Została ona w dużym stopniu wymuszona przez pandemię COVID-19, jednak jej specyfika spowodowała, że wielu pracowników i pracodawców chciałoby ją utrzymać chociaż częściowo także po pandemii. Część pracowników nadal postrzega ją jako pewnego rodzaju przywilej i ułatwienie w realizowaniu obowiązków rodzinnych. Innym kojarzy się ona z pandemią i zakazem opuszczania mieszkania bez wyraźnej potrzeby. Ocena pracy zdalnej jest zatem subiektywna, uzależniona od zawodu i kwalifikacji wykonującego ją pracownika, jego sytuacji rodzinnej i zdrowotnej, a nawet miejsca zamieszkania. Opinie pracowników na ten temat stały się przedmiotem różnorodnych badań, w tym badań własnych autorki. Pokazują one, że istnieje duże zapotrzebowanie na tę formę pracy, jednak nie w pełnym wymiarze godzin. Najczęściej respondenci chcieliby pracować z domu 2-3 dni w tygodniu roboczym. Jest to zjawisko o tak dużej skali, że istnieje potrzeba szybkiego uregulowania przepisów dotyczących pracy zdalnej. Prawdopodobnie nastąpi to w najbliższym czasie, gdyż projekt przepisów wprowadzających zmiany w Kodeksie pracy trafił już do sejmu.
  • Pozycja
    Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie budowania marki pracodawcy
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Lendzion, Jarosław
    Aktualnie zauważane zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw przyczyniły się do wzrostu zainteresowania marką pracodawcy oraz metodyką jej tworzenia, a także unowocześnienia stosowanych przez firmy rozwiązań w tym obszarze zarządzania. Employer branding, marka pracodawcy, opisuje reputację pracodawcy jako miejsca pracy i jego propozycję wartości dla pracowników, w przeciwieństwie do bardziej ogólnej marki korporacyjnej i reputacji klientów. Efektywne dotarcie do kandydatów poszukujących pracy wymaga stosowania odpowiednich, dopasowanych do odbiorców narzędzi, które powinny uwzględniać doświadczenie i status kandydata, preferowane sposoby komunikowania się z otoczeniem, czy też wyznawane wartości życiowe. Szybki rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w procesie budowania marki pracodawcy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie sposobów włączenia mediów społecznościowych w proces budowaniu marki pracodawcy.
  • Pozycja
    Harmonogramowanie wizyt za pomocą aplikacji Booksy
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Kiciński, Mateusz; Depta, Adam; Staniec, Iwona
    Osiągnięcie upragnionego sukcesu przez każdego przedsiębiorcę jest możliwe dzięki wykorzystaniu podstawowych funkcji zarządzania, którymi są: planowanie, organizowanie, koordynowanie i motywowanie. W dzisiejszych czasach, mimo rosnących wymagań klientów i pracowników, pomocne może okazać się wykorzystanie nie tylko nowych technologii, rozumianych jako nowoczesne maszyny na liniach produkcyjnych czy urządzenia do wykonywania zabiegów, ale także aplikacje mobilne dostępne na smartfonach. Aplikacje mobilne nie muszą służyć wyłącznie rozrywce – obecnie coraz więcej małych, średnich i dużych przedsiębiorstw korzysta z nich w celu ułatwienia sobie pracy i budowania relacji z klientami. Tworzenie własnej aplikacji często wiąże się z niską wydajnością oraz bardzo wysokimi kosztami, na które nie mogą sobie pozwolić przedsiębiorstwa z sektora MŚP. Najczęstszą wadą takiej aplikacji jest również brak integracji z innymi systemami, co obecnie daje przewagę konkurencyjną. Na rynku aplikacji mobilnych istnieje wiele rodzajów oprogramowania, które można wykorzystać w abonamencie pozwalającym na modyfikację danego programu do wymaganych preferencji firmy. Aplikacje mobilne stają się podstawowym narzędziem ułatwiającym nie tylko zarządzanie biznesem, ale także zarządzanie relacjami z klientami.
  • Pozycja
    Wdrożenie koncepcji 3M w przedsiębiorstwie produkcyjnym
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2020) Szymański, Grzegorz; Grzesiak, Mateusz
    Wdrażanie poszczególnych aspektów modelu 3M powinno odbywać się w odpowiedniej kolejności i przy ciągłej analizie wyników z innych stosowanych metod LM. Ponadto minimalizacja lub nawet niwelacja strat w modelu 3M to racjonalne rozwiązanie, które ogranicza lub optymalizuje zadania generujące koszty całego systemu produkcyjnego. Niższe koszty produkcji, elastyczność systemu produkcji oraz stabilność i powtarzalność procesów sprawiają, że przedsiębiorstwo jest konkurencyjne na rynku, dzięki jakościowym produktom i niskim kosztom. Ważne jest jednak, aby brać pod uwagę perspektywę klienta i zidentyfikować główne obszary strat modelu 3M.
  • Pozycja
    Standardy działania uczelni w zakresie ochrony wiedzy i bezpieczeństwa informacji
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2020) Szefliński, Piotr
    Problem ochrony, czy szerzej zarządzania wiedzą jako wartością dostrzega coraz więcej uczelni, choć jest to proces powolny. Niemałą wagę do tego zagad­nienia przywiązuje od dawna literatura przedmiotu, zwracając przy tym uwagę na trudność zdefiniowania samego pojęcia wiedzy, związanych z nią pojęć, takich jak: dane, informacja czy mądrość i ich wzajemnych relacji. Dlatego w pierwszej części artykułu przedstawiony jest szerzej zarys problematyki zarządzania wiedzą, opracowany na podstawie dostępnej literatury.
  • Pozycja
    Dojrzałość jako pochodna wybranych mikrofundamentów orientacji strategicznych – rekonesans w sektorze maszyn rolniczych
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2020) Niewiadomski, Przemysław
    W coraz większym stopniu menedżerowie uświadamiają sobie, iż nastąpiło fundamentalne przewartościowanie orientacji w zarządzaniu, w zakresie celów operacji i procesów funkcjonowania. Proces zmian dokonuje się na kilku płaszczyznach: strukturalnej, systemów pracy, kompetencji, technologii, procedur organizacyjnych czy strategii. W związku z powyższym wielu badaczy i praktyków zarządzania zastanawia się nad istotą, mechanizmami kreowania i granicami strategii. Część propozycji ogranicza się do reakcji, inne tylko do adaptacji przedsiębiorstwa do zmieniających się warunków, jeszcze inne ograniczają się wyłącznie do zmian lub zasobów pozostających w dyspozycji przedsiębiorstwa. Rozważania prowadzone przez autora niniejszej pracy podążają w kierunku rozpoznania strategicznych tendencji przedsiębiorstw wytwórczych działających w polskim sektorze maszyn rolniczych; zmienia się bowiem model ich funkcjono­wania.
  • Pozycja
    The determinants of biotechnology development by academic entrepreneurship and spin-off companies in the commercialization process of scientific research results in Poland
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2020) Mrozowski, Paweł
    Innovative sectors of high technology are considered as one of the most important elements of the modern economy. The biotechnology industry perfectly fulfills the criteria of belonging to sectors of this type, and by some researchers [1] its development is considered indispensable for the functioning of modern economy. In technologically advanced industries, progress is impossible without access to knowledge and innovation, the most important source of which are research and development (R&D) institutions – both parts of companies and state research and educational entities (higher education institutions).
  • Pozycja
    Apprenticeship: trends experiences and expectations of Kumasi Suame magazine informal industrial enclave in Ghana
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2020) Amrago, Donald; Dachniewski, Marcel; Danquah, Bright
    Apprenticeship is a system of learning a craft or trade from one who is engaged in it and of paying for instruction for a given number of years of work. The practice was known in ancient Babylon, Egypt, Greece and Rome, as well as modern Europe and to some extent the United States of America. It was typical in the medieval Europe for a master craftsman to agree to instruct a young man, to give him shelter, food and clothing to work for the master for a given time. The apprentice after this becomes a journey person who will work for the master for wages, or he/she sets up as master him/herself.