Artykuły (WOiZ)
Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/182
Przeglądaj
Pozycja Change management process barriers in the pension system from the stakeholders’ perspective(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Gumola, Małgorzata; Lachiewicz, Stefan; Flaszewska, Sylwia; Adamik, Anna; Baruk, Agnieszka; Chybalski, Filip; Glińska-Neweś, Aldona; Grębosz-Krawczyk, Magdalena; Lewicka, Dagmara; Marcinkiewicz, Edyta; Walecka, Anna; Zakrzewska-Bielawska, Agnieszka; Ziębicki, BernardPozycja Expectations Towards Offer Vs. Market Activities of Polish Purchasers - Prosumption and Ethnocentric Context(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Baruk, AgnieszkaThe article presents the issue of expectations of Polish purchasers towards marketing offer available on the market and market activities undertaken by them in practice. They were shown in the prosumption and ethnocentric context. A special attention was paid towards relationships between those expectations and specific market activities, showing that they had not been analysed so far in the subject literature. An attempt was made to fill the knowledge gap identified in this respect. To do this, empirical research was conducted, the results of which were subjected to a statistical analysis by means of correlation analysis and concentration analysis method. It allowed to verify research hypotheses formulated. It was stated that there are relatively stronger relations between ethnocentric expectations of respondents and activities done by them actually in relations with other purchasers than in case of activities in relations with bidders.Pozycja Gotowość prosumpcyjna kobiet i mężczyzn w kontekście ich postaw etnocentrycznych(Wydawnictwa Politechniki Łódzkiej, 2016) Baruk, AgnieszkaW artykule przedstawiono zagadnienia związane z oczekiwaniami nabywców wobec oferty marketingowej dostępnej na rynku. Szczególną uwagę zwrócono na ich etnocentryczny i prosumpcyjny wymiar. Głównym celem artykułu było określenie, czy gotowość do aktywności prosumpcyjnej wobec polskich produktów zależy od płci respondentów. W procesie badawczym weryfikacji poddano 2 hipotezy. Hipoteza mówiąca, iż kobiety wykazują gotowość do prosumpcji etnocentrycznej została potwierdzona. Nie potwierdzono natomiast hipotezy, że mężczyźni nie wykazują takiej gotowości. Na podstawie wyników przeprowadzonych badań wyodrębniono segmenty, wśród których zarówno dla kobiet, jak i dla mężczyzn jeden segment obejmował potencjalnych etnocentrycznych prosumentów. Jest to ważną wskazówką dla polskich oferentów, ułatwiającą im tworzenie warunków do efektywnej współpracy z polskimi nabywcami.