Artykuły (WOiZ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/182
Przeglądaj
4 wyniki
collection.search.results.head
Pozycja Koncepcja dynamicznych kompetencji jako paradoks w zarządzaniu(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Penc-Pietrzak, IlonaKoncepcja dynamicznych kompetencji stanowi paradoks w zarządzaniu, ponieważ bazuje na dwóch pozornie wykluczających się elementach: sztywnych rutynach organizacyjnych i dynamicznych kompetencjach. Rutyny zapewniają powtarzalność i stabilność działań, natomiast dynamiczne kompetencje umożliwiają elastyczne dostosowanie się firmy do wymogów otoczenia. Autorka stawia tezę, że w turbulentnym otoczeniu przedsiębiorstwa powinny wykorzystywać dynamiczne kompetencje dla zdobycia i utrzymania przewagi konkurencyjnej, w sposób rutynowy zmieniając rutyny organizacyjne. Zależności między tymi elementami autorka prezentuje w proponowanym modelu powstawania kompetencji dynamicznych.Pozycja European Standards Implementation in the Area of Occupational Health and Safety in Polish Enterprises(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Boczkowska, Katarzyna; Znajmiecka-Sikora, MartaThe aim of the study is to analyze how Polish employers fulfill their responsibilities in terms of providing safe and healthy working conditions, including: standards for risk assessment, and adaptation of machinery to legal requirements. The research was conducted by questioning 2000 economic entrepreneurs and based on the results from the questionnaire prepared by the expert team. The results prove that, despite the adjustment of Polish law to EU standards, Polish employers still do not adequately fulfill their obligations in terms of occupational health and safety . Moreover, the study shows that implementation of the OSH management system supports the implementation of existing legislation related to safety at work.Pozycja Ekosystemy innowacji a system zarządzania innowacjami w przedsiębiorstwie(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Blażlak, Robert; Mazurek, BogdanObecnie w obszarze rozwoju innowacji nie chodzi już tylko o innowacje w rozumieniu tworzenia towarów czy usług, które zapewniałyby firmom zwrot z inwestycji, ale także o takie działania o charakterze innowacyjnym, które zwiększałyby dobrobyt społeczny oraz stymulowały rozwój społeczeństw. Jednakże, aby było to możliwe, muszą zaistnieć dwa czynniki. Jednym jest sprawnie funkcjonujący i wspierający procesy innowacyjne w firmach ekosystem innowacji. Drugim adekwatny do przyjętej przez przedsiębiorstwa strategii działania system zarządzania innowacjami. Celem referatu jest analiza funkcjonowania systemów zarządzania innowacjami w obszarze ekosystemów innowacji w świetle przeprowadzonych badań własnych oraz danych statystycznych.Pozycja Sposoby i determinanty postrzegania przez pracowników wykonywanej pracy(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Baruk, Agnieszka IzabelaW artykule przedstawiono zagadnienia związane z postrzeganiem pracy przez wykonujących ją pracowników. Zwrócono uwagę na skutki pozytywnego i negatywnego stosunku pracowników do pracy. Analiza statystyczna wyników badań pierwotnych za pomocą metody analizy korespondencji pozwoliła na określenie występowania zależności między postrzeganiem pracy i trzema wybranymi zmiennymi z obszaru relacji wertykalnych. Wszystkie analizowane zależności były statystycznie istotne. Najsilniejsza zależność występowała między postrzeganiem pracy a stylem zarządzania, natomiast relatywnie słabsze zależności zidentyfikowano w przypadku tej samej zmiennej kolumnowej i dwóch pozostałych zmiennych, jakimi były sposób traktowania podwładnych i poczucie wywierania wpływu na losy przedsiębiorstwa. Zidentyfikowanie tych zależności i ich hierarchiczne uporządkowanie jest ważną wskazówką dla pracodawców, umożliwiającą właściwe kształtowanie środowiska pracy.