Organizacja w sieci relacji

Każda organizacja jest uwikłana w sieć relacji zarówno wewnątrz-, jak i międzyorganizacyjnych. Relacje z interesariuszami (wewnętrznymi i zewnętrznymi) oraz innymi podmiotami mogą być nawiązywane w różny sposób i w różnych formach, a głównym celem ich kształtowania jest dążenie do rozwoju organizacji. Szerokie spektrum różnych kategorii relacji powoduje, że zarządzanie relacjami organizacji staje się coraz bardziej złożone, a wielowymiarowość problemów z tym związanych jest prawdziwym wyzwaniem dla kadry kierowniczej. Niniejsza monografia koncentruje się na wybranych problemach zarządzania relacjami w różnego typu organizacjach, wpisując się tym samym w ten aktualny i szeroko dyskutowany w naukach o zarządzaniu nurt badawczy. Książka składa się z 28 opracowań, które podzielono na trzy części.[...] Część pierwsza porusza strategiczne i strukturalne zagadnienia zarządzania relacjami międzyorganizacyjnymi.[...] W części drugiej skoncentrowano się na determinantach kształtowania i rozwijania relacji międzyorganizacyjnych, czyniąc przedmiotem rozważań trzy wybrane czynniki.[...] Część trzecia monografii poświęcona została relacjom z wybranymi interesariuszami organizacji w różnych kontekstach.[...].

SPIS TREŚCI

1. Wpływ międzyorganizacyjnego osadzenia w relacjach na rozwój małych i średnich przedsiębiorstw Ratajczak-Mrozek M. ........................................................................................ 11
2. Strategia relacyjna jako strategia współdziałania małych i średnich przedsiębiorstw Sołoducho-Pelc L. ........................................................................................ 22
3. Zasoby relacyjne a pozycja konkurencyjna spółdzielczych kas oszczędnościowo-kredytowych Rajchelt M. ........................................................................................ 34
4. Znaczenie lobbingu w budowaniu relacji grupy interesu – decydenci Dzieńdziora J. ........................................................................................ 43
5. Gospodarka współdzielenia a gospodarka doznań w sektorze turystycznym Wójcik D. ........................................................................................ 50
6. Związek międzygminny jako sieć międzyorganizacyjna Perska-Tembłowska A. ........................................................................................ 65
7. Relacje międzysektorowe z perspektywy organizacji pozarządowych Szymankiewicz M. J. ........................................................................................ 76
8. Instrumenty new public management w polskiej administracji publicznej – badania empiryczne 2010-2015 Ignacy J. ........................................................................................ 87
9. Zaufanie a osiąganie korzyści z relacji międzyorganizacyjnych Dziurski P. ........................................................................................ 99
10. Współpraca i zaufanie firm produkcyjnych w klastrze meblowym Malara Z., Kroik J. ........................................................................................ 112
11. Ryzyko i zaufanie w relacjach z kontrahentami w działalności instytutu badawczego Domańska-Szaruga B., Simiński P. ........................................................................................ 130
12. Specyfika relacji sądów z interesariuszami w kierunku budowania zaufania do sądów Austen A., Banasik P., Morawska S. ........................................................................................ 142
13. Aspekty złożoności kultury organizacyjnej Sitko-Lutek A., Jakubczak J. ........................................................................................ 154
14. Lean management jako element wspierający otwartą kulturę organizacyjną Krasiński M. ........................................................................................ 167
15. Wpływ stylu kierowania na ukształtowanie relacji kooperacyjnych polskich przedsiębiorstw Chomicki M. ........................................................................................ 176
16. Koncepcja free revealing w kulturze innowacyjnej przedsiębiorstw Juszczyk P. ........................................................................................ 186
17. Relacje międzyorganizacyjne w modelu innowacji otwartych Zimmer J., Mierzwa D., Walecka-Jankowska K. ........................................................................................ 199
18. Przegląd procesów angażowania interesariuszy w zarządzaniu projektami Grucza B. ........................................................................................ 213
19. Relacja przedsiębiorstwa z interesariuszami na przykładzie zarządzania relacjami z klientem Nieżurawski L., Sobków Cz., Michalak A. ........................................................................................ 223
20. Budowanie relacji z konsumentami w kontekście rozwoju portali społecznościowych Siuda D., Grębosz M. ........................................................................................ 234
21. Wykorzystanie programów lojalnościowych w zarządzaniu uczelnią wyższą Tomaszewska I. E. ........................................................................................ 246
22. Zarządzanie relacjami z dostawcami w kontekście bezpieczeństwa łańcucha dostaw Walaszczyk A. ........................................................................................ 258
23. Koopetycja w obszarze bezpieczeństwa i higieny pracy w sektorze budownictwa Boczkowska K. ........................................................................................ 269
24. Artysta projektant w sieci relacji Caban-Piaskowska K. ........................................................................................ 280
25. Poprawne relacje interpersonalne vs. osiąganie wyników ekonomicznych Kupczyk T., Kubicka J. ........................................................................................ 292
26. Budowanie relacji z pracownikami jako ważny element zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach Ratajczak M. ........................................................................................ 305
27. Satysfakcja z pracy jako czynnik wzmocnienia relacji wewnątrzorganizacyjnych w firmach sektora MSP Sypniewska B. A. ........................................................................................ 316
28. Specyfika relacji w spółdzielniach rolniczych Matyja M. ........................................................................................ 329

Przeglądaj

Kolekcje w tym zbiorze

Teraz wyświetlane 1 - 1 z 1