Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Stańdo, Jacek"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Modern regularization techniques for inverse modelling: a comparative study(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2011) Krawczyk-Stańdo, Dorota; Rudnicki, Marek; Stańdo, JacekRegularization techniques are used for computing stable solutions to ill-posed problems. The well-known form of regularization is that of Tikhonov in which the regularized solution is searched as a minimiser of the weighted combination of the residual norm and a side constraint-controlled by the regularization parameter. For the practical choice of regularization parameter we can use the L-curve approach, U-curve criterion introduced by us [1] and empirical risk method [2]. We present a comparative study of different strategies for the regularization parameter choice on examples of function approximation by radial basis neural networks. Such networks are universal approximators and can learn any nonlinear mapping. e.g. representing an magnetic inverse problem. Some integral equations of the first kind are considered as well.Pozycja Trajektorie i walidacja efektów uczenia się w kontekście Polskiej Ramy Kwalifikacji(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2019) Stańdo, Jacek; Galewski, Marek; Ignaciuk, Przemysław; Zawadowski, WacławKsiążka składa się z sześciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym przedstawiono Europejskie Ramy Kwalifikacji i Proces Boloński, odniesiono się do obowiązującego ustawodawstwa zarówno w Polsce, jak i w Europie. W rozdziale drugim zostały przedstawione cele i efekty uczenia się. Opisano różne taksonomie celów. Szeroko zaprezentowane zostały kompetencje społeczne, które wciąż stanowią wyzwanie dla twórców programów nauczania, jak i uczących. Zaproponowano nowatorski model podejścia do realizacji kompetencji społecznych w procesie nauczania. W rozdziale trzecim został zaprezentowany nowy model 4D taksonomii celów. Powstał on na podstawie pogłębionej analizy literatury i analizy krytycznej. Zdefiniowano nowe pojęcie: trajektoria efektów uczenia się. W konsekwencji zaproponowano nowe definicje: walidacja dyskretna; walidacja klasyczna; walidacja probabilistyczna. Wprowadzono nowe typologie efektów uczenia się. Oprócz zadań powszechnie wykorzystywanych w e-testach zdefiniowano pojęcie zadania generatorowego. Zadania tego typu znalazły zastosowanie w stworzonym systemie walidacji efektów uczenia się. Przedstawiono również ideę zadania sterowanego strumieniem danych rzeczywistych oraz zaproponowano jego definicję. W rozdziale czwartym zaprezentowano wieloletnie badania, których celem były poszukiwania efektów uczenia się na różnych poziomach Polskiej Ramy Kwalifikacji. Ponadto zostały przedstawione badania, których celem było odszukanie związków czynników wpływających na walidację efektów uczenia się. W rozdziale piątym zaprezentowano zaimplementowany system walidacji efektów uczenia się na szóstym poziomie Polskiej Ramy Kwalifikacji. Przedstawiono badania przeprowadzone wśród studentów studiów inżynierskich w Politechnice Łódzkiej. Dokonano analizy statystycznej otrzymanych wyników. W rozdziale szóstym przedstawiono perspektywy rozwoju systemu walidacji efektów uczenia się oraz kierunek kolejnych badań.