Łódź U Like 2018 : 10. Ogólnopolskie Seminarium Naukowe Studentów Architektury : zobaczyć, dotknąć, doświadczyć, przeżyć, opowiedzieć : monografia 

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/2767

SPIS TREŚCI

1. Wizyta u Mistrza – Mies van der Rohe, Farnsworth House, Plano, Illinois, USA. Maj 2018 Gawłowski P. ........................................................................................ 11
2. Doświadczanie architektury a wyjazdy studialne Kurek J. ........................................................................................ 21
3. Od „Mafii Kwiatowej” do „Łowców Detali” – popularyzacja dziedzictwa architektonicznego na przykładzie inicjatywy „Łódzki detal” Nowakowska M. ........................................................................................ 31
4. Wczesna chrześcijańska architektura sakralna w Starej Dongoli Drab M. ........................................................................................ 45
5. Rola projektanta we współczesnym świecie Grabowski M. ........................................................................................ 53
6. Jak zagospodarować przestrzeń w centrum miasta tak, aby zachować walory środowiskowe, a jednocześnie nadążać za postępem cywilizacyjnym? Kosińska K., Kosińska K. K. ........................................................................................ 59
7. Na historycznym szlaku parków łódzkich Kroc T. ........................................................................................ 65
8. Tragiczne losy modernistycznych hoteli w Chorwacji. Hotel Marjan w Splicie, hotel Belvedere w Dubrowniku, hotele w kurorcie Kupari Kruczek D. ........................................................................................ 73
9. Co łączy przemysł gier komputerowych z branżą architektoniczną – czyli nowe technologie prezentacji projektów Kulik Z., Niedźwiedzki J., Wujek A. ........................................................................................ 81
10. Raport z XX Wyprawy Naukowej Studentów Architektury Politechniki Łódzkiej w Karpaty Wschodnie – Huculszczyzna 2018 Strzelczyk M., Lis P. ........................................................................................ 87
11. Ulica Włókiennicza – manifest przemian centrum Łodzi Sowała A., Mejer J. ........................................................................................ 97
12. Urban Laboratory – Laboratorium miejskie Ostrowska M. ........................................................................................ 105
13. Przyjaźń polsko-ukraińska – współpraca Łódź-Winnica 2.0 Ostrowska M., Strzałka M. ........................................................................................ 117
14. Dziesięć lat dyskusji nad rewitalizacją śródmieścia Kalisza Rabiega M. ........................................................................................ 131
15. Ochrona dziedzictwa kulturowego na przykładzie architektury drewnianej południowej Polski Stadnicka B. ........................................................................................ 139
16. Zachwyt czy przerażenie, czyli co czuje Europejczyk w chińskim mieście? Stępczyńska-Motyl W. ........................................................................................ 151
17. Miejskie cmentarze zabytkowe w południowo-wschodniej Polsce – problematyka ochrony Sznajder M. ........................................................................................ 163

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Pozycja
    Co łączy przemysł gier komputerowych z branżą architektoniczną – czyli nowe technologie prezentacji projektów
    (Lodz University of Technology Press, 2019) Kulik, Zuzanna; Niedźwiedzki, Jakub; Wujek, Adrianna; Barek, Radosław
    W poniższym artykule autorzy starają się udowodnić, że branża architektoniczna coraz intensywniej przenika się z branżą gier komputerowych, zyskując coraz to ciekawsze formy prezentacji. Wraz z rozwojem sprzętu komputerowego i wzrostem możliwości przeciętnego PC pojawiła się możliwość prezentacji projektów architektonicznych w wirtualnej rzeczywistości (VR). To pozwoliło na projektowanie w 3D i udostępnianie użytkownikom pomieszczeń tak, aby mogli poczuć się, jakby rzeczywiście byli w budynku lub jego otoczeniu, jeszcze zanim zacznie się budowa. Mówi się, że współcześnie ważniejsza jest prezentacja projektu, niż sam projekt, bowiem to na jej podstawie i chwilowego wrażenia inwestor podejmuje decyzję, który projekt i które biuro wybrać. Dlatego też wirtualna rzeczywistość jako forma przedstawiania projektu jest szalenie ważna, gdyż może stanowić o ogromnej przewadze korzystających z niej architektów, a w niedalekiej przyszłości wręcz być po prostu warunkiem koniecznym skutecznego funkcjonowania na rynku usług architektonicznych.