Artykuły (WOiZ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/182
Przeglądaj
2 wyniki
collection.search.results.head
Pozycja Ocena poziomu spełnienia wymogów w zakresie publikowania wyników, przechowywania dokumentów w polskich uczelniach technicznych w świetle badań empirycznych(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Wiśniewska, MałgorzataArtykuł przedstawia wyniki badań przeprowadzonych w polskich uczelniach technicznych w zakresie bezpieczeństwa przetwarzanych informacji. W artykule przedstawione zostały wnioski z badań dotyczących spełnienia wymogów w zakresie publikowania wyników i przechowywania dokumentów w uczelniach, m.in. podejście uczelni do organizacji bezpieczeństwa w zakresie gromadzenia i przechowywania informacji dotyczących obsługi procesu dydaktycznego, zbierania danych studentów, pracowników uczelni itp. Wyniki badań w tym obszarze wskazują, że uczelnie starają się wdrażać podstawowe zasady ochrony informacji, jednak stosują wybiórczo niektóre zasady ochrony informacji w tym zakresie i najczęściej czynią to w oparciu o bliżej nieokreślone i niekompletne standardy.Pozycja Rola naczelnego kierownictwa w procesie kontroli zarządczej w publicznych szkołach wyższych(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Kapuścińska, Karolina Zofia; Matejun, MarekJednym z zadań kierownictwa naczelnego szczebla jest prowadzenie działań kontrolnych zapewniających realizację wyznaczonych celów. W jednostkach sektora publicznego działania te wiążą się z wprowadzeniem procesu kontroli zarządczej. Dotyczy to również publicznych szkół wyższych, które realizują ważne społecznie i gospodarczo zadania związane z kształceniem kadr i prowadzeniem działalności naukowej. Wdrożenie kontroli zarządczej związane jest tu z podjęciem wielu działań, za które odpowiedzialność ponoszą rektorzy. Biorąc to pod uwagę jako cel artykułu wyznaczono prezentację działań podejmowanych przez naczelne kierownictwo publicznych szkół wyższych w procesie wdrażania systemu kontroli zarządczej. W opracowaniu przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych z wykorzystaniem metody badania dokumentów w 50 publicznych uczelniach z całej Polski.