Wydział Elektrotechniki, Elektroniki, Informatyki i Automatyki / Faculty of Electrical, Electronic, Computer and Control Engineering / W2

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/2

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
  • Pozycja
    Prediction of Natural Image Saliency for Synthetic Images
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2021) Rudak, Ewa; Rynkiewicz, Filip; Daszuta, Marcin; Sturgulewski, Łukasz; Lazarek, Jagoda
    Numerous saliency models are being developed with the use ofneural networks and are capable of combining various features and predicting the saliency values with great results. In fact, it might be difficult to replace the possibilities of artificial intelligence applied to algorithms responsible for predicting saliency. However, the low-level features are still important and should not be removed completely from new saliency models. This work shows that carefully chosen and integrated features, including a deep learning based one, can be used for saliency prediction. The integration is obtained by using Multiple Kernel Learning. This solution is quite effective, as compared to a few other models tested on the same dataset.
  • Pozycja
    Informatyka i edukacja. Problematyka gier komputerowych i inne zagadnienia wybrane
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2010) Romanowski, Andrzej; Sankowski, Dominik; Niedźwiedziński, Marian; Mosorow, Włodzimierz
    Oddajemy w Państwa ręce publikację będącą zbiorem zagadnień związanych z nowoczesnymi technologiami informatycznymi, które mogą zostać zaprzęgnięte do służby w edukacji. Edukacja zaś, jest filarem zarówno społeczeństwa informacyjnego, jak i nowoczesnej gospodarki opartej na wiedzy. Myślą przewodnią, która legła u podstaw niniejszego opracowania, jest zaprezentowanie stanu rozwoju technologii i narzędzi informatycznych w szerokim kontekście możliwości ich wykorzystania w edukacji, symulacji czy badaniach rozwojowych. Umiejętne wykorzystanie zdobyczy informatycznych pozwala uatrakcyjnić proces nauczania, a także uczynić go bardziej efektywnym. Teza ta, w opinii autorów, powinna być prawdziwa dla każdego szczebla edukacji, w tym szczebli najwyższych, zarówno kierunków technicznych, jak i innych. Zagadnienia poruszone w monografii skupiają się wokół analizy różnych aspektów gier komputerowych oraz innych wybranych zagadnień w kontekście edukacyjnym, a także na przykładach wykorzystania w praktyce prezentowanych technologii. Książka adresowana jest do praktyków oraz badaczy tematyki zastosowania i rozwoju technik wspomagających nauczanie oraz narzędzi dydaktycznych opartych na nowoczesnych technologiach informatycznych. Zachęcamy do sięgnięcia po tę pozycję także programistów zainteresowanych tworzeniem tzw. serio us games, nauczycieli akademickich związanych z informatyką, pasjonatów wykorzystania gier komputerowych w nauczaniu, naukowców, badaczy i specjalistów związanych z nowoczesną pedagogiką oraz innowacyjną dydaktyką. Celem niniejszego opracowania jest również promowanie współpracy Technologii i Edukacji z możliwie szerokim zakresem dyscyplin naukowych oraz przedmiotów nauczania, a także rozpowszechnianie wiedzy i doświadczeń na temat Nowych Technologii w zastosowaniu do Edukacji we wszelkich dziedzinach. angielskie