Show simple item record

dc.contributor.advisorWysokińska, Zofia
dc.contributor.authorMalinowska-Olszowy, Monika
dc.date.accessioned2021-06-24T09:40:05Z
dc.date.available2021-06-24T09:40:05Z
dc.date.issued2008
dc.identifier.citationMalinowska-Olszowy M., Strategia marki - analiza rynku odzieży sportowej na jednolitym rynku europejskim. W: Zeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Włókiennictwo, Vol. 64, No. 1013, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2008, s. 107-117, ISSN 0076-0331, doi: 10.34658/tex.2008.64.107-117.
dc.identifier.issn0076-0331
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/11652/3658
dc.identifier.urihttps://doi.org/10.34658/tex.2008.64.107-117
dc.description.abstractProdukcja odzieży sportowej jest jedną z sił napędowych rozwoju tekstyliów tzw. inteligentnych, i właśnie z tego powodu może stać się jednym z nowoczesnych produktów eksportowych pozwalających na konkurencyjność na rynkach międzynarodowych. W tym właśnie kontekście szansą na rozwój polskich przedsiębiorstw jest wykorzystanie nowoczesnych technologii i wyrobów specjalnych typu high-tech. Rynek ten jest rynkiem "ewolucyjnym". Bardzo często, prowadząc różnego rodzaju badania nad nowymi włóknami o unikatowych właściwościach, ma się na uwadze ich przyszłe wykorzystanie jako odzieży sportowej. Wiele użytych technologii należy do najbardziej zaawansowanych na rynku. Rynek odzieży sportowej stwarza ogromne możliwości, ale jednocześnie wymaga ciągłego rozwoju, badań, nieustannej pracy nad doskonaleniem produktu oraz prawidłowo stosowanych narzędzi marketingowych. Ważne jest również znalezienie nisz rynkowych i zaistnienie w nich. Celem projektu jest analiza rynku odzieżowego, ze szczególnym uwzględnieniem rynku odzieży sportowej w Polsce w świetle wymagań stawianych przez Jednolity Rynek Europejski. Istotna jest przede wszystkim analiza i ocena strategii marki, stosowanej przez firmy w Polsce, z punktu widzenia ich skuteczności dla przedsiębiorstw oraz możliwości i umiejętności dostosowania działań polskich przedsiębiorców do uwarunkowań i funkcjonowania na rynku międzynarodowym. Analizie poddany został niezwykle wąski segment. Starano się poddać go obserwacji w możliwie wielu aspektach. Dlatego też praca nabrała charakteru interdyscyplinarnego, łącząc w sobie elementy włókiennictwa, ekonomii, zarządzania i marketingu, prawa, jak również elementy analizy statystycznej.pl_PL
dc.description.abstractIntegration with European Union is connected with the necessity to adjust Polish light industry to functioning on common market, which requires mostly enhancing competitiveness of products. So far, the results of restructuring process have been inadequate for stable function of the sector. It is necessary to introduce a strategy which will show the right path of preparing and enterprises to compete on Single European Market. The aim of the article is to see whether Polish sportswear producers carry out a successful brand strategy and other marketing actions in order to compete on Single European Market. To do so, empirical studies using questionnaires were carried out among Polish sportswear producers. Thanks to this paper it is possible to specify the direction of future changes and actions, for clothing industry to have a chance for rebuilding and taking a strong position both in Poland an abroad. Another aim is to increase awareness among businessmen that a strong brand is the most precious company`s asset and it should be placed on top of the list, dominating in managing a company.en_EN
dc.language.isoplpl_PL
dc.publisherWydawnictwo Politechniki Łódzkiejpl_PL
dc.publisherLodz University of Technology Pressen_EN
dc.relation.ispartofZeszyty Naukowe Politechniki Łódzkiej. Włókiennictwo, Vol. 64, No. 1013, Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, Łódź 2008, ISSN 0076-0331.
dc.rightsFair use conditionen_EN
dc.rightsDla wszystkich w zakresie dozwolonego użytkupl_PL
dc.subjectodzież sportowapl_PL
dc.subjectodzież ochronnapl_PL
dc.subjectstrategia markipl_PL
dc.subjectmarkapl_PL
dc.subjectrynek europejskipl_PL
dc.subjectsportswearen_EN
dc.subjectprotective clothingen_EN
dc.subjectstrategy of branden_EN
dc.subjectbranden_EN
dc.subjectEuropean marketen_EN
dc.titleStrategia marki - analiza rynku odzieży sportowej na jednolitym rynku europejskimpl_PL
dc.title.alternativeStrategy of brand - analysis of sportswear market on single European marketen_EN
dc.typeArtykułpl_PL
dc.typeArticleen_EN
dc.rights.licenseLUT Licenseen_EN
dc.rights.licenseLicencja PŁpl_PL
dc.contributor.reviewerPłowiec, Urszula
dc.contributor.reviewerFrydrych, Iwona
dc.page.numbers. 107-117
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.34658/tex.2008.64.107-117
dc.identifier.doi10.34658/tex.2008.64.107-117


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record