Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Ptak, Anna"
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece?(Politechnika Łódzka, 2010) Ptak, AnnaBiblioteka Politechnika Łódzkiej w dniach 15-17 czerwca 2010 roku była gospodarzem czwartej już edycji cyklicznej konferencji naukowej. W trzydniowym spotkaniu udział wzięło około 110 osób. głównie dyrektorów i pracowników krajowych bibliotek szkół wyższych, pracowników naukowych z polskich ośrodków naukowych, a także gości z zagranicy.Pozycja Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece? IV Konferencja Biblioteki Politechniki Łódzkiej (Łódź, 15-17 czerwca 2010 r.)(Stowarzyszenie EBIB, 2010) Ptak, AnnaW dniach 15–17 czerwca Biblioteka Politechniki Łódzkiej była gospodarzem czwartej cyklicznej konferencji naukowej. W trzydniowym spotkaniu wzięło udział około 110. osób, głównie dyrektorów i pracowników krajowych bibliotek szkół wyższych, pracowników naukowych z polskich ośrodków naukowych, a także gości z zagranicy. Przewrotny temat konferencji „Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece?” był bodźcem do dyskusji zarówno na temat ekonomii działania bibliotek (np. optymalizacji kosztów zakupu źródeł informacji), jak i na temat rosnących zagrożeń ich funkcji informacyjnej. Referaty prezentowane podczas obrad zostały wyselekcjonowane przez Komitet Naukowy w składzie: prof. dr hab. Radosław Gaziński (Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego), dr hab. Jadwiga Woźniak-Kasperek (Uniwersytet Warszawski; Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych), doc. dr Zdzisław P. Szkutnik (Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych w Poznaniu).Pozycja E-learning na Politechnice Łódzkiej - czyli o Wirtualnym Kampusie słów kilka(Politechnika Łódzka, 2011) Ptak, AnnaOd kilku miesięcy w Politechnice Łódzkiej realizowany jest projekt nazwany "Wirtualnym Kampusem PŁ", znany pod skrótową nazwą "WIKAMP". Jego celem jest stworzenie w naszej uczelni elektronicznego systemu wraz z platformą programową, służącego do wspierania i prowadzenia zajęć w systemie kształcenia na odległość. Co prawda w PŁ już od kilku co najmniej lat funkcjonowały na różnych wydziałach podobne systemy, jednak WIKAMP ma za zadanie integrować rozproszone zasoby i stanowić jeden spójny system uczelniany.Pozycja Struktury organizacyjne nowoczesnych bibliotek uczelnianych(Library of the Lodz University of Technology, 2010) Gajda, Izabela; Ptak, AnnaProgress in information technologies and access to information change an image of scientific libraries. Traditional library activities such as acquisition, cataloging and circulation of print books and journals, if do not play a marginal role, experience a significant constraint. A basic trend in the library activity is the acquisition and circulation of electronic resources as well as creation of these resources in the form of digital libraries or institutional repositories. However, this does not exhaust new directions of activity in which libraries are involved. Engagement in a process of issuing electronic student cards or support (or even administration) of university e-learning systems are other examples. These functional changes in libraries are not followed by organizational changes. Most often libraries still function within structures which existed many years ago. It seldom happens that there are, for example, electronic resources divisions or departments. The aim of this paper is to present a review of organizational structures that function in modern Polish and foreign libraries. Not only possible organizational changes will be shown, but also what kinds of activities are being implemented in present-day libraries.Pozycja Wirtualny Kampus Politechniki Łódzkiej - rola biblioteki(Stowarzyszenie EBIB, 2011) Niezabitowska, Sylwia; Ptak, AnnaPostęp cywilizacyjny, upowszechnienie nowych technologii informatycznych stawiają przed uczelniami nowe wyzwania. Tradycyjne metody przekazywania wiedzy coraz częściej wspierane są nowoczesnymi rozwiązaniami elektronicznymi. Coraz więcej uczelni, zarówno państwowych, jak i prywatnych, wykorzystuje e-learning jako nowoczesną formę przekazywania wiedzy. Władze Politechniki Łódzkiej, dostrzegając potrzebę nowych rozwiązań w edukacji, ogłosiły w 2010 r. konkurs na przygotowanie koncepcji wdrożenia w skali uczelni systemu wspomagania kształcenia na odległość. Celem pracy jest prezentacja ogólnych założeń wdrażanego projektu Wirtualny Kampus Politechniki Łódzkiej oraz przedstawienie roli Biblioteki PŁ, która w założeniu ma pełnić funkcję uczelnianego centrum zarządzania Wirtualnym Kampusem.Pozycja Współpraca bibliotek systemu biblioteczno-informacyjnego wybranych uczelni technicznych ze środowiskiem naukowym w świetle badań ankietowych(Library of the Lodz University of Technology, 2008) Masikowska, Krystyna; Malec, Aneta; Ptak, Anna; Ignaczak, BeataTematem artykułu jest współpraca bibliotek wchodzących w skład systemu biblioteczno-informacyjnego ze środowiskiem uczelni. Referat oparto na badaniach ankietowych przeprowadzonych w bibliotekach 18 uczelni technicznych w Polsce. W badaniach i referacie uwzględniono biblioteki filialne, wydziałowe, instytutowe, katedr i studiów. Uznano, że właśnie te biblioteki, choćby ze względu na usytuowanie (najczęściej na terenie jednostek organizacyjnych) i specyfikę księgozbiorów, są najbliżej potrzeb użytkowników. Celowo pominięto biblioteki główne. W ankietach zawarto pytania o współpracę bibliotek ze środowiskiem naukowym w zakresie gromadzenia, opracowania i udostępniania zbiorów oraz informacji naukowej, a także budowania pozytywnych relacji na poziomie bibliotekarz – użytkownik. Wyniki badań pozwoliły ustalić, jak przebiega współpraca czy jest korzystna dla stron i w jakich formach się przejawia.