Logo repozytorium
Zbiory i kolekcje
Wszystko na DSpace
  • English
  • Polski
Zaloguj
Nie pamiętasz hasła?
  1. Strona główna
  2. Przeglądaj wg autorów

Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Pietruszka, Maria"

Wpisz kilka pierwszych liter i kliknij przycisk przeglądania
Teraz wyświetlane 1 - 6 z 6
  • Wyników na stronę
  • Opcje sortowania
  • Pozycja
    Head-coupled perspective in computer games
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2013) Szkudlarek, Michał; Pietruszka, Maria
    This work presents the new method of interaction in computer application, especially firstand third-person player games. The new control technique called “Head-Aim” is based on Head-Coupled Perspective imagery method and can be used as an independent method of aiming in games as alternative to conventional targeting (with use of popular control devices like computer mouse or gamepad) or combined with them, extending their functionality and interaction realism. Proposed pointing method can also be used in non-game application to allow people control them even if they are unable to use regular control devices. Effectiveness of Head-Aim technique was compared with convetional methods of aiming in specially designed game named “Facepace”. Promising results of these tests are presented. Also a robust, fast and computationally cheap method of head tracking is proposed. Presented algorithm combines background subtrakction and new color-based tracking method enabling tracking user’s head under various lightning conditions. Method allows Head-Coupled Perspective technique to be performed without latencies even with use of a low quality webcam and enables viewing scene in 3D (and use of presented Head Aim method) on every machine, without use of glasses or special devices.
  • Pozycja
    Interactive 3D architectural visualization with semantics in web browers
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2012) Książek, Marcin; Pietruszka, Maria
    This paper focuses on rendering, and access to visual and descriptive information about the digital architectural models on the Web. It was proposed to reach these contents with a help of deep linking, which allows to access to different views and descriptions from both the internal navigation system or from the browser, or search engine. Along with the HTML5 and WebGL it allows updating the link during the exploration of a virtual model, and remembers to re-use. Although all the methods were tested on architecture's models, it can be used in other interactive 3D applications.
  • Pozycja
    Natural User Interfaces (NUI): review
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2012) Glonek, Grzegorz; Pietruszka, Maria
    The article summarizes and systematizes knowledge concerning natural user interfaces. The most important facts related to this problem have been supplemented with examples of possible practical use of such type of human-computer communication. Moreover, the article contains descriptions of three most popular controllers: Microsoft Kinect, Nintendo Wii and Sony Move.
  • Pozycja
    Systoliczne przetwarzanie sygnałów cyfrowych
    (Akademicka Oficyna Wydawnicza EXIT, Warszawa, 2007) Kwapisz, Marcin; Lichy, Krzysztof; Lipowska-Nadolska, Ewa; Pietruszka, Maria
    Ogromne zapotrzebowanie na szybkie techniki przetwarzania dużej liczby danych, przyczyniło się do powstania dotychczas nieznanych koncepcji algorytmów czasowo-przestrzennych, jak również nowych rozwiązań sprzętowych wynikających z rozwijającej się w wielkim tempie technologii światowych. Jednym z rozwiązań, są specjalnego typu układy tzw. tablice systoliczne (ang. systolic arrays). Tablice systoliczne są to układy wieloprocesorowe specjalnych zastosowań, w których algorytmy czasowo-przestrzenne są ściśle dopasowane do architektury sprzętu. Wydajność obliczeniowa tablic systolicznych jest wynikiem przetwarzania równoległego i potokowego. Monografia jest podzielona na trzy części. Pierwsza omawia podstawowe algorytmy systoliczne w zastosowaniu do zagadnień algebry macierzy, mnożenia i dzielenia wielomianów, operacji splotu, dyskretnych transformat i sztucznych sieci neuronowych. Część druga omawia wykorzystanie grafów zależności i grafów przepływu sygnałów do projektowania tablic systolicznych . Oparta jest na opracowanej oryginalnej metodzie projektowania układów VLSI. Część trzecia przedstawia podstawowe cechy jakimi powinny charakteryzować się tablice systoliczne dla zagadnień morfologii matematycznej. Monografia przeznaczona jest dla studentów, doktorantów oraz specjalistów w zakresie różnych dyscyplin naukowych, np. informatyków i elektroników, którzy zajmują się przetwarzaniem sygnałów i ich zastosowaniem.
  • Pozycja
    Szybkie algorytmy adaptacyjne przekształceń trygonometrycznych
    (Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Puchała, Dariusz; Red. nauk. Wydziału Fizyki Technicznej, Informatyki i Matematyki Stosowanej: Poniszewska-Marańda, Aneta; Pietruszka, Maria; Lipiński, Piotr
    Na treść niniejszej monografii składa się opis szybkich algorytmów adaptacyjnych dla numerycznego obliczania przekształcenia Fouriera w postaci całkowej. Jako kwadratury całkowania numerycznego wykorzystano znane dyskretne przekształcenia trygonometryczne w postaci dyskretnego przekształcenia Fouriera oraz dyskretnych przekształceń kosinusowych i sinusowych drugiego i czwartego rodzaju. Przedstawione szybkie algorytmy adaptacyjne dają możliwość obliczania zadanego pasma widma sygnału zgodnie z kryterium: dokładność- cz as realizacji obliczeń . W ramach monografii rozważa się jednocześnie przypadki sygnałów jedno- i dwuwymiarowych. Proponowane podejście może jednak zostać z powodzeniem rozszerzone na większą licz bę wymiarów.
  • Pozycja
    The effect of contrasting selected graphical elements of a web page on information retrieval time
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2009) Stobińska, Magdalena; Pietruszka, Maria
    As online presence plays an increasingly important role in corporate success, the high usability of a company’s website becomes one of its most valuable assets. The time required to reach the needed information, which plays a key role among the many factors that influence a website’s usability, depends to a significant degree on the site’s design. The perception of the visual aspects of design is in turn influenced by various so-called “visual means”. This term encompasses a range of methods, procedures or techniques of using elements of graphical design to achieve the desired effect, which should be applied according not only to the informational content of the site, but also to the designer’s overall vision, i.e. the graphical layout of the site. Therefore, it can be said that a usable website design is largely dependent on the site’s composition, understood as maintaining the appropriate relations between its form and content. One of methods for increasing the visibility of a given graphical element is highlighting its distinctness, difference from other elements. This method is called contrasting. This article presents the methodology and a discussion of the results of original research into the impact of contrasting chosen text elements on the home page of a website on the time needed by a user to reach the information "privileged" by such a procedure.

oprogramowanie DSpace copyright © 2002-2025 LYRASIS

  • Polityka prywatności
  • Umowa użytkownika
  • Prześlij uwagi
Logo repozytorium COAR Notify