Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Lendzion, Jarosław"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Studia podyplomowe jako element koncepcji Lifelong Learning(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Lendzion, JarosławWspółczesne społeczeństwo i gospodarka, charakteryzują się tym, że następują w nim niezwykle dynamiczne zmiany, a wiedza ma priorytetowe znaczenie. Zatem człowiek, nie chcąc dopuścić do dezaktualizacji posiadanej wiedzy, powinien nieprzerwanie, przez całe życie się uczyć. Przeobrażenia wynikające z powstania społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy nie dotyczą tylko edukacji, ale wszystkich obszarów funkcjonowania jednostki, w tym pracy. Wiedza i wykształcenie staje się jednym z kluczowych zasobów kapitału społecznego i stanowi jeden z najistotniejszych warunków zapewniających jednostce efektywne funkcjonowanie. Wykształcenie umożliwia łatwiejsze radzenie sobie w sytuacjach ekstremalnych i szybsze przystosowanie się do zmian. Dynamika zmian wymusza ponowne uczenie się, zmianę kompetencji. Niniejszy artykuł przedstawia miejsce, rolę i znaczenie studiów podyplomowych w kontekście idei uczenia się przez całe życie.Pozycja Wykorzystanie mediów społecznościowych w procesie budowania marki pracodawcy(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2023) Lendzion, JarosławAktualnie zauważane zmiany w otoczeniu przedsiębiorstw przyczyniły się do wzrostu zainteresowania marką pracodawcy oraz metodyką jej tworzenia, a także unowocześnienia stosowanych przez firmy rozwiązań w tym obszarze zarządzania. Employer branding, marka pracodawcy, opisuje reputację pracodawcy jako miejsca pracy i jego propozycję wartości dla pracowników, w przeciwieństwie do bardziej ogólnej marki korporacyjnej i reputacji klientów. Efektywne dotarcie do kandydatów poszukujących pracy wymaga stosowania odpowiednich, dopasowanych do odbiorców narzędzi, które powinny uwzględniać doświadczenie i status kandydata, preferowane sposoby komunikowania się z otoczeniem, czy też wyznawane wartości życiowe. Szybki rozwój mediów społecznościowych sprawił, że stały się one jednym z najważniejszych narzędzi wykorzystywanych w procesie budowania marki pracodawcy. Celem niniejszego artykułu jest przedstawienie sposobów włączenia mediów społecznościowych w proces budowaniu marki pracodawcy.Pozycja Wyzwania dla zarządzania zasobami ludzkimi w sytuacji przemian na rynku pracy(Wydawnictwo Media Press, 2008) Stankiewicz-Mróz, Anna; Lendzion, Jarosław; Penc, Józef; Listwa, Tadeusz; Szmidt, Czesław[...] Zarządzający mają świadomość, że łatwiej znosi fluktuacje koniunktury oraz lepiej odpowiada na wyzwania globalizacji firma, której przypisać można walor elastyczności. Jest ona niewątpliwie korzystna dla organizacji, jednak w referatach prezentowanych w tym opracowaniu zadawane jest pytanie, czy elastyczność może oznaczać także korzyści dla pracowników oraz, czy taka firma może być odpowiedzialna społecznie. Zaprezentowane powyżej zagadnienia zostały ujęte w czterech rozdziałach niniejszej monografii. Pierwszy poświęcony jest diagnozie aktualnych problemów występujących na rynku pracy. Instytucje rynku pracy muszą poradzić sobie z ostrymi dysproporcjami, z jednej strony poszukiwanymi i często przepracowanymi ponad miarę pracownikami, z drugiej zaś funkcjonowaniem dużych, często biernych grup pozostających bez pracy. Rozdział druga pracy zawiera opracowania prezentujące działania z zakresu szeroko rozumianego motywowania kadr. Proces ten może być realizowany modelowe, ale występują także szereg dysfunkcji w tym zakresie. Kolejny rozdział pracy koncentruje się na kwestiach związanych z zarządzaniem karierami oraz rozwojem pracowników o wysokim potencjale. Ta szczególna kategoria pracowników wiedzy stanowi wartość organizacyjną, ale także wyzwanie dla procesu zarządzania zasobami ludzkimi. Jest bowiem szczególnie wrażliwa na kwestie niewłaściwego motywowania. W ostatnim rozdziale pracy przedstawiono wyzwania i kierunki zmian w praktykach zarządzania zasobami ludzkimi, przed którymi stają współczesne orgamzacJe. Konkurencyjne wynagrodzenie, atrakcyjne bonusy i programy rozwoju to jednak niekiedy za mało, aby zatrzymać najcenniejszych pracowników w firmie, zwłaszcza na konkurencyjnym rynku pracy, gdzie konkurencja odbywa się poprzez oferowanie warunków pracy maksymalnie dopasowanych do indywidualnych potrzeb. Należy pamiętać, że pracownicy przywiązują dużą wagę do „ludzkich" aspektów środowiska pracy, a relacje z kierownikami mają decydujące znaczenie. Jednym z wyzwań dla działów HR jest więc rozwijanie umiejętności interpersonalnych menedżerów liniowych. Poruszane w poszczególnych referatach problemy stanowić mogą inspiracje do dalszych rozważań i badań nad tą problematyką w przyszłości.