Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Rajkiewicz, Mieczysław"
Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja The maintenance rationalization(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2009) Kostrzewa, Agnieszka; Rajkiewicz, MieczysławPozycja Problemy racjonalizacji wdrażania systemów zarządzania jakością(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Rajkiewicz, MieczysławW artykule przedstawiono najbardziej istotne, kluczowe wymagania Systemów Zarządzania Jakością wdrożenie których warunkuje racjonalne działanie każdej organizacji. Zaprezentowano typowy ujęty czasowo i problemowo proces wdrażania tych systemów w praktyce gospodarczej z uwzględnieniem właściwej kolejności działań. Określono konieczne do racjonalnego opracowania i wdrożenia etapy prac oraz wskazano na zagrożenia, jakie mogą się pojawić przy wdrożeniu, skutkujące ich złym działaniem w przyszłości. Korzystając z własnych badań i obserwacji praktyki gospodarczej, przybliżono również koszty realizacji takiego przedsięwzięcia, przyjmując jako modelowe, przedsiębiorstwo zatrudniające od 10-50 pracowników w jednej lokalizacji. W kosztach realizacji przedsięwzięcia uwzględniono często pomijane koszty pracy pracowników angażowanych z wewnątrz organizacji.Pozycja Safety management for products and packaging(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Rajkiewicz, Mieczysław; Zwoliński, ŁukaszThe paper outlines the general requirements of the health management system in the production of packaging for food products by PN EN 15593:2010. It also presents the survey results carried out among customers regarding their demand for product packaging and testing the level of knowledge of quality management systems and hygiene in production and packaging for food products.Pozycja Tendencje zmian w systemach zarządzania. Problemy integracji oraz wdrożenia.(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Rajkiewicz, Mieczysław; Mikulski, RobertW wielu firmach dążenie do doskonałości opiera się na stosowaniu filozofii TQM lub wymagań standardów ISO. W warunkach polskiej gospodarki ten trend firmy rozpoczęły od 1993 roku, kiedy to w Polsce po raz pierwszy opublikowano normy dotyczące zapewnienia jakości serię PN-EN ISO 9000: 1993. Pierwsze wdrożenia wymagań norm miały miejsce w Polsce w 1994 roku. Od tego momentu rozpoczyna się w wielu firmach systematyczne działania prowadzące do wdrażania tłumaczonych na język polski i publikowanych przez Polski Komitet Normalizacyjny światowych wydań standardów ‒ dotyczących zarządzania jakością. Wymagania norm są systematycznie modyfikowane przez ISO, a to wymusza również wdrożenia zmienionych wymagań nowych standardów w okresie trzech lat od ich opublikowania. Jak wynika z badania powodów wdrożenia standardów, uzyskanie certyfikatu bezpośrednio przekłada się na poprawę systemu zarządzania w organizacji, pozyskanie nowych klientów, poprawę pozycji na konkurencyjnym rynku, a nawet ograniczenie kosztów jej funkcjonowania. W obecnym czasie, kiedy bardzo ciężko pozyskać klientów, menedżerowie muszą odpowiedzieć na pytanie, co mogą jeszcze zrobić, aby utrzymać się na rynku. Aby poprawić jakość, wiele organizacji już dawno wdrożyło nie tylko systemy zarządzania jakością, takie jak popularne ISO 9001, ale także tzw. branżowe systemy zarządzania jakością np. branży motoryzacyjnej, spożywczej, lotniczej czy kolejowej. Jako jeden z celów pracy przyjęto przedstawienie historii rozwoju tych poszczególnych systemów w Polsce.Pozycja Zarządzanie i bezpieczeństwo w łańcuchu żywnościowym.(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Lodz University of Technology. Faculty of Organization and Management.; Politechnika Łódzka. Wydział Organizacji i Zarządzania.; Walaszczyk, Anna; Jałmużna, Irena; Lewandowski, Jerzy; Antosik, Milena; Grądzki, Ryszard; Greta, Marianna; Rajkiewicz, Mieczysław; Sekieta, MarekOddajemy w Państwa ręce monografię naukową, która jest owocem Międzynarodowej Konferencji Zarządzania Produkcją i Opakowań (ICPM-PP2016), pod tytułem „Zarządzanie i bezpieczeństwo w łańcuchu żywnościowym”. Problematykę przedstawioną w monografii charakteryzuje powszechność i aktualność tematu, podyktowana dużym zainteresowaniem społeczeństwa oraz zmieniającymi się uwarunkowaniami, w tym trendami czy normatywami prawnymi. Zarządzanie bezpieczeństwem żywności to także obszar obarczony wieloma barierami funkcjonowania, między innymi możliwością odtworzenia historii wyrobu żywnościowego czy procesem fałszowania żywności. Żywność to bardzo odpowiedzialny przedmiot działalności dla wszystkich uczestników łańcucha żywnościowego, poczynając od producentów pierwotnych, a kończąc na sprzedawcy wyrobu konsumentowi. O ważności tematu zarządzania bezpieczeństwem żywności świadczyć może chociażby coraz więcej standardów opracowywanych w odniesieniu do tego tematu w skali międzynarodowej. Proces globalizacji wymusza standaryzację działań w zakresie na przykład transportu czy magazynowania żywności, która w połączeniu ze społeczną odpowiedzialnością zapewnia społeczeństwu bezpieczne wyroby żywnościowe.