Artykuły (B)

Stały URI dla kolekcjihttp://hdl.handle.net/11652/131

Przeglądaj

collection.search.results.head

Teraz wyświetlane 1 - 4 z 4
  • Pozycja
    Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece? IV Konferencja Biblioteki Politechniki Łódzkiej (Łódź, 15-17 czerwca 2010 r.)
    (Stowarzyszenie EBIB, 2010) Ptak, Anna
    W dniach 15–17 czerwca Biblioteka Politechniki Łódzkiej była gospodarzem czwartej cyklicznej konferencji naukowej. W trzydniowym spotkaniu wzięło udział około 110. osób, głównie dyrektorów i pracowników krajowych bibliotek szkół wyższych, pracowników naukowych z polskich ośrodków naukowych, a także gości z zagranicy. Przewrotny temat konferencji „Biblioteka w kryzysie czy kryzys w bibliotece?” był bodźcem do dyskusji zarówno na temat ekonomii działania bibliotek (np. optymalizacji kosztów zakupu źródeł informacji), jak i na temat rosnących zagrożeń ich funkcji informacyjnej. Referaty prezentowane podczas obrad zostały wyselekcjonowane przez Komitet Naukowy w składzie: prof. dr hab. Radosław Gaziński (Biblioteka Główna Uniwersytetu Szczecińskiego), dr hab. Jadwiga Woźniak-Kasperek (Uniwersytet Warszawski; Instytut Informacji Naukowej i Studiów Bibliologicznych), doc. dr Zdzisław P. Szkutnik (Wyższa Szkoła Umiejętności Społecznych w Poznaniu).
  • Pozycja
    Strony WWW dwudziestu najlepszych bibliotek uczelni akademickich w kraju w 2011 r. - próba analizy
    (Stowarzyszenie EBIB, 2012) Kołodziejczyk, Edyta
    Artykuł przedstawia analizę stron internetowych dwudziestu najlepszych bibliotek uczelni akademickich w kraju w 2011 r. Prezentuje elementy informacyjne występujące najczęściej oraz te, na które warto zwrócić uwagę, konstruując nowoczesną witrynę biblioteki szkoły wyższej.
  • Pozycja
    E-wizerunek biblioteki - na przykładzie witryn internetowych łódzkich bibliotek szkół wyższych
    (Stowarzyszenie EBIB, 2012) Kołodziejczyk, Edyta
    Podstawowym narzędziem kształtującym e-wizerunek biblioteki jest strona internetowa. Sposób, w jaki biblioteki, zwłaszcza naukowe, prezentują się w Internecie wywiera bezpośredni wpływ na to, jak są postrzegane i odbierane przez otoczenie zewnętrzne. Artykuł prezentuje analizę tego zagadnienia na przykładzie witryn internetowych łódzkich bibliotek szkół wyższych.
  • Pozycja
    Kody QR i rzeczywistość rozszerzona (AR) - przykłady nowych rozwiązań technologicznych w bibliotekach szkół wyższych
    (Stowarzyszenie EBIB, 2013) Kołodziejczyk, Edyta
    Dynamiczny rozwój technologii mobilnych oraz nadmiar informacji powodują trudności z przyciągnięciem uwagi użytkowników bibliotek. Dlatego potrzebne są narzędzia, które pomogą czytelnika zainteresować, zaintrygować i zaskoczyć. Wykorzystując kody QR i rzeczywistość rozszerzoną, biblioteki szkół wyższych mogą pokazać, że są nowoczesnymi instytucjami, które potrafią zabiegać o użytkowników, czyniąc to w sposób interesujący i ciekawy.