Przeglądaj {{ collection }} wg Autor "Barańska-Fischer, Mirella"
Teraz wyświetlane 1 - 3 z 3
- Wyników na stronę
- Opcje sortowania
Pozycja Innowacje w biznesie. Wybrane zagadnienia.(Wydawnictwo Politechnika Łódzka, 2016) Blażlak, Robert; Szymański, Grzegorz; Barańska-Fischer, Mirella; Lewandowski, Jerzy; Pomykalski, Andrzej; Lisowska, RenataGlobalizacja gospodarki światowej przyczynia się w sposób ciągły do wzrostu stopnia konkurencyjności przedsiębiorstw, szczególnie w obszarze efektywnego zarządzania innowacjami, niezależnie od rodzaju reprezentowanej przez nie branży. O znaczeniu innowacji dla rynku, charakteryzującego się współcześnie coraz szybciej zachodzącymi zmianami społecznymi, ekonomicznymi, organizacyjnymi czy technologicznymi, napisano w literaturze przedmiotu już bardzo wiele. Problematyka ta nie traci jednak na popularności w świetle dynamicznie zachodzących zjawisk i procesów na większości rynków terytorialnych całego świata.Pozycja Innowacyjność MSP w regionie. Implikacje współpracy administracji publicznej i środowiska biznesu(Wydawnictwo Politechniki Łódzkiej, 2018) Barańska-Fischer, Mirella; Pomykalski, Andrzej (Rec.); Lisowska, Renata (Rec.)„Znaczenie sposobów i charakteru oddziaływania państwa i jego organów administracyjnych na życie całego społeczeństwa w XXI wieku nieustannie wzrasta. Systematyczne kreowanie nowych regulacji prawnych i zasad współżycia społecznego wiąże się, z jednej strony, z wielką odpowiedzialnością ekonomiczną organów administracyjnych za właściwe zarządzanie majątkiem państwa, redystrybucją dochodów obywateli, z drugiej zaś wymaga od decydentów zarządzających rozwojem poszczególnych jednostek terytorialnych (np. regionami) niezwykłego zaangażowania się w projekcję ich wewnętrznej architektury. Kluczem sukcesu organizacji publicznych jest, zdaniem J.M. Brysona, satysfakcja ich grup otoczenia. Sposób, metody lub techniki komunikowania się organizacji z jej interesariuszami determinują jej efektywne funkcjonowanie w środowisku społecznym, stanowią istotny czynnik konkurencyjności kraju, regionu lub rynków lokalnych. Relacje z otoczeniem sektora publicznego determinuje szereg zmiennych i uwarunkowań terytorialnych. Zasadniczą kwestią, rodzącą wiele polemik w środowisku publicznym, jest próba znalezienia odpowiedzi na pytanie: jak należy współpracować (kooperować) z podmiotami zewnętrznymi, by móc mówić o partnerstwie, a najlepiej o strategicznym partnerstwie, np. w relacjach na linii: urzędnik administracji publicznej – przedsiębiorca? W tym właśnie zakresie potrzebna jest decydentom firm, czy organom administracji publicznej nowa wiedza. […]”Pozycja Rola organów administracji publicznej w kreowaniu środowiska proinnowacyjnego dla MSP w regionie łódzkim.(Polskie Towarzystwo Ekonomiczne Oddział w Łodzi, 2012) Barańska-Fischer, MirellaW artykule poruszono problematykę związaną z rolą organów administracji publicznej w kwestii kształtowania środowiska sprzyjającego realizacji działań innowacyjnych i przedsiębiorczych przez firmy sektora MSP. Celem artykułu jest charakterystyka działań organów administracji publicznej w obszarze wskazanym w jego tytule. Stworzenie przedsiębiorcom odpowiednich warunków sprzyjających kreowaniu i wzmacnianiu ich zdolności innowacyjnej oraz wzrostowi efektywności gospodarowania zasobami stanowi zasadniczy wymóg i wyzwanie współczesności.