Wydział Organizacji i Zarządzania / Faculty of Organization and Management / W8

Stały URI zbioruhttp://hdl.handle.net/11652/8

Przeglądaj

Wyniki wyszukiwania

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1
  • Pozycja
    Studia podyplomowe jako element koncepcji Lifelong Learning
    (Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2015) Lendzion, Jarosław
    Współczesne społeczeństwo i gospodarka, charakteryzują się tym, że następują w nim niezwykle dynamiczne zmiany, a wiedza ma priorytetowe znaczenie. Zatem człowiek, nie chcąc dopuścić do dezaktualizacji posiadanej wiedzy, powinien nieprzerwanie, przez całe życie się uczyć. Przeobrażenia wynikające z powstania społeczeństwa informacyjnego i gospodarki opartej na wiedzy nie dotyczą tylko edukacji, ale wszystkich obszarów funkcjonowania jednostki, w tym pracy. Wiedza i wykształcenie staje się jednym z kluczowych zasobów kapitału społecznego i stanowi jeden z najistotniejszych warunków zapewniających jednostce efektywne funkcjonowanie. Wykształcenie umożliwia łatwiejsze radzenie sobie w sytuacjach ekstremalnych i szybsze przystosowanie się do zmian. Dynamika zmian wymusza ponowne uczenie się, zmianę kompetencji. Niniejszy artykuł przedstawia miejsce, rolę i znaczenie studiów podyplomowych w kontekście idei uczenia się przez całe życie.