Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Karbowiak, Henryk"
Teraz wyświetlane 1 - 2 z 2
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Automatyzacja prowadzenia pociągu(EMI-PRESS, 2005) Bergiel, Katarzyna; Karbowiak, Henryk; Dąbrowa-Bajon, Mirosława; Dyduch, JanuszProblematyka zawarta w niniejszej monografii, zgodnie z jej tytułem, dotyczy zagadnień automatycznego prowadzenia pociągu, przez co autorzy rozumieją urządzenia i systemy kontrolujące, usprawniające pracę lub zastępujące maszynistę w czynnościach związanych z prowadzeniem pociągu. Przy braku tego typu urządzeń maszynista w trakcie prowadzenia pociągu zdany jest na własną spostrzegawczość i doświadczenie. Przestrzeganie przez niego przepisów decyduje o bezpieczeństwie jazdy, a sposób prowadzenia pociągu o osiąganych parametrach, takich jak czas przejazdu, zużycie energii i inne. Wprowadzanie urządzeń i systemów automatycznego prowadzenia pociągu służy przede wszystkim podniesieniu bezpieczeństwa jazdy pociągów oraz poprawie (optymalizacji) parametrów jazdy.[...]Pozycja Bezpieczeństwo ruchu w transporcie(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2011) Karbowiak, Henryk; Barański, Sławomir; Red. nauk. Wydziału : Ostalczyk, Piotr; Dyduch, Janusz; Krawczyk, GerardMonografia „Bezpieczeństwo ruchu w transporcie" ma na celu wskazanie na podstawie analizy uwarunkowań, szczególnie w zakresie infrastruktury, ogólnych zasad, zapewniających bezpieczne prowadzenie ruchu pojazdów. Przedstawiono także wymogi, jakie muszą spełniać systemy, urządzenia oraz elementy, stosowane w sterowaniu ruchem w transporcie - SRT. Omówione uwarunkowania i wymogi prowadzenia bezpiecznego ruchu dotyczą przede wszystkim transportu kolejowego i drogowego oraz w węższym zakresie . transportu lotniczego. Po spełnieniu warunków bezpiecznego ruchu, systemy SRT powinny w miarę możliwości zapewniać płynność ruchu, poprzez stosowanie odpowiednich rozwiązań, prowadzących do zwiększenia zdolności przepustowej drogi transportowej. Celowo zostały wydzielone zagadnienia związane z kolizyjnością (rozdział 4) oraz oznakowaniem i osygnalizowaniem (rozdział 5) drogi transportowej. W ten sposób, czytelnikom zainteresowanym tymi aspektami transportu podano wybrane elementy systemów SRT, które muszą być uwzględnione w projektach dróg transportowych, bez potrzeby dokładnej znajomości systemów sterowania ruchem w transporcie. W rozdziałach 7 i 8 w oparciu o prace własne wprowadzono niektóre nowe pojęcia, takie jak np. aktywacja pojazdu czy grafy wymiany informacji między pojazdem a urządzeniami stacjonarnymi. Przedstawiono także podstawowe schematy funkcjonalne systemów automatycznego ograniczania prędkości oraz metody zapewnienia ich bezpiecznego działania. Monografia jest przeznaczona dla studentów kierunku transport oraz osób zajmujących się zawodowo bezpieczeństwem ruchu w transporcie lub zainteresowanych tymi problemami.[...]