Zarządzanie i innowacje u progu XXI wieku

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/4694

PREFACE (by Dominik Malinowski ; Joanna Sośnicka)

,,Zarządzanie i innowacje u progu XXI wieku to monografia, która stanowi powrót do tradycji akademickich spotkań i dyskusji. Jej zasadniczą wartością jest to, że inicjatywa takiej publikacji wypływa od grupy studentów związanych z kołami naukowymi, czyli od najmłodszych pasjonatów nauki. [...] Zarządzanie i innowacje u progu XXI wieku to zbiór analiz na temat dynamicznie zmieniającego się świata, który wymaga namysłu. Szeroki zakres zagadnień zawartych w tym tomie daje nadzieję, że mogą być one pomocne w rozwiązywaniu trudnych problemów zarządzania przyszłości.

,,Management and innovation at the threshold of the 21st century is a return to the tradition of academic meetings and discussions. The book’s greatest value is that it comes from a group of students associated with academic circles, that is, from the youngest enthusiasts of learning. [...] Management and innovation at the dawn of the 21st century is a return to the tradition of academic meetings and discussions. It is a collection of analyses on selected topics that affect people and organizations, resulting from technical solutions and representing the perspective of the younger generation in the operation of organizations and the functioning of the surrounding reality. The changing world requires reflection and the wide range of issues contained in this volume gives hope that they can be helpful in solving difficult management problems of the future.

CONTENTS

1. Ekonomia późnoscholastyczna z klasyczna myśl liberalna Lichomska-Milewska E. ........................................................................................ 8
2. Od czerwieni do turkusu – refleksja na temat kultury organizacyjnej i młodych pokoleń Moskalski S., Burlikowska E. ........................................................................................ 18
3. Komunikacja niewerbalna jako element budowania wizerunku Silkina K. ........................................................................................ 28
4. Koncepcja zasobów niematerialnych w cyklu życia przedsiębiorstwa przyszłości Arszułowicz N. ........................................................................................ 36
5. Potencjał zastosowania technologii blockchain w obszarze relacji z interesariuszami Kwiecień K. ........................................................................................ 46
6. Istotność niepozorności, czyli rozważania o smart contracts Mętrak T. ........................................................................................ 56
7. Zarządzanie systemami opartymi o sztuczną inteligencję w teorii i praktyce Urbaniak-Mastalerz I. ........................................................................................ 66
8. Uczenie się organizacyjne w oparciu o Zespoły Scrumowe Piwowarczyk Z. ........................................................................................ 84
9. Zdalna edukacja - ku innowacji czy zagrożeniu? Waszkiewicz I., Bryk D. ........................................................................................ 95
10. Znaczenie osoby lidera w efektywnym zarządzaniu zespołem wykonującym pracę zdalną Uram P., Wilk A. ........................................................................................ 106
11. Skłonność firm rodzinnych do korzystania z rozwiązań pomocowych podczas pandemii COVID-19 Raczyńska E., Swałek A. ........................................................................................ 118
12. Zmiany preferencji zakupowych artykułów sportowych w wyniku pandemii COVID-19 Kożuch D. ........................................................................................ 131
13. Finansowanie sportu profesjonalnego w Polsce przez samorządy terytorialne Grabowski A. ........................................................................................ 140
14. Wyzwania zrównoważonego rozwoju dla zarządzania branżą spożywczą Majtczak M. ........................................................................................ 150
15. Realizacja badań naukowych w zakresie efektywności kształcenia metodą QEEG Prauzner T., Prauzner K. ........................................................................................ 160
16. Telemedycyna jako przełom systemu ochrony zdrowia Kida-Witek A., Ziemlińska A. ........................................................................................ 173
17. Sieci Bayesa w kontekście przewidywania toksyczności związków chemicznych Baran K. ........................................................................................ 181
18. Projekt techniczny Sondy Akwizycji Głosu SAGv2 Liwska A., Szyłak A. ........................................................................................ 190
19. Algorytmy sterowania sygnalizacją świetlną w procesie optymalizacji stanu skrzyżowań komunikacyjnych w miastach Malinowski D., Labuch J. ........................................................................................ 202
20. Determinanty implementacji usługi IT Korpula W., Szymański G. ........................................................................................ 214
21. W świecie współczesnej techniki – w stronę etyki odpowiedzialności Sośnicka J. ........................................................................................ 230

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Pozycja
    Determinanty implementacji usługi IT
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2022) Korpula, Wojciech; Szymański, Grzegorz
    The quality of implementing IT services may be differentiated on the market. Nowadays, we have broad access to technology and scientific literature that support company strategies. What makes the difference is the KPI of IT service implementation, including (1) Time to deliver, (2) Cost, (3) Risk management, (4) Flexibility in implementation to react to global drivers (e.g. epidemic) during delivery. The purpose of this article is to answer questions regarding the components of service delivery. A good understanding of each stage and any related risks is crucial. Each phase has been described in detail with its associated challenges, starting with analysing the customer’s request and how IT companies can respond. The prepared analysis of the individual elements of the process is the basis for preparing the order fulfillment document. Once the customer and company have signed off, there will be more information on transitioning to the delivery team. In the delivery part of this document, we will dive into the implementation details. Descriptions of available and practically used methodologies and standards are provided. The summary will collect the results of the incorrectly addressed needs during the project, such as a wrong tool or methods used to deliver it.