Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 5 z 5
  • Pozycja
    Marketing w handlu i usługach
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2007) Otto, Jacek; Olczak, Artur; Red. nauk. Wydz. : Lewandowski, Jerzy; Penc, Józef; Urbaniak, Maciej
    [...] Głównym celem książki jest przedstawienie podstaw teoretycznych marketingu w handlu i usługach, uwzględniając przy tym kontekst zagadnień ogólniejszych, uniwersalistycznych, które mogą pomóc lepiej zrozumieć charakter zmian i nowych trendów w marketingu, których nie sposób pominąć. Książka składa się z czterech rozdziałów. Rozdział pierwszy ma charakter wprowadzenia do problematyki handlu i usług oraz ich roli i funkcji, jakie pełnią w nowoczesnej gospodarce. Starano się uwypuklić przede wszystkim nowe kierunki i zmiany zachodzące w obu sektorach w kontekście otoczenia międzynarodowego. W rozdziale drugim poświęcono uwagę głównie czynnikom i uwarunkowaniom, które mają istotny wpływ na wybór określonej koncepcji działań marketingowych w handlu i usługach. Zawarte tutaj rozważania dotyczą także budowania „wartościowych" relacji z klientami. Dla ich kształtowania i zarządzania nimi nieodzowne staje się wprowadzanie systemów typu CRM. Rozdział trzeci przybliża istotę koncepcji marketingu relacji oraz podstawowe instrumenty tej koncepcji, takie jak: jakość, marketing wewnętrzny, komunikacja interaktywna, programy lojalności. W ostatnim rozdziale zaprezentowano wybrane działania marketingowe stosowane w handlu. Omówione zostały przede wszystkim kluczowe elementy marketingu w handlu detalicznym, takie jak: lokalizacja, wizerunek firmy handlowej, zadania personelu sprzedaży oraz metody i techniki zarządzania merchandisingiem. Rozważania zawarte w tym rozdziale zostały uzupełnione przedstawieniem nowych form organizacji przedsiębiorstw handlowych działających w strukturach sieciowych. Publikacja jest przeznaczona głównie dla studentów uczelni ekonomicznych, szczególnie kierunków zarządzania i marketingu. Może być również przydatna osobom pracującym w sektorze handlu i usług. Autorzy wyrażają nadzieję, iż książka okaże się pożyteczną lekturą i spotka się z życzliwym przyjęciem.
  • Pozycja
    Marketing relacji. Koncepcja i stosowanie.
    (C.H. Beck, 2004) Otto, Jacek; Sznajder, Andrzej
    [...] Zmiany zachodzące w otoczeniu marketingowym firm, nasilająca się konkurencja, coraz częściej określana mianem hiperkonkurencji, postępujące nasycenie wielu rynków, coraz bardziej zindywidualizowane oczekiwania konsumentów oraz niezwykły rozwój technologii informacyjnych powodują, iż koncepcja marketingu relacji nie tylko nie straciła nic na aktualności, ale wręcz przeciwnie - postrzegana jest jako kluczowy paradygmat współczesnego marketingu. W niniejszym wydaniu wprowadzone zostały zmiany, które poszerzają ujęcie znane z pierwszej edycji. Z istotniejszych wymienić należy opracowanie nowego szóstego rozdziału, dotyczącego systemów zarządzania relacjami z klientem oraz zamieszczenie dodatkowych opisów zastosowań marketingu relacji w rozdziale siódmym, które mogą stanowić twórczą inspirację dla polskich menedżerów. Ponadto poprawiono błędy dostrzeżone w pierwszym wydaniu i uaktualniono szereg danych. Książka pojawia się również w nowym formacie, m.in. powiększona została czcionka, co powinno uczynić ją bardziej czytelną i przyjazną dla odbiorcy[...]
  • Pozycja
    Proces decyzyjny i zarządczy w Unii Europejskiej – znaczenie systemu agencyjnego
    (Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2016) Greta, Marianna; Otto, Jacek; Musiał-Paczkowska, Alicja; Hryniewiecki, Dariusz; Grębosz, Magdalena; Lewandowski, Krzysztof
    This study has been devoted to the agency system of the European Union and its place and role in the decisional and management process of this integration grouping. The content of this monograph has been divided into six chapters – five of them describe the EU agencies; chapter I has an introductive character and presents the description of the EU institutional system. In the following chapters (i.e. II, III, IV, V and VI) one can find a detailed description of a genesis, organizational structure, goals and functions of the Community agencies, foreign policy and security agencies, agencies for domestic affairs and judicature and executive agencies. To illustrate goals and functions, the decisional and management activities of the EU agencies have been presented as a decentralized structures supporting EU institutional system, member states and their citizens. The deepening of the integration process has caused, that the agencies have become an indispensible element of the whole institutional system. The agencies have been entrusted with numerous and various tasks depending on the agency`s type. In this way they secure a sophisticated knowledge, beginning from the quality of our professional life and environment, through basic rights, services for the society and the industry, finishing on security, justice and application of the structural aid. All these issues are present in this monograph.
  • Pozycja
    The European Union (EU) co-deciding and co-governing authorities - knowledge and evaluation in the opinion of the Poles.
    (2014) Greta, Marianna; Otto, Jacek; Tomczak-Woźniak, Ewa
    This study concerns the co-decision and co-governing system basing on the European Commission (EC) and the European Parliament (EP) as an example. However, it is not a direct description of functions of these institutions but a presentation of results of empirical studies, including respondents’ knowledge about the EC and EP functioning. In the study the following thesis were verified: awareness and knowledge of the EU institutions is greater in the border regions because of participation in the process of euroregionalisation; level of knowledge about the integration is related to education, the higher and more comprehensive it is, the greater the understanding of the institutionalization of integration; residents of urban areas have greater knowledge about integration than people who live in rural areas.
  • Pozycja
    Customer Behaviours towards Co-Branded Products of the Textile Industry
    (Instytut Biopolimerów i Włókien Chemicznych (IBWCh) , Łódź, Polska, 2014) Grębosz, Magdalena; Otto, Jacek
    Companies from the textile sector seek new methods of market expansion and increasing brand value. These methods include brand extension, brand licensing, acquisition of patent rights and co-branding, that is the strategy of double branding products when two distinct partner brand names are used on one product. Different studies show that the influence of co-branding on the behaviour of the consumer and their perception of products is high. For the authors, it was important to demonstrate the impact of co-branding on customer preferences concerning textile products for the example chosen. The aim of the research was to identify behaviours of consumers from the Lodz Voivodeship (Poland) when a co-branding strategy is used. As was proved in the study, the consumers give priority to a co-branded textile product in relation to a classic textile product. However, at the same time, those consumers do not give priority to a more expensive co-branded textile product in relation to the classic textile product. As was also proved in the study, the preferences of different groups of customers are not the same and the demographic, socio-professional and geographical characteristics of customers influence their behaviour towards the example of a co-branded textile product.